וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטפנוס דדאס: "המשימה שלי לא הושלמה, אני רוצה להשאיר אחריי משהו"

31.3.2020 / 13:30

מעוניין להמשיך בהפועל חולון, אבל "לא יודע איך המועדון ייראה ביום שאחרי הקורונה". מרוצה מהמיקום בטבלה, אבל "מתוסכל, כי יכולנו לעקוץ בפיינל פור". שבועיים אחרי שעזב את ישראל, המאמן יוצא מבידוד ומתאחד עם משפחתו ביוון

דינו מנגין בביתו/באדיבות המצולם

בווידאו: דינו מנגין במסר לאזרחי ישראל

לפני שבועיים עזב סטפנוס דדאס את ישראל, עם השהיית משחקי ליגת העל, ורק מחר (רביעי) יתאחד מאמן הפועל חולון עם אשתו ושלושת ילדיו, שמתגוררים בינתיים אצל הוריה באי לסבוס. את 14 הימים האחרונים הוא העביר בבידוד בבית המשפחה בסלוניקי, כפי שנדרש מכל מי שמגיע ליוון בתקופה זו של משבר הקורונה.

"היה מוזר להיות כל כך הרבה זמן לבד", מודה דדאס בראיון לוואלה! ספורט. "חזרתי לחיות כמו סטודנט. הזמנתי פיצות מדי פעם, ראיתי הרבה משחקי כדורסל, ישנתי לא מעט... לפעמים התבלבלו לי היום והלילה. אני מנסה לדמיין איך ייראה היום שאחרי הקורונה, ומתקשה. אני לא יודע מה הדבר הראשון שאעשה, אבל הבנתי בשבועיים האלה שאני לא יכול לחיות בלי כדורסל. האדרנלין כל כך חסר לי. לא רק של המשחקים, אלא בכלל, סביב ההתנהלות היומיומית".

מאמן הפועל חולון, סטפנוס דדאס. ברני ארדוב
"לפני שפרצה המגיפה כבר התחלנו לדבר באופן כללי על העונה הבאה". דדאס בחולון (צילום: ברני ארדוב)/ברני ארדוב

דדאס, המאמן הזר הראשון של חולון ב-30 השנים האחרונות, נפרד מישראל ברגשות מעורבים. "אני רוצה להישאר במועדון, ומקבל את הרושם שגם רוצים אותי. לפני שפרצה המגיפה כבר התחלנו לדבר באופן כללי על העונה הבאה. הפערים בין הרצונות שלי לרצונות של חולון אינם גדולים. בכל מקום שבו עבדתי, נשארתי לפחות שנתיים או שלוש שנים. חולון הוא מועדון מיוחד, שהבליט את היתרונות שלי והחביא את החסרונות שלי. אני מרגיש שהמשימה שלי כאן עוד לא הושלמה, ואני לא רוצה להפסיק באמצע. אני רוצה להשאיר אחריי משהו, ולא רק שיזכרו אותי בגלל שלושה חודשים שבהם השתפרנו ושיחקנו טוב".

- אז מה בעצם מונע ממך להגיד שאתה נשאר?

"יש כמה פקטורים שעלולים להשפיע, ולא הכל תלוי בי. אני בקשר רציף עם רועי דבורה [המנכ"ל], והתכתבתי עם שלמה אייזיק [הבעלים] ואיתן לנציאנו [היו"ר]. מגיע להם קרדיט עצום על הצורה שבה הם מובילים את הקבוצה, אבל בשורה התחתונה, אני לא יודע איך ההנהלה של חולון תיראה ביום שאחרי הקורונה. זה לא סוד ששלמה חושב על עזיבה, וזה ישפיע מאוד על עתיד המועדון כולו".

- אם תישאר, איך הפועל חולון תיראה בעונה הבאה?

"אנחנו נבנה סביב הבסיס של שלושת הישראלים שחתומים על חוזה, יוגב אוחיון, שלומי הרוש וגיא פניני. ננסה ללמוד מהטעויות שנעשו העונה ולא לחזור עליהן, ולהביא את השחקנים הנכונים לצידם. לצערי, נצטרך לבנות את סגל הזרים מההתחלה. לא נראה לי ריאלי שנצליח להשאיר את מני האריס ומרקוס פוסטר, כי שניהם יקבלו מן הסתם הצעות גבוהות בהרבה. מני הוא תמיד שם חם בשוק האסייתי, ופוסטר יקבל לדעתי חוזה בקבוצת יורוליג או יורוקאפ. שניהם יהיו כנראה מחוץ לטווח הכלכלי שלנו.

"אנחנו ניתקל בבעיה דומה עם טי.ג'יי קליין. מבחינתי, הוא היה השחקן הכי טוב שלנו העונה, הוא התאים בצורה מושלמת לשיטה שלי וחשוב לי שהוא יישאר. אני שמח שהוא לא היה מספיק מוערך בשוק, אבל אם הוא יקבל הצעה של 200 אלף דולר או יותר בעונה, ואני מעריך שזה מה שיציעו לו, אנחנו לא נוכל לעמוד בזה. אני מקווה שנצליח לשמור על ג'ו אלכסנדר. זה נכון שהוא לא קיבל הזדמנות להפגין את כל מה שהוא יודע, אבל אני מעריך אותו מאוד ורוצה אותו איתנו".

טי ג'יי קליין שחקן הפועל חולון. אתר פיב"א, אתר רשמי
"הוא היה השחקן הכי טוב שלנו, אבל ניתקל בבעיה להשאיר אותו". טי.ג'יי קליין (צילום: FIBA)/אתר רשמי, אתר פיב"א

חולון עברה עונה מלאת טלטלות. לא פחות מ-19 שחקנים לבשו את מדיה, חמישה זרים עזבו במהלך העונה, ולבסוף היא נותרה עם שלושה בלבד לקראת שלבי ההכרעה. אלא שדדאס, המאמן השלישי שעמד על הקווים מאז הקיץ, חש שנעשו הצעדים הנכונים כדי לנצל את השיטה הנהוגה בפלייאוף הישראלי ואולי לעקוץ בפיינל פור; מאז נחת היווני בישראל, עמדה הקבוצה על מאזן 4:7 - פחות טוב רק ממכבי תל אביב ומהפועל ירושלים.

"כשהגעתי, ראשי המועדון הציבו בפניי מטרה מיידית - לסיים את העונה הסדירה בליגה באחד מארבעת המקומות הראשונים, כדי להבטיח את הכרטיס לעונה הבאה באירופה. עשינו את זה. עברנו משחקים קריטיים, ניצחנו כמעט בכל המשחקים שהיינו אמורים, ותמיד היינו תחרותיים. בשום משחק לא נשברנו או נכנענו. בנינו ביטחון וכימיה, עלינו במעלה הטבלה, וכשהבאתי את מני כבר התחלתי לפנטז על הפיינל פור".

- האריס היה אמור להפוך עבורכם את העונה כולה?

"אני מרגיש שעם הכימיה שבנינו, עם האיכות שהוא הביא איתו, ועם השילוב שלו ושל פוסטר יחד, היה לנו סגל מסוכן שיכול לעשות הרבה צרות, גם למכבי וירושלים. שבועיים אחרי שהגעתי, בקבוצה היו מרוצים מהתהליך שהתחלנו לעבור, והתחילו לשאול אותי באופן עקרוני אם אני רוצה להישאר, אבל שאלו: אתה תוכל להביא לנו שחקנים טובים? מאז זה ישב לי בראש, ורציתי להוכיח שאני מסוגל. מני, למרות שלא הגיע בכושר שיא, ולמרות שהספיק להופיע רק בשלושה משחקים, הוא אחד השחקנים הכי טובים שהיו במועדון הזה".

שחקן הפועל חולון, מני האריס, מול שחקן הפועל ירושלים, ג'יימס פלדין. ברני ארדוב
"אחד השחקנים הטובים שהיו במועדון הזה". מני האריס (צילום: ברני ארדוב)/ברני ארדוב

- אבל הליגה נעצרה, וספק אם האריס יוכל להוכיח את עצמו ככזה.

"זה היה החלום... מצד אחד אני שמח שהתבססנו במקום הרביעי, ומצד שני זה מתסכל שנבלמנו באמצע הדרך. זה הפיינל פור האחרון בישראל, זו ההזדמנות לקבוצות הקטנות יותר לעקוץ. בעונה הבאה, כשהליגה תחזור לסדרות, יהיה קשה יותר להפתיע את ירושלים ומכבי".

- הליגה הישראלית נמנעה עד כה מלקבל החלטה בנוגע להמשך העונה. אתה רואה אותה מתחדשת?

"התרחיש האידיאלי מבחינתי הוא שיכנסו טורניר קצר, בהשתתפות ארבע הראשונות בטבלה, בסוף מאי או בתחילת יוני. יביאו את כל השחקנים בחזרה, כולם ייכנסו לבידוד כדי לוודא שאיש לא חולה, וייתנו לנו כמה ימים להתאמן, ואז נקיים פיינל פור כדי להכריע מי האלופה. זה החלום שלי, אבל אני בספק אם זה אפשרי. גם אם המשבר יחלוף בישראל בעוד כמה שבועות, חלק גדול מהשחקנים נמצא בארה"ב, ושם המצב לא קל. ברור לי שיהיה קשה להחזיר את הזרים שעזבו".

- ואם נגזר על העונה להתבטל, צריך לדעתך להכתיר את מכבי תל אביב לאלופה?

"שאלה קשה מאוד. כל החלטה שתתקבל בעניין הזה תגרור כעס מצד אחר. אם אתה שואל אותי, במצב הזה אולי עדיף שיארגנו משחק סופרקאפ בין מכבי לירושלים לפני תחילת העונה הבאה. זו לא תהיה ממש אליפות, אבל לפחות שיהיה מה לרשום בארכיון. אין פתרון אידיאלי למצב הזה, וככה לפחות התואר יוכרע על המגרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully