וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מגל פרישות בטניס העולמי, מארי טוען: "נהיה הענף האחרון שיחזור"

טניסאי השוליים מדווחים על "פאניקה" בעקבות משבר הקורונה, הבריטי יוזם מהלך כדי להגן עליהם אבל פסימי: "אפילו ספטמבר לא ריאלי"

צילום מסך

בווידאו: האתגר הוויראלי של רוג'ר פדרר

איך ייראה הטניס העולמי ביום שאחרי הקורונה? בענף חוששים שגם אם הספורטאים הבכירים ישרדו את המשבר, אלה שבשוליים יתקשו להתמודד וחלקם אף עשוי לפרוש.

אחד מטניסאי הסבב, מיטשל קרוגר המדורג 195 בעולם, טוען שיש "פאניקה" בקרב שחקנים בסדר הגודל שלו. "הרבה שחקנים כבר מתחילים לחשוש לקריירה שלהם ומרגישים שלא יוכלו לשרוד. הם לא מרוויחים כסף ומתחילים לחפש הזדמנויות בתחומים אחרים", אמר. "נניח שהמשבר יסתיים בעוד תשעה חודשים. מישהו יכול להבטיח שהם בכלל ירצו לחזור לענף? אשקר אם אגיד שהיו לי מחשבות כאלה בעצמי בתקופה האחרונה".

מישל קרוגר עם נובאק דג'וקוביץ'. AP
הבכירים ישרדו, אבל מה עם האחרים? מיטשל קרוגר עם נובאק דג'וקוביץ'/AP

דניס קודלה המדורג 111 בעולם הודה שאכן "יש פאניקה" ושספורטאים בענף "מתחילים לחשוש איך ישלמו שכירות בחודש הבא". הוא טוען ששחקנים שלא הרוויחו מספיק כסף בקריירה ולא זוכים לפרסום כמו בכירי הסבב, עשויים לקרוס במהירות.

"במציאות היומיומית שלנו, 10,000 דולר או 20,000 נזרקים בקלות עם כל מה שאנחנו צריכים. אתה מממן את עצמך בצורה אבסולוטית, משלם על מאמן, על פיזיותרפיסט, על חדר במלון, טיסות, הכל. החשבונות מתנפחים מהר מאוד".

אנדי מארי טניסאי בריטי. AP
חשש אמיתי לגורל הענף. מארי/AP

אנדי מארי, שעתידו בענף נראה בספק אבל מסיבות אחרות של פציעות חוזרות, הוא אחד הטניסאים שחושש לשלומם של הטניסאים "הקטנים". הוא ונובאק דג'וקוביץ' כבר הציעו להקטין את סך הפרסים של הטורנירים הגדולים, כולל טורנירי גרנד סלאם, ולהשתמש ביתרה כדי להעניק סיוע כלכלי לטניסאים שמדורגים 200 ומטה בדירוג העולמי.

אבל למרות המאמצים והנכונות, גם מארי לא אופטימי במיוחד. "אני מאמין שטניס יהיה אחד מענפי הספורט האחרונים שיחודשו", אמר ל"רויטרס". "כל כך הרבה שחקנים ומאמנים צריכים להתקבץ למקום אחד מכל קצוות העולם....זה נראה כמעט דמיוני כרגע. אופתע אם הענף יחזור לפעילות בספטמבר. אני מעריך שזה יקרה הרבה אחר כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully