וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתמר גרוטו: "מעריך שלא יהיה פה ספורט מקצועני בחצי השנה הקרובה"

19.4.2020 / 12:15

בוועדת הקורונה בכנסת, הביע המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פסימיות לגבי חזרת הספורט בקרוב: "לא חושב שאפשר לבנות על שינוי משמעותי"

צילום מסך

הספורט הישראלי לא ישוב בקרוב, כך עושה רושם. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו אמר היום (ראשון) בוועדת הכנסת לענייני קורונה כי "לא יהיה פה ספורט מקצועני שיש בו מגע בחצי השנה הקרובה". גרוטו הוסיף ואמר: "לא נתפשר על מסכות ומרחק של שני מטרים. לא חושב שאפשר לבנות על זה שיהיה שינוי משמעותי". בכך הצטרף לעמדה שהביעה מנהלת הליגה, שהבהירה כי חזרה לפעילות תיעשה רק אם הקבוצות יוכלו לשוב להתאמן באופן מלא, בלי הגבלות.

"אם זו תהיה ההנחיה בתחילת מאי אז לא ניתן יהיה לחזור לשחק", הודה גורם במנהלת הליגה בעקבות הדברים של גרוטו. "היום הממשלה היא שמחליטה על הסרת העוצר. אם זאת תהיה ההחלטה, אז בטח שאין מה לשחק".

גרוטו הוסיף: "יש ענפים שהיעד שלהם הוא חודשים קדימה, כמו קיום תחרויות של קבוצות שיש אצלן מגע פיזי הדוק. יש דברים שנקבע שאפשר לעשות במרחק של 500 מטר, ואני חושב שאפשר להאריך את זה יותר, אבל יש דברים שיהיו מאוד תלויים במצב".

כידוע, הליגות השונות הושבתו לפני מספר שבועות, ובעוד במנהלת הליגות בכדורגל עושים מאמצים כי להבין כיצד יהיה ניתן לסיים את עונת 2019/20, הדברים של גרוטו עלולים לשבש זאת. גם במנהלת ליגת הכדורסל טרם הודיעו על ביטול העונה.

שחקני בית"ר ירושלים איתמר ניצן ועידן ורד מגיבים לדברים

מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל מגיב

את הדיון פתח ח"כ יואל רזבוזוב, שהתייחס בין היתר לתכנית שהציגה שרת הספורט מירי רגב: "התכנית של השרה רגב מנותקת מהמציאות ולא שווה את הנייר שהיא כתובה עליו. התכנית פורסמה דקה לפני כניסת השבת, רק כדי לסמן וי ולצאת ידי חובה. אין טביעת אצבע של אנשי מקצוע. לא התייעצו עם אף גורם מקצועי מענפי הספורט השונים. אם אני הייתי שר הספורט הייתי ישן במשרד הבריאות ולא הייתי זז עד שלא הייתי משיג פתרונות והקלות לספורט. בזכות הרב קנייבסקי מותר להתפלל עד 19 אנשים. הגיע הזמן שגם לספורט הישראלי יהיה רב קנייבסקי משלו". על הדברים של גרוטו אמר: "אמירה לא אחראית. אין תסריט כזה שחצי שנה לא יהיה ספורט במדינת ישראל. בתרחיש אימים כזה הספורט פשוט יקרוס ולא ניתן יהיה לשקם אותו. לא נאפשר לזה לקרות".

מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, גילי לוסטיג, הוסיף בדיון: "פניתי למשרד הבריאות בנוגע ללונה צ'מטאי ומרתוניסטים אחרים. מה מפריע שהיא תרוץ בבן שמן? פניתי למשרד הספורט וקיבלנו תשובה שלילית. ספורטאי הצמרת צריכים להיות מוכרים כעובדים חיוניים. אנחנו מציעים להפוך את מכון וינגייט למתחם אימונים אולימפי ייחודי, כולל פעולות שיבטיחו שהמקום יהיה שטח סטרילי".

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה נוגח לפני ז'איר אמאדור שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
אל תבנו על חזרה מהירה/דני מרון

ראש הוועדה ח"כ עופר שלח סיכם ואמר לגרוטו: "ספורט הוא עמוד התיכון של חברה בריאה בכל זמן, ועל אחת כמה וכמה בימי מגיפה. אבל הטיפול בספורט העממי והמקצועני בישראל לוקה בכל החוליים של ניהול משבר הקורונה בכלל: החלטות שרירותיות וחסרות הגיון, איסורים גורפים שלא לצורך, ומשרד ממשלתי שחומק מאחריות ומפיל הכל על משרד הבריאות. בדיון היום בוועדת הקורונה בכנסת התברר שאין שום תאריך להסרת המגבלות הלא מוצדקות על פעילות ספורטיבית בטבע, או להכשרת פעולתם של חדרי כושר במגבלות המתחייבות. אין דיון פרטני מה באמת צריך להגביל ומה לא, ואין תכנית של ממש להחזרת הספורט המקצועני.

"בינתיים ילדים ומבוגרים עולים במשקל ויורדים בבריאות, וספורטאים רואים את כל הקריירה שלהם הולכת לאיבוד. משרד הספורט הכין תכנית, שכרגע היא באוויר לגמרי, והשרה לא מפעילה את משקלה הפוליטי כדי לשנות את המצב. ספורט חשוב תמיד, ועוד יותר בימי קורונה. לא נניח לנושא הזה עד שיוסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully