וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית המנהלת: קיצור הסיבוב השלישי וסיום הליגה תוך 11 שבועות

26.4.2020 / 16:08

במנהלת בנו תכנית שעיקרה החזרת השחקנים הזרים ובידודם, וחזרה לאימונים ולמשחקים. התנאי לחזרה לפעילות: אישור עד ה-1 במאי

צילום מסך

מנהלת ליגת העל בכדורסל הגישה תכנית מסודרת להשבת עונת 2019/20 בליגת העל לפעילות. התכנית, שהוצגה היום (ראשון) בקווים כלליים לחברי ועדת מנהלת הליגה, כוללת כמה שלבים, אך העיקר שלה הוא הרצון של מנהלת הליגה לקבל אישור לכל השלבים מראש, כך שלא ייווצר מצב שבו יוחזרו השחקנים הזרים לישראל והקבוצות ישובו לפעילות - ואז הליגה תודיע על סיומה. בנוסף, קבעו במנהלת הליגה דדליין של ה-1 במאי בו צריכה התוכנית לקבל אישור על מנת להפעיל אותה במהירות.

תוכנית החזרה לפעילות דומה לתוכנית שהגישה היורוליג כמה ימים לפני כן, וכוללת גם כן בידוד של השחקנים הזרים שישובו מארצות הברית, שבועות ספורים של חזרה לאימונים, ולבסוף חזרה למשחקים, כשהמטרה היא לשחק כמה שיותר מהמשחקים שנותרו מהעונה הנוכחית.

החידוש שמציעה מנהלת הליגה היא קיום המשחקים, כמובן ללא קהל, באולמות אזוריים, ולא באולם אחד, שיושמשו במיוחד לצרכים הללו. בתוכנית היורוליג ובתוכניות של ליגות נוספות דובר על קיום המשחקים בעיר אחת, באולם אחד עד שניים, ובמנהלת מדברים על מספר גדול יותר של אולמות.

במנהלת העריכו בימים האחרונים את הסיכוי להשבת הליגה כ"לא גדול", אך בכל זאת עושים מאמץ גדול על מנת למצוא את המתווה שבאפשרותו תוכל עונת הכדורסל לשוב לפעילות.

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה מול שחקן הפועל ירושלים נמרוד לוי. ברני ארדוב
יחזרו? ליגת העל מחכה/ברני ארדוב

תכנית שבעת הצעדים של המנהלת

הצעד הראשון - התנעה. החזרת הזרים, ולוודא שלכל קבוצה יש מספיק זרים שכדי לקיים ליגה בעלת ערך תחרותי.

הצעד השני - בידוד השחקנים והצוותים. בידוד של 14 ימים של הזרים, השחקנים והצוותים המקצועיים לבידוד מלא.

הצעד השלישי - פתיחת האולמות וחיטויים - בתיאום מול משרד הבריאות.

הצעד הרביעי - תחילת האימונים - שלושה שבועות. אימונים מלאים מרגע סיום הבידוד, כשהשחקנים והצוותים צריכים לשמור על ריחוק חברתי ולהמנע מיציאה מהבית וממפגשים חברתיים.

הצעד החמישי - בידוד של כל נותני השירותים הפעילים וסובבי המשחקים ל-14 ימים.

הצעד השישי - בדיקות - לפני תחילת המשחקים ייערכו בדיקות קורונה ל-500 אנשים. במידה ואחד מהם יימצא חיובי, הוא לא יוכל לקחת במשחקי. אם אחד מהם הוא שחקן או איש צוות, כל מי שבא איתו במגע לא יוכל לחזור לשחק. כל השחקנים והצוותים יצטרכו לעבור בדיקות חום יומיות.

הצעד השביעי - המשחקים יתקיימו ב-2 אולמות שיעברו חיטוי, ללא קהל ובשידור בטלוויזיה.

שיטת המשחקים שהוסכמה אם המשחקים יצאו בזמן לדרך: השלמה מחזור ה-22, קיום סיבוב שלישי בשיטת בית עליון ותחתון (עוד 5 מחזורים, 30 משחקים). סדרת רבע גמר של הטוב משלושה משחקים (בין 8 ל-12 משחקים) ופיינל פור. בסך הכל יושלמו בין 47 ל-51 משחקים, כשהמנהלת מעריכה שניתן לקיימם תוך 5 שבועות כשכל קבוצה משחקת שני משחקים בשבוע ובכל יום ייערכו שלושה משחקים - ב015:00, 17:30 ו-20:00. הקבוצה המנצחת בפיינל פור תוכרז כאלופה, הכרטיסים לאירופה ייקבעו על פי הדירוג בסיום הבית העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully