וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי דורש חזרה מיידית לשגרת אימונים של הספורטאים הבכירים

צוות הפעולה של הוועד האולימפי ערך ישיבה ראשונה בנושא החזרה לשגרה עם אנשי משרד הבריאות. בוטלה הפגנת הספורטאים בעקבות פנייה מראשי האיגודים

צילום מסך

בווידאו: איתמר גרוטו מצהיר - "לא רואה את הספורט המקצועני חוזר בחצי שנה הקרובה"

בצל המחאה נגד ההגבלות על עולם הספורט הישראלי בשל מגיפת הקורונה, קיימו היום (שלישי) נציגי הספורט האולימפי, הפראלימפי והלא אולימפי ישיבה ראשונה של צוות הפעולה המיוחד שהוקם אתמול בערב עם נציגי משרד הבריאות בני דרייפוס וד"ר אפרת אפללו האחראים מטעם המשרד על נושא החזרת הספורט לפעילות סדירה בהתאם לנוהלי משבר הקורונה.

הצוות הציג הצעת מתווה לפיו החזרה תהיה בשלושה שלבים: חזרה מיידית לשגרת אימונים של ספורטאי ההישג - חברי הסגלים הבוגרים של ישראל - ספורטאי עילית ברמה הבינלאומית, אחריהם יחזרו לפעילות נבחרות בוגרים/ות של הענפים השונים ובהמשך החזרת הספורט המקצועי באגודות. בשיחה הודגשה חשיבות יצירת תקן מיוחד לספורטאים ולמאמניהם כעובדים חיוניים וכן עלה לראשונה הצורך בהענקת את תו תקן (מקביל לתו הסגול) למרכזי אימונים שיעמדו בכללים המיוחדים בהתאם להמלצות הרפואיות-מדעיות ולכללי משרד הבריאות בימי הקורונה".

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי. קובי אליהו
מתי הספורט היחידני יחזור? משה פונטי/קובי אליהו

הפגנת הספורטאים במחאה על המצב שתוכננה למחר בוטלה בשלב זה, בעקבות פנייה של ראשי האיגודים. מוקדם יותר אישר מחוז ירקון במשטרה קיום הפגנה של עד 150 אנשים שקוראת לממשלה לטפל גם בנושא הספורט שהוזנח בימי הקורונה. בסמוך לבניין הוועד האולימפי בהדר יוסף, וספורטאים רבים היו אמורים להגיע.

כזכור, למרות ניסיון התערבות של משרד הספורט, כל תוכנית של חזרה לאימונים מסודרת של ספורטאים, יחידנים או קבוצתיים, עדיין לא אושרה באופן רשמי על ידי הממשלה, מה שגורם לסחבת, וספורטאים רבים מוצאים את עצמם בשבועות האחרונים ללא יכולת להתאמן בצורה מסודרת.

בתחילת השבוע פתח הטניסאי אנדי רם בקמפיין ברשתות החברתיות ובו העלה תמונה של כף היד שלו עם הכיתוב "ספורט זה חיוני", מה שגרר תגובות רבות מכל קשת עולם הספורט, כשספורטאים רבים מצטרפים לרם ומעלים תמונות דומות.

עוד בוואלה!

אנדי רם: "רק כאן לא תופסים את הספורט כחיוני"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully