וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות יאשר? החורים בתוכנית המנהלת לחידוש עונת הכדורסל

27.4.2020 / 9:02

חברי הדירקטוריון מבינים ש"יש דברים שהופכים את התוכנית ללא ריאלית", כולל מכשולים מצד הזרים והקבוצות - שחלקן לא מעוניינות לחזור

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

בווידאו: שיחת החג של מכבי תל אביב בזום

מנהלת ליגת העל הציגה אתמול (ראשון) את תוכניתה להחזרת עונת 2019/20 בפני ועדת המנהלת, והעבירה אותה לאישור משרד הבריאות. הדדליין לאישור התוכנית הוא ה-1 במאי - כבר בסוף השבוע הקרוב - ואם סעיפים מסוימים לא יכול לקבל אישור מראש, התוכנית לא תוכל לצאת לפועל והליגה תכריז על סיום העונה.

"זאת תוכנית פרקטית שיכולה לצאת אל הפועל, זה לא משהו מסובך מדי", העריך אחד מחברי הדירקטוריון אתמול (ראשון), אבל הודה: "יש שתי בעיות עיקריות שהופכות את העסק מריאלי ללא ריאלי. הבעיה הראשונה היא העובדה שמשרד הבריאות צריך להתחייב כבר מעכשיו שבאמצע יוני נוכל לחזור לשחק. הבעיה השנייה הוא שאיפת המנהלת שכל הקבוצות יוכלו להעמיד מספיק זרים כדי להיות תחרותיים. חלק מהקבוצות לא רוצות לחזור, יש להם כבר סיכום עם השחקנים שלהם שהמשיכו הלאה".

שחקן הפועל ירושלים ג'יימס פלדין מול שחקן מכבי תל אביב אות'לו האנטר. ברני ארדוב
מי מבטיח שהזרים יחזרו? ג'יימס פלדין מול אותלו האנטר/ברני ארדוב

חבר נוסף בדירקטוריון מנהלת הליגה הסכים שיש קשיים אך טען שאם משרד הבריאות יאשר את התוכנית, הקבוצות יהיו מחויבות להחזיר את הליגה: "שתקום הקבוצה שתגיד שהיא לא רוצה לשחק כדורסל. שיסתכלו אחרי זה בעיניים של האוהדים ויגידו, 'בגללנו הליגה לא חוזרת'. לא מאמין שדבר כזה יכול לקרות".

תוכנית המנהלת כוללת תהליך בן שבעה שלבים, החל מהתנעת הליגה והחזרת הזרים, דרך בידוד כל השחקנים והצוות, בידוד כל האנשים שמסביב למשחק, ריחוק חברתי של כולם, בדיקות אולמות האימונים וקביעת שני אולמות בהם ישוחקו שלושה משחקים ביום במשך חמישה שבועות.

שיטת המשחקים שהוסכמה אם המשחקים אם יצאו בזמן לדרך היא השלמת המחזור ה-22, קיום סיבוב שלישי בשיטת בית עליון ותחתון (עוד 5 מחזורים, 30 משחקים)ף סדרת רבע גמר של הטוב משלושה משחקים (בין 8 ל-12 משחקים) ופיינל פור. בסך הכל יערכו בין 47 ל-51 משחקים, כשהמנהלת מעריכה שניתן לקיימם תוך חמישה שבועות כשכל קבוצה משחקת שני משחקים בשבוע ובכל יום ייערכו שלושה משחקים - ב-15:00, 17:30 ו-20:00. הקבוצה המנצחת בפיינל פור תוכרז כאלופה והכרטיסים לאירופה ייקבעו על פי הדירוג בסיום הבית העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully