וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז כלפון בריאיון: "רוצה לבוא עוד שבועיים לגרוטו ולומר: 'הכל בסדר'"

23.4.2020 / 7:00

קבוצות ליגת העל חוזרות להתאמן תחת המגבלות, ויו"ר המנהלת אופטימי: "נתנו תקווה לענף, למועדונים, לבעלים". איך הוא שכנע את משרד הבריאות, מהן המגבלות, ולמה אלה שבועיים קריטיים לקראת הצעד הבא של התוכנית?

צילום מסך

דריכות גדולה במנהלת הליגות לקראת חידוש האימונים בקבוצות תחת מגבלות משרד הבריאות. יושב הראש המנהלת ארז כלפון הביע בריאיון לוואלה! ספורט תקווה גדולה ששחקני הקבוצות יהיו מספיק אחראיים כדי לשמור על ההנחיות שניתנו להם בעת השהייה במתקני האימונים, אבל לא פחות מכך שיהיו ערים לכך ששום דבר לא אמור להשתנות מבחינתם בזמן שהם חוזרים לבתיהם מהאימונים שיחלו מהבוקר בחלק גדול מקבוצות ליגת העל. "היה חשוב לי להביא את שלב א' מהר ואני שמח ששכנעתי את פרופסור גרוטו שהוציא לנו מסמך", אמר כלפון.

- מה עשה את השינוי?

"הייתה לפרופסור גרוטו כוונה לתת היתר לשישה או שמונה שחקנים. לי היה חשוב שיהיו קבוצות יותר גדולות של שחקנים כדי שנתחיל לדמות כבר קבוצה מלאה. אמרתי לו שלמתפללים מותר גם 19 איש בחוץ, אז מה ההבדל הגדול אם אנחנו יודעים לשמור על מרווחים? גרוטו חשב על זה כל הלילה והסכים שבקבוצות יש גם פיקוח רפואי. הוצאנו מייל מסודר לכל הקבוצות בעניין. ה-וי הראשון סומן בתכנית שלושת השלבים".

שון גולדברג שחקן הפועל באר שבע לפני אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
מתי חוזרים? כלפון: "השחקנים קיבלו מרץ"/דני מרון

- מה אתה מצפה לראות מהבוקר במועדונים?

"אני מקבל מכל הקבוצות פידבק שנתנו תקווה לענף. נתנו תקווה לשחקנים. השחקנים קיבלו מרץ. בעלי המועדונים. אנשי המנהלה. המהלך הזה נתן סוג של תקווה. ברור שכל קבוצה תיקח את הזמן. אני מקווה שכבר ביום חמישי הקבוצות יתייצבו על פי המגבלות שמסרנו להן ואם צריך אז שייקחו גם עד יום ראשון ויתחילו".

- יש קבוצות שרוצות עדיין לנצל את החל"ת ולא להחזיר כל כך מהר את השחקנים להתאמן.

"דיברתי עם מושיקו מישאלוב יושב ראש ארגון השחקנים שהתקשר כדי להודות לי המהלך. אמרתי לו: 'תבהיר לכל השחקנים זה לא הזמן לשחק עכשיו את משחקי החל"ת'".

- אתה אומר שאתה לא רוצה ששחקנים ישביתו אימונים אם לא מוציאים אותם מיד מהחל"ת.

"לא צריך התניות. צריך לעשות את הכל כדי לחזור ולהתאמן בקבוצות. בסוף אלה אימוני רשות לשמור על כושר. אלה לא אימוני החובה עם מגע. אני מקווה שנגיע בחודש הבא לאימוני המגע ואז כולם יצטרכו להתייצב לאימונים ואלה יהיו כבר אימוני חובה. ואז אלה יהיו בעזרת השם שלושה שבועות שניתן לכל קבוצה לחזור לשחק. אני מצפה שכולם יחזרו כבר עכשיו לאימונים. זה לא הזמן להיתפס ליום פה או יום שם של החל"ת. עבדנו קשה מאוד כדי לקבל את ההיתר הזה ואני רוצה לראות תוך יום או יומיים שחקנים מגיעים למתקן האימונים עם מסיכות, כפפות, על פי כל ההוראות. שיגיעו כל אחד ברכבו. ייקח תיק, ייכנס למגרש האימונים. יסיים, ישים את המסיכה ואת הכפפות, ייכנס לאוטו בלי יותר מדי עיכוב ויחזור לביתו".

- לבידוד.

"מאוד חשוב שהשחקנים יבינו שההיתר הזה לצאת הוא לטובת האימון בלבד. לא ללכת לחברים, לא לארח חברים למשחקי פלייסטיישן, לא להיפגש עם אנשים שהם לא מכירים. זה העתיד שלהם. זה לא העתיד של ארז כלפון. אני נלחם על העתיד של השחקנים והאחריות שלהם לשמור על הכללים. פתחנו להם פתח להתאמן במסגרת מגבלות משרד הבריאות, אבל שלא ייקחו את זה למקום שאסור. המאמץ הזה נעשה כדי שהם יוכלו סוף סוף להתאמן בתחושה ובאווירה של קבוצת כדורגל. אם שחקן יקבל קורונה, נצטרך להשבית את כל מי שהתאמן איתו ולכן חשוב מאוד שכל אחד ישמור על עצמו בשבועיים הקרובים. אימון, בית, אימון, בית".

עוד בוואלה!

מוורמוט ועד רייכרט: שלושה סיפורים קטנים על כדורגל

לכתבה המלאה
ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות. דני מרון
"התוכנית שהיא הכי נכונה היא לשחק כל אחד באיצטדיון שלו. זה הכי מהיר, הכי פחות לוגיסטי, הכי פחות סיכון". כלפון/דני מרון

- אתה יודע לומר מה פרופסור גרוטו צריך כדי לתת לך את ההיתר לאימונים מלאים ורגילים?

"הוא צריך זמן כדי לראות את הסטטיסטיקה בסוף החודש. הוא צריך לראות מה יקרה באימונים בשבועיים הקרובים. שבועיים זה הרבה זמן לבדוק".

- ויותר מהכל לבדוק מה קורה בחו"ל.

"ברור שמה שקורה בחו"ל מאוד חשוב, אבל בסוף משרד הבריאות הישראלי אחראי על מה שקורה בישראל. כל מדינה מסתכלת על עצמה ובכל מדינה אתה רואה שמשרד הבריאות קובע דברים אחרים. אני רוצה לבוא בעוד שבועיים למשרד הבריאות ולומר: 'חברים, תראו שאנחנו מתאמנים והכל בסדר'".

- מה שלחתם בתדרוך למועדונים?

"עשרה בכל מגרש פלוס מאמן, לעשות קו מתוחם בחצי, מצדי עם חבל. לשמור מרחק של שני מטר, אימונים ללא מגע, האימונים אך ורק במתקן האימונים של הקבוצה. לא להשתמש בחדרי ההלבשה ובמלתחות. לא לבצע תדרוך של המאמן עם כולם אלא רק עם עשרה שיהיו חייבים להיות קבועים. אין לערבב בין הקבוצות של העשרה. הקבוצה חייבת לדאוג למסיכות ולכפפות אם לשחקן אין. וכמובן שאנחנו מצפים מהרופאים להיות בפיקוח ובשליטה במידה ששחקן לא חש בטוב או שיש לו חום. האחריות היא על השחקנים והקבוצות לעמוד בכל ההנחיות האלה".

- מה קורה לקבוצה עם סגל יותר גדול?

"שיביאו מצדי עוד חמישה בשעה אחרת. לא יותר מעשרים יחד בשני חלקי המגרש".

- הדופק של הקבוצות טוב?

"האופרציה אולי קצת קשה, אבל הכל יסתדר. זמן הוא חשוב ואני מזכיר לך שבמאי נהיה עם יותר ודאות. שלב ב' שהוא אימונים עם מגע הוא השלב הכי חשוב ואליו אני שואף להגיע".

- ואם נגיע לשם מה יהיה בשלב ג' עם בתי המלון, המקומות המבודדים, המגרשים הבודדים או שמא הכל כרגיל כמו שאתה רוצה.

"אני בודק כל מה שיכול לסיים את הליגה. התוכנית שהיא הכי נכונה היא לשחק כל אחד באיצטדיון שלו. זה הכי מהיר, הכי פחות לוגיסטי, הכי פחות סיכון".

- כל ההנחיות האלה תופסות גם לליגה הלאומית?

"בוודאי. גם את הליגה הלאומית ואם הן צריכות עוד כמה ימים כדי להתארגן שייקחו את הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully