וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו עדיין לא מכירת חיסול: מאחורי ההחלטה של הפועל באר שבע לוותר על נייג'ל האסלביינק

25.4.2020 / 19:00

בבירת הנגב מבהירים שההחלטה התקבלה קודם כל בגלל רצונו של השחקן לעזוב - לא במגמה עתידית: "לא כל מי שירצה לעזוב יקבל את כרטיסו בחינם. הפאזל לעונה הבאה הוא אתגר גדול". יניב טוכמן עושה סדר

באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: מכבי תל אביב חזרה להתאמן

2.5 מיליון שקל, זו היתה עלות החוזה של נייג'ל האסלביינק לעונה הבאה בהפועל באר שבע. גם בימים הרגילים שלפני משבר הקורונה, מדובר היה בסכום כסף אדיר כל שכן כעת, כשהבעלים הודיעה שהיא עוזבת וערפל כבד מעיק על המשך קיום הליגה אפילו בעונה הבאה. אבל גם אם מדובר בגיבנת תקציבית ממנה נפטרה הפועל באר שבע, ההיפרדות מהחלוץ לא היתה מתרחשת כל כך מהר אלמלא ההחלטה הסופית של השחקן, לפיה הוא רוצה לעזוב את ישראל.

בימי המשא ומתן הקודרים בין הנאמן ויושב הראש עורך הדין איציק יונגר לבין השחקנים, לא עלו סימני שאלה באשר להאסלביינק. ההחלטה שלו לעזוב את ישראל והפועל באר שבע, עלתה על השולחן של המנכ"ל אסי רחמים והמאמן יוסי אבוקסיס באמצע השבוע החולף. יונגר אמר לשניים כי הם צריכים להחליט - עלות מול תועלת. הרי ברור שהעלות לעונה הבאה היתה קטנה מאחר שדי טבעי שיתבצעו קיצוצים, ועדיין, רק לפני כשנתיים וחצי שילמה הקבוצה מבירת הנגב 6 מיליון שקל על הכרטיס לאיזי שרצקי, ולא היה קל להחליט לוותר על השחקן ללא תמורה.

האסלביינק ירצה לקחת מהעונה הזו רק את המחזורים הראשונים, עד המפגש מול מכבי תל אביב בבלומפילד שהפך את המשך העונה ודירדר את הקבוצה. גם בהפועל באר שבע זוכרים שהיו עסוקים לא מעט בכיבוי שריפות מול הקהל, שסימן את החלוץ כמטרה אחרי עזיבת ברק בכר, ואפילו שרק בוז בכל פעם שנגע בכדור. ביציעים השתרשה התחושה שהשחקן לא מכבד מספיק את האוהדים ואפילו סימן להם לשתוק באחד המשחקים. אם עד המחזור העשירי היו להאסלביינק שישה שערים, הרי שאת השביעי והאחרון הוא כבש בדצמבר. בשנת 2020 לא מצא את הרשת ולו פעם אחת, אפילו תחת יוסי אבוקסיס, שהגיע להפועל באר שבע עם אג'נדה מאוד חיובית עליו.

"צריך לתת לנייג'ל את הביטחון כי הוא שחקן טוב", אמר אבוקסיס על השחקן שנקנה מקרית שמונה אחרי שהכאיב להפועל באר שבע במפגשים בין הצפון לדרום שלוש פעמים. אגב, החלוץ סיים את העונה הקשה הזו עם שבעה שערים - יותר מהשישה שהיו לו בעונה שעברה בבאר שבע ויותר מהשישה שהיו לו בקרית שמונה, שם גם בישל עשרה ונחשב לאחד השחקנים הטובים בליגה. מדובר כנראה באחד הזרים המוצלחים שהגיעו לישראל בחמש השנים האחרונות, אבל לא בכזה ששווה את מה שכתוב לו בחוזה שנמצא במשרד של יונגר.

נייג'ל האסלביינק שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
עלות מול תועלת. האסלביינק/דני מרון

האסלביינק עדיין לא עזב את ישראל. "אין עלי לחץ", אמר לאחד השחקנים ששוחח איתו מאז שלשום, כשנודע שהוא סיים את דרכו בקבוצה. "יש לי הרבה מה לסגור כאן לפני שאני עוזב וגם צריך למצוא טיסות, דבר לא קל בכלל".

בהפועל באר שבע שלמים לגמרי עם הפרידה בגלל הכסף שנחסך, וגם משום שהשחקן ומשפחתו כבר לא רצו להישאר. יחד עם זה מדגישים במועדון שלא מדובר במכירת חיסול וכי אין להשליך מההתנהלות מול האסלביינק על העתיד. "מה שהיה מתאים מול נייג'ל, לא בהכרח מתאים מול שחקנים אחרים", אמר גורם במועדון. "הפרידה מנייג'ל התאימה לכולם קודם כל בגלל שהוא ביקש לעזוב, אבל זה ממש לא אומר שכל מי שירצה עכשיו לעזוב, יוכל לקבל את כרטיסו בחינם וללכת".

המציאות המורכבת בה מצוי המועדון תחייב את יונגר ורחמים לפגישות אישיות עם שחקנים בתקופה הקרובה כדי לתכנן את העתיד. ההעדפה של כולם היא לא לקיצוץ רוחבי אחיד, אלא לתשומת לב אישית לכל שחקן על פי תרומתו למערכת. אפשר עדיין להיזכר באותה הצעה של אלונה ברקת ל-30 אחוז קיצוץ גם לעונה הבאה, שנראית גם היום כחלום, אבל בבאר שבע כבר דיפדפו כמה דפים קדימה ורוצים להסתכל על העתיד. "הפאזל לעונה הבאה הוא אתגר גדול", אומרים במועדון. "יש המון סימני שאלה ורק הזמן ילמד לאן אנחנו הולכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully