וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה בקבוצות ליגת העל: "הכושר של השחקנים ירד ב-110 אחוז"

23.4.2020 / 10:23

אחרי החזרה לאימונים, בקבוצות מתוודעים למצבם האמיתי של השחקנים: "צריך לבנות כושר לא מאפס, אלא ממינוס. זה לא כמו פגרה רגילה"

צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

בווידאו: מכבי חיפה חוזרת לאימונים

מרבית קבוצות ליגת העל חזרו הבוקר (חמישי) לפעילות במסגרת ההנחיות החדשות של משרד הבריאות. במכבי תל אביב פתחו לראשונה את מתקן האימונים בקרית שלום אחרי יותר מחודש וחצי של היעדרות מהמקום.

הפועל באר שבע פתחו רק הבוקר את מתחם האימונים "הבית האדום", אחרי 37 ימים, כאשר העובדה שאין במקום פעילות של מחלקת הנוער ויש מספר מגרשים פנויים איפשרה למועדון לתת מגרש שלם לכל עשרה שחקנים ולא לחצות אותו לשני חלקים, כפי שמתיר משרד הבריאות. השחקנים התחלקו לשתי קבוצות - קבוצה אחת התאמנה תחת יוסי אבוקסיס ומאמן הכושר מיכאל ברוש, והקבוצה השנייה התאמנה תחת עוזר המאמן אליניב ברדה ומאמן הכושר דרור שמשון.

גם במכבי חיפה חזרו להתאמן בכפר גלים,שם חולקו השחקנים לשתי קבוצות שהתאמנו בזמן שונה. לכל השחקנים השחקנים נבדק החום בכניסה למתחם והאימונים עצמם נערכו בהקפדה יתרה ותחת פיקוחו של רופא הקבוצה, ד"ר אברהם ברבר. במקביל לאימונים, נמשכים הליכי השיקום של גיא חיימוב ויובל אשכנזי, שעברו ניתוח בכתף וליו, שנמצא בשלבי החלמה סופיים, לאחר שסבל מקרע במפשעה.

הפועל תל אבי חזרהב הבוקר לאימונים בקבוצות קטנות של עד 5 שחקנים והחל ממחר (שישי) יחזרו השחקנים למתכונת של אימונים של עד 10 משתתפים בכל חצי מגרש. המאמן ניר קלינגר אמר: "אנחנו שמחים מאוד לראות שוב את כולם ביחד, התגעגענו מאוד לשחקנים ולצוות. מקווים שמדובר בצעד ראשון לקראת חזרה לשגרה. אנו מאמינים שבסופו של תהליך נצליח גם לסיים את הליגה והגביע".

איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב באימון עם עומר אצילי. מכבי תל אביב, אתר רשמי
מסירים חלודה. עומר אצילי עם איתי שכטר/אתר רשמי, מכבי תל אביב
דור מיכה שחקן מכבי תל אביב באימון. מכבי תל אביב, אתר רשמי
דור מיכה שחקן מכבי תל אביב באימון/אתר רשמי, מכבי תל אביב
שחקני הפועל באר שבע באימון בסגרת הגבלות הקורונה. הפועל באר שבע, אתר רשמי
חזרו למתחם אחרי זמן רב. הפועל באר שבע/אתר רשמי, הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע באימון בסגרת הגבלות הקורונה. הפועל באר שבע, אתר רשמי
שחקני הפועל באר שבע באימון בסגרת הגבלות הקורונה/אתר רשמי, הפועל באר שבע
שחקני מכבי חיפה באימון. מכבי חיפה, אתר רשמי
גם מכבי חיפה שבה לאימונים/אתר רשמי, מכבי חיפה
ארנסט מאבוקה שחקן מכבי חיפה. מכבי חיפה, אתר רשמי
ארנסט מאבוקה שחקן מכבי חיפה/אתר רשמי, מכבי חיפה

במ.ס. אשדוד למשל, עדיין לא עברו לנוהל של עשרה שחקנים בכל קבוצה, ובסך הכל העלו הילוך קל היום כשעברו מאימונים בצמדים שמתנהלים כבר במשך שבוע, לאימונים של שלושה שחקנים.

גורם מקצועי באשדוד סיפר את מה שמרגישים במרבית הקבוצות נוכח המשבר. "הכושר של השחקנים ירד ב-110 אחוז בחודש וחצי האחרונים", אמר אותו גורם. "זה לא כמו בפגרה, ששחקנים משביתים את עצמם לשבוע או מקסימום עשרה ימים ואפילו כשהם יוצאים לחופשות בבתי מלון בעולם, הם מקפידים לעשות אימון של לפחות שעה וחצי ביום. קיבלנו הפעם שחקנים שהיו בשיא הכושר ערב הקורונה, רגע לפני תחילת הפלייאוף, והיום צריך לבנות את הכושר שלהם לא מאפס, אלא ממינוס".

בכל מקרה, בקבוצות שהגיעו להסכם קיצוץ עם השחקנים (שמונה קבוצות) בסך הכל מרוצים ממה שקרה הבוקר ומחזיקים אצבעות לחזרה לאימונים עם מגע. לעומת זאת, בחמש הקבוצות שהוציאו את השחקנים ועובדי המנהלה לחל"ת, יצטרכו להודיע בימים הקרובים למוסד לביטוח לאומי על הפסקת החל"ת כדי לא לעבור על החוק.

אחמד עאבד שחקן עירוני קרית שמונה בבדיקת חום. עירוני קרית שמונה, אתר רשמי
בדיקת חום בכניסה לאימון קרית שמונה/אתר רשמי, עירוני קרית שמונה
שחקני עירוני קרית שמונה באימון. עירוני קרית שמונה, אתר רשמי
אימון עירוני קרית שמונה היום/אתר רשמי, עירוני קרית שמונה

בקבוצות הליגה הלאומית העדיפו בשלב הזה לא לחזור לאימונים, בטענה שאין תוכנית מסודרת ומוסכמת בשלבים לחזרה לאימונים מלאים ורגילים, ולכן הן מעדיפות לחכות לתחילת החודש הבא כדי לחזור לפעילות.

במנהלת הליגות עדיין קושרים את ליגת העל והליגה הלאומית יחד, אבל לא מן הנמנע שבתחילת החודש הבא, אם עדיין לא יתקבל היתר ממשרד הבריאות לאימונים מלאים, הליגה הלאומית תפוזר ותיוותר רק ליגת העל בהמתנה בחידוש לפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully