וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעו הבלתי ייאמן של הכדורגלן הארגנטינאי מערב הסעודית הביתה

לאונרדו חיל נלחם לשוב למולדתו כבר למעלה מחודש. אחרי שיצא מבידוד ונאבק בביורוקרטיה, הוא תקוע בנמל התעופה בפרנקפורט, ביחד עם שני כדורגלנים נוספים, שתי ילדות וסבתא, שרק רוצים להגיע לבואנוס איירס

רויטרס

כדורגלנים רבים התרגלו לאורח חיים נוצץ ולכך שדברים עובדים עבורם יותר בקלות, אבל בעת משבר הקורונה העולמי, הם כאחד האדם ואין מה לקנא בהם. דוגמא בולטת לכך הוא מסעו המפרך של לאונרדו חיל - כדורגלן שמרוויח סכומי עתק בליגה הסעודית וכבר חודש מנסה להגיע הביתה ללא הצלחה.

בשלושת הימים האחרונים קורת הגג של חיל היא זו של נמל התעופה בפרנקפורט. זהו ביתו הזמני, כמו גם של חבריו הכדורגלנים, כריסטיאן גואנקה וסרחיו ויטור. מיום שישי הם תקועים בגרמניה ולא מצליחים להגיע לארגנטינה. אבל הסיפור התחיל הרבה לפני.

לאונרדו חיל במדי רוסאריו סנטרל. GettyImages
מסע שהתחיל לפני יותר מחודש ועדיין לא הסתיים. חיל/GettyImages

בינואר אל איתיחד הסעודית רכשה את לאונרדו חיל מרוסאריו סנטרל תמורת קרוב ל-2 מיליון דולר. הוא הספיק לערוך הופעות ספורות לפני שנגיף הקורונה התפרץ גם מחוץ לסין ומיד נכנס לבידוד. במקביל ביקש אישור מנשיא המועדון לחזור לארגנטינה עד יעבור זעם וגם קיבל. הבעיה הייתה שדווקא הרשויות במולדתו לא שיתפו פעולה.

"אני מאוד כועס, אני אזרח ארגנטינה ויש לי זכות לחזור למדינה שלי", סיפר חיל ל"קלרין" לפני כשבועיים, "הפנו אותי ממשרד למשרד, בערב הסעודית ובארגנטינה. דיברתי עם מישהו שהבטיח לטפל בעניין שלי ומאז חלפו שבעה ימים. עכשיו התקשרו להגיד לי שהאישור עדיין לא ניתן".

בינתיים הבלם הארגנטינאי סרחיו ויטור, שמשחק בקבוצת דמאס מהעיר ח'מיס מושייט, נכנס לבידוד ושמר על קשר עם חיל. השניים רצו להיפגש ובסופו של דבר עם עזרה מאנשי המועדונים שלהם, ויטור קיבל היתר לנסוע לעיר ג'דה ולהצטרף לחברו. תמיד עדיף לצאת למסע חובק עולם ומלא ביורוקרטיות, עם אדם נוסף.

אחרי כמה ימים בג'דה ולחץ בלתי פוסק, ויטור וחיל סוף סוף קיבלו אישור מהרשויות בארגנטינה להמריא הביתה. הם נסעו לריאד, תחילה לקונסוליה ובהמשך לשדה התעופה. בעיר הבירה הסעודית הצטרפו אליהם הכדורגלן כריסטיאן גואנקה שמשחק באל שבאב המקומית, שתי בנותיו ואמו בת ה-65.

סרחיו ויטור, בלם ארגנטינאי, במדי באנפילד. GettyImages
קיבל אישור לנסוע מח'מיס מושייט לג'דה והצטרף לחברו/GettyImages

אחרי שבועות ארוכים של בדידות, ציפייה ומרדפים אחרי פקידים ממשרדים שונים, שלושת הכדורגלנים הצליחו לצאת מערב הסעודית לכיוון מולדתם. אבל זה לא היה הסוף. הם נחתו בנמל התעופה בפרנקפורט ביום שישי ומאז לא מורשים להמשיך לדרום אמריקה - ממתינים לעוד אישורים.

לחיל, ויטור, גואנקה ובנות משפחתו של האחרון, יש כרטיסי טיסה לטיסה לברזיל ומשם הם אמורים לקחת טיסת המשך לבואנוס איירס. הבעיה היא שארגנטינה סגרה את המרחב האווירי - אין יוצא ואין נכנס - גם אם מדובר באזרחי המדינה. בברזיל לא מוכנים לקבל אותם בלי הבטחה שהם ימשיכו מיד למולדתם וכך שלושה כדורגלנים ארגנטינאים, שתי ילדות וסבתא אחת, תקועים בפרנקפורט.

"אנחנו בגרמניה מיום שישי, במצב מאוד לא שגרתי", סיפר חיל לתקשורת הארגנטינאית, "אני מנסה לשמור על אופטימיות, החזרה לבואנוס איירס הפכה להיות פרשה של ממש. אני יודע שלכולם קשה, אבל מה שקורה לי פשוט לא נורמלי".

הטיסה הבאה מפרנקפורט לסאו פאולו תצא ביום רביעי והארגנטינאים מקווים שעד אז הבירוקרטיה לא תדפוק אותם פעם נוספת. אולי עד סוף השבוע הקרוב, המסע בן החודש של לאונרדו חיל סוף סוף יסתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully