וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוסר אחריות מצד גרוטו, הוא לא מבין את ההשלכות של הדברים שלו"

הצהרתו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ("לא יהיה ספורט מקצועני בחצי השנה הקרובה") גרמה לסערה בעולם הכדורגל. חוגג: "קורא לראש הממשלה להקים ועדה לטיפול בספורט". גם וועדת מנהלת הליגה בכדורסל הופתעה במהלך דיוניה, העונה הבאה תתחיל באוגוסט?

צילום מסך

דבריו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, הבוקר (ראשון) בוועדת הקורונה של הכנסת, לפיהם הוא "מעריך שלא יהיה פה ספורט מקצועני בחצי השנה הקרובה", גרמו לתגובות סוערות בעולם הספורט הישראלי. ראשי ההתאחדות והמנהלת טרם הגיבו לדברים, אבל בכיר בעולם הכדורגל כבר תקף: "חבל שמשחררים הצהרות לאוויר בלי לערוך בדיקות רציניות, מבלי להיוועץ עם הגורמים הרלוונטיים או אפילו להבין את ההשלכות החמורות של הצהרות אלו.במיוחד כשבסופו של דבר החלטות נקבעות בשיקלול של כל הגורמים, ולא רק של נציגי משרד הבריאות".

מאוחר יותר פרסם משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים, הודעה בה נכתב: "אני קורא לראש הממשלה ולשרת הספורט להקים ועדה לטיפול בספורט הישראלי בתקופת משבר כל כך חמורה. יש כאן ענפים שלא ישרדו אם המדינה לא תבין את ההשלכות. כדורגל זה לא רק שחקנים, אלא גם עובדים מסביב, ספקים ואלפי אנשים שמתפרנסים במישרין או לא במישרין מהענף. הספורט הישראלי הוא אחד מהאלמנטים החשובים שיש גם לקהל האוהדים וגם לדור הצעיר שגדל ומתחנך בקבוצות הספורט ובענפים השונים".

פרופ' איתמר גרוטו. משרד הבריאות, אתר רשמי
חולל סערה. איתמר גרוטו/אתר רשמי, משרד הבריאות

ועדת המנהלת של מנהלת ליגת העל בכדורסל ניהלה היום ישיבה ראשונה מרחוק מאז הודעת הפסקת הפעילות של הליגה לפני מספר שבועות כדי לנסות ולבדוק את דרכי החזרה למשחק האפשריות. במהלך הישיבה קיבלו במנהלת את הודעתו של גרוטו.

"עד ההודעה של גרוטו עוד דיברו על מה אפשר לעשות באמת, אחריה, יצא כל האוויר לכולם", סיפר אחד מחברי הוועדה. "זה חוסר אחריות. אנחנו מקיימים שיחה בעקבות דברים שהעבירה לנו שרת הספורט ומנכ"ל משרד הספורט, וזה לא הפעם הראשונה שבהצהרות שלו הוא מנפץ דברים שלאו דווקא נכונים בשטח".

למרות זאת, הסיכוי כי ליגת הכדורסל תחזור העונה הם לא גבוהים, אך נכון לעכשיו אין כוונה להודיע על סגירה בשבועות הקרובים. ראשי המנהלת עדכנו את חברי הוועדה כי סכום של 12 מיליון שקלים שאמור להגיע מהטוטו ווינר, ערוץ הספורט וספונסרים נוספים עדיין לא הגיעו ונמצא בסכנה ממשית אם הליגה לא תסתיים, מה שאומר הקצבה של מיליון שקל לכל קבוצה.

בנוסף, עלתה מחשבה להתחיל את ליגת העל בעונה הבאה במהלך חודש אוגוסט או בתחילת חודש ספטמבר כדי לנסות ולהחזיר את הכדורסל כמה שיותר מהר. הדברים הללו יבדקו במהלך התקופה הקרובה על ידי ראשי המנהלת לפני שתתקבל החלטה רשמית. כמו כן עודכנו חברי הוועדה על כך שאיגוד הכדורסל הודיע כי בני הרצליה והפועל חיפה יעלו לליגת העל, ולא התקבלה החלטה האם להלחם בהודעה או לא, כשבמנהלת מתקשים להעריך האם כל הקבוצות שרשומות כיום לליגה, אכן יוכלו לפתוח את העונה הבאה.

עוד בוואלה!

איתמר גרוטו: "מעריך שלא יהיה פה ספורט מקצועני בחצי השנה הקרובה"

לכתבה המלאה
האולם של מכבי תל אביב יד אליהו. דני מרון
העונה הבאה תתחיל באוגוסט?/דני מרון

בסיום הישיבה הודיעה מנהלת ליגת העל בכדורסל: "כל חברי ועדת המנהלת סבורים שאם תהיה אפשרות להמשיך את העונה הנוכחית, יש לעשות זאת, אך עם הכרזת המשנה למנכ"ל משרד הבריאות בוועדת הקורונה הרי מסתמן כי הדבר יהיה בלתי אפשרי וחבל. אנו מקווים שהתנאים הרפואיים ישתפרו כך שמשרד הבריאות יוכל לשקול מחדש את החלטתו.

בישיבה דיווחו יושב ראש המנהלת שמואל פרנקל ומ"מ המנכ"ל שלומי פרי על הדרישה של המנהלת להחזרים כספיים עבור קבוצות ליגת העל והמנהלת בגין ההפסדים בעקבות משבר הקורונה. אנו הודענו למשרד הספורט כי במידה ולא נקבל את הכסף יהיה קשה עד בלתי אפשרי לקבוצות להמשיך את העונה הנוכחית ו/או לפתוח את העונה הבאה.

בישיבה דווח על המצב הכספי של המנהלת, על הקיצוצים שנעשו וכן על תוכנית המשחקים המוצעת לליגה לעונה הבאה. בכל מקרה אנו חושבים כי יש להקדים את פתיחת העונה הבאה במידה והדבר יתאפשר ולהוסיף משחקים. אחת ההצעות בתוכנית היא להרחיב את הבית העליון והתחתון לשני סיבובים או להחזיר סיבוב שלישי מלא. המנהלת תקדים את מועד הגשת התקציבים לבקרה על מנת לדעת את מצב הקבוצות כמה שיותר מוקדם כדי להערך לעונה הבאה".

שחקני בית"ר ירושלים איתמר ניצן ועידן ורד מגיבים לדברים

מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל מגיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully