וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי רם: "רק כאן לא תופסים את הספורט כחיוני"

21.4.2020 / 14:00

אחרי הפוסט הוויראלי, טניסאי העבר יורה בריאיון: "שנים שמזלזלים בספורטאים שלנו, זה משגע אותי. אפשר היה לשחרר חצי מענפי הספורט, זה עונש קולקטיבי שמשפיע על מאות אלפים". ושולח מסר ממקורבו גולדהאר לשחקני מכבי תל אביב: "הוא הולך עם מי שהולך איתו"

צילום מסך

בווידאו: המשנה למנכ"ל משרד הבריאות מכריז: הספורט לא יחזור בחצי השנה הקרובה

יומיים מאז הפוסט הנוקב של אנדי רם באינסטגרם עם צילום כף היד שלו עליה כתב 'ספורט זה חיוני' ויותר ויותר ספורטאים מרימים ראש ומתקוממים נגד ההחלטות הגורפות להשבית את הספורט עקב הקורונה. על רקע הדברים מחר אמורה להתקיים הפגנה בחניון הצמוד לוועד האולימפי בה ימחו הספורטאים על היחס שהם מקבלים מהמדינה.

בפוסט כתב טניסאי העבר בין היתר: "להצהרות כמו 'לא יתאפשר ספורט לפחות חצי שנה' יש השלכות על מיליוני אנשים - השחקנים, בעלי מועדונים, המאמנים, צוותים שלמים, אלפי עובדים, ערוצי טלויזיה, אתרי ספורט, ספונסרים, וכמובן אוהדים. לא מדברים מספיק על הספורט. מה עם שחקני ליגות העל שלנו? מה עם הספורטאים האולימפיים? הפראלימפיים? איך זה שהמונח "חיוני" פסח על כל אחד ואחת מהם? תפתחו את הסגר הספורטיבי. תיצרו תקנים חדשים, תקבעו הנחיות, הגבלות, בכל קצב שתבחרו. שחררו בצורה אחראית שתטיב עם כולנו ותשמור על בריאות הציבור. אני כותב את זעקתם של מיליוני אנשים, לא של ספורט ספציפי או קבוצה ספציפית".

View this post on Instagram

כל ערב אני יושב מול החדשות, וצופה בדריכות בהנחיות הממשלה למצב ההזוי שכולנו נקלענו אליו. אקדים ואומר, אני מכבד ומעריך את כל העוסקים במלאכה, יחד עם זאת, קשה לי עם החלטות שרירותיות, חד משמעיות, צופות פני עתיד כשלאף אחד אין מושג מה העתיד צופן לנו. מוקדם יותר הבוקר, פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר בדיון מיוחד שהתקיים בכנסת בעניין הספורט בישראל, כי להערכתו, "לפחות חצי שנה קדימה לא יתאפשר לקיים ספורט תחרותי קבוצתי" לפי התחזית הזאת אין ליגות, אין כדורגל, אין כדורסל. אין שום משחק הדורש מגע בין שחקנים. אמירה שערורייתית. לא אחראית, שיש לה השלכות על מיליוני אנשים- השחקנים, בעלי מועדונים, המאמנים, צוותים שלמים, אלפי עובדים, ערוצי טלויזיה, אתרי ספורט, ספונסרים, וכמובן אוהדים שמחכים ליום שבו יוכלו לחזור ליציעים או לכל הפחות לצפות במשחק ללא קהל בטלוויזיה. אני מבין שיש מציאות חדשה, שנצטרך ללמוד איך לחיות בה מחדש. בדיוק באותה דרך בה מצאו פתרונות יצירתיים ויצרו תקנים לפתיחת חנויות, בתי מסחר, מפעלים וכדומה אני מצפה שימצאו גם לספורט בישראל תקנים, צבעים, תגים, כל מה שתחליטו יתקבל, רק לא שלילה מוחלטת. רק לא תחזית כל כך קודרת שמשביתה ענפים שלמים. לא מדברים מספיק על הספורט. מה עם שחקני ליגות העל שלנו? מה עם הספורטאים האולימפיים? הפראלימפיים? איך זה שהמונח "חיוני" פסח על כל אחד ואחת מהם? תגדילו ראש, תהיו יצירתיים, זה לא שונה ממציאת פתרון למערכת החינוך, למידה מרחוק, פתרון לבתי תפילה ומספר מתפללים מותר, או כניסה לסופרים וחנויות באוויר הפתוח. תפתחו את הסגר הספורטיבי. תצרו תקנים חדשים, תקבעו הנחיות, הגבלות, בכל קצב שתבחרו. שחררו בצורה אחראית שתטיב עם כולנו ותשמור על בריאות הציבור. אני כותב את זעקתם של מיליוני אנשים, לא של ספורט ספציפי או קבוצה ספציפית. מגיע לשחקנים שלנו, לליגות שלנו, לאוהדים, לילדים בחוגי הספורט, למתאמנים בחדרי הכושר, לאתלטיים, לשחיינים, לטניסאים, לג'ודאים, קרטיסטים, מתעמלי מכשירים, ספורטאים אולימפיים,פראלימפיים, כדורגלנים, כדורסלנים, וכל העוסקים בכל ענף ספורט אחר שלא ציינתי, למצוא פתרונות גם בתחום הזה. קורונה היא לא המגיפה היחידה המסוכנת. חייבים להתעורר. עוד רגע מאוחר מדי. אני מבקש, מכל מי שקרא עד לכאן, שהספורט חשוב לו, לילדים שלו, לנכדים שלו, שתפו את הפוסט. שיגיע לכמה שיותר אנשים. עבור כל אותם אנשים שספורט הוא דרך חיים עבורם, עבור אלו המתפרנסים ממנו ועבור כל מי שספורט הוא חלק מבריאות הגוף והנפש שלו. אולי אז מישהו יקשיב. #ספורט_זה_חיוני

A post shared by Andy Ram (@andyram10) on

בריאיון לוואלה! ספורט היום (שלישי) סיפר רם: "כששמעתי את פרופסור איתמר גרוטו טוען שלא יהיה ספורט חצי שנה זה עיצבן אותי מאוד, הוא דיבר בלי טיפת אחריות על המילים שלו. אני ספורטאי לשעבר ואני לא מתפרנס מספורט, אבל אני שומע זעקה של כל כך הרבה אנשים, ומדובר בהשלכות שהן לא רק נפשיות של לעשות ספורט, אלא גם כלכליות. כבר חודשיים שאנחנו בתוך הדבר הזה, ואף אחד לא ישב וחשב על הספורט".

"לא רק ששמו את הספורט בשוליים, גם לא ראיתי איזה כיוון שחושבים בצורה ריאלית מה עושים. אולי יש דברים שכן אפשר לעשות, כמו שעשו במסחר או למשל שאיפשרו להתפלל 19 איש בחוץ - הרי לנו יש מגרש של 300 מטר בכל חצי, אי אפשר לתת למשל לשמונה ילדים להתאמן? יש אופניים, שחייה, עשרות סוגי ספורט. אף אחד לא ישב לחשוב, וזה פוגע באנשים שאין להם כסף לאכול. אני שומע על אנשים שמאבדים את השליטה בבית".

אתה מרגיש שהקול של הספורטאים לא נשמע מספיק?

"הספורטאים האולימפיים היו הראשונים שהיו צריכים לתת את הזעקה, ואני לא שומע את זה מהם. למה שספורטאי אולימפי לא יוגדר כחיוני ויוכל להתאמן? הם השגרירים שלנו שצריכים להביא לנו מדליות. בממשלה אין מחשבה ולא מגיעים בכלל לדבר על הספורט ולשים אותו על השולחן, ושכבר עושים זאת מנפנפים אותו הצידה בגלל שיקולים פוליטיים".

יש תחושה שגם מבין משרד הספורט, המנהלת, האיגודים והוועד האולימפי כל גוף מושך לכיוון אחר

"זה מה שמבאס, שאין הנהגה אחת. כל אחד מושך לעצמו, ואין תכנית על השולחן שכבר אפשר יהיה לאשר אותה. גם לגבי תכנית וינגייט, מרגיש לי שעושים את הדברים בשלוף. והיה להם המון זמן. בהתחלה היינו בשקט ואמרנו 'נראה מה יהיה', אבל אתה לא מרגיש שקורה משהו".

עוד בוואלה!

בן שהר: "ישבנו מספיק בבית, הגיע הזמן לפתוח את הסגר הספורטיבי"

לכתבה המלאה
לינוי אשרם. אבי שי, מכון וינגייט, אתר רשמי
"בלי להתאמן עכשיו ספורטאית כמוה יכולה לגמור את הקריירה". לינוי אשרם/אתר רשמי, אבי שי, מכון וינגייט

אתה עושה הפרדה בין הענפים היחידניים לבין הספורט הקבוצתי?

"אני מרגיש שזה עונש קולקטיבי, שבאו ואמרו 'מפסיקים עכשיו את כל הספורט'. בוודאות לא ישבו והסתכלו כמו על הכלכלה על איפה אפשר לחזור ואיפה לא. היה אפשר לשחרר כבר חצי מהמשק של הספורט. יש המון ענפים שאין להם בכלל קשר למגע. בעיניי ספורטאים אולימפיים הם סוג של עובדי מדינה, וכשהם מביאים מדליות כל חברי הכנסת והשרים מצטלמים איתם ומזמינים אותם. ועכשיו לא נותנים להם להתאמן, והם יכולים לפרוש מספורט. בחורה כמו לינוי אשרם, שאמורה להביא מדלייה באולימפיאדה, יכולה לגמור את הקריירה בלי להתאמן עכשיו".

הרגשתי שהפוסט שלך גם ביטא איזושהי מחאה על זה שקברניטי המדינה תופסים את הספורט כמשהו שולי

"בדיוק. זו התחושה כבר המון המון שנים - שהספורט בארץ נמצא בשוליים. כשכתבתי את הפוסט לא האמנתי שהוא יגיע לכל כך הרבה אנשים, אבל ככה אתה מבין שיש כל כך הרבה אנשים במדינה שאוהבים ספורט, ועדיין שמים אותו בחשיבות כזו נמוכה. זה משגע אותי. אתה רואה מדינות כמו אוסטרליה, ספרד, גרמניה, איך מתייחסים שם לספורט. ופה זה כואב לראות שבמצב הזה זה עוד יותר בא לידי ביטוי".

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב. קובי אליהו
"הוא יישאר עוד הרבה שנים". מיטש גולדהאר/קובי אליהו

אתה קרוב מאוד למיטש גולדהאר, מה צפוי לדעתך מהכיוון שלו במכבי תל אביב?

"מיטש לא נראה מודאג. הוא קיצץ, אני לא יודע אם 50% לכולם, אבל הוא אוהב את המועדון בצורה שאני לא יכול לתאר אפילו. זה מה שמעניין אותו, עם כל הנדל"ן ומה שיש לו בקנדה. כל הציוד שלו בבית הוא של מכבי, כל מי שבא אליו הביתה מקבל כובע של מכבי, ובכל שיחה שלו איתי הוא מזכיר לי שהוא יישאר עם מכבי עוד הרבה מאוד שנים, זה המזל של מכבי".

ומה אם הוא ידרוש קיצוץ גם בעונה הבאה?

"אז עכשיו קיצצו, גם המועדונים הכי גדולים בעולם קיצצו, אבל כשהמצב יחזור לקדמותו הוא יישאר פה. אני מכיר את מיטש המון שנים, ולמדתי שכשאנשים הולכים איתו - הוא הולך איתם גם. הוא מרתוניסט - מי שהולך עם מיטש לאורך זמן בסוף מרוויח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully