וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: "מקווים לאשר את 4 במאי כתאריך החזרה לאימונים באיטליה"

שר הספורט האיטלקי אופטימי, בסרייה A סימנו שוב את סוף מאי כמועד חידוש הליגה. ליגות החובבים בצרפת נסגרו, מג'יק ג'ונסון משווה את הקורונה לאיידס

צילום וידאו: רויטרס

בווידאו: באיירן מינכן מתאמנת בצל המגבלות החדשות

כדורגל

* מתקרבים לחזרה? שר הספורט האיטלקי וינצ'נזו ספאדפורה אמר הערב כי הוא מקווה "לאשר בהקדם האפשרי את 4 במאי כתאריך החזרה לאימונים". בסרייה A מאמינים כי ניתן יהיה לחזור לשחק בסוף מאי, והשר הבהיר: "השבועות הקרובים יהיו קריטיים בהבנת התפתחות המצב הבריאותי ואיך ומתי נוכל להחזיר את הספורט לפעילות בכל הרמות. אני מקווה שנעמוד ביעד של 4 במאי, גם אם מדובר באימונים מאחורי דלתיים סגורות". בבוקר דווח ב"לה רפובליקה" כי הכוונה היא לשחק את חצאי גמר הגביע בסוף מאי ולאחריהם להחזיר את הליגה.

* ההתאחדות הצרפתית הודיעה על סיום העונה בליגות החובבניות - כלומר מהליגה הרביעית ומטה. כתוצאה מכך עלתה באסטיה לליגה השלישית, והשלימה עליית ליגה שנייה בשלוש העונות שחלפו מאז שפשטה רגל וירדה מליג 1 ב-2017.

* בזמן שנמשכים המאמצים להשלים את העונה בסרייה A, ההתאחדות האיטלקית החליטה לבטל את העונה במרבית הליגות הצעירות וליגות הנשים. הליגות שטרם נסגרו בקטגוריות האלה: שתי ליגות הנוער הראשונות וליגת הנשים הבכירה.

* לפי אתר Goal, הליגה הסינית שהיתה אמורה לצאת לדרך ב-22 בפברואר תחל ביוני או יולי. חלק מהקבוצות כבר שבו לאימונים, ובימים הקרובים ייעשה ניסיון לבדוק את רוב שחקני הליגה.

* אחרי התייעצויות עם מומחים בתחום האפידמיולוגיה, בספרד ואנגליה מבינים: גם אם הליגות יחזרו בקרוב, הקהל לא יוכל לחזור למגרשים במשך תקופה ארוכה. על פי הדיווחים, תאריך היעד שבו האצטדיונים יוכלו להיות מלאים הוא אי שם בסתיו 2021, בעוד שנה וחצי - וגם זו התחזית האופטימית.

מומחים שונים אישרו זאת גם בעיתונות. זאק עמנואל, יועץ לארגון הבריאות העולמי, אמר ל"ניו יורק טיימס" ש"הספורט יהיה הדבר האחרון שיחזור לשגרה. ריאלית, אנחנו מדברים על חזרה של אוהדים למגרשים בסתיו 2021 במקרה הטוב. אנשים מדברים על התקהלויות גדולות באוקטובר 2020, אבל אין לי מושג על מה הם נשענים כשהם אומרים את זה".

אפידמיולוג גרמני שעבד במשרד הבריאות הגרמני טוען ש"כשמשחקים כדורגל במשך 90 דקות נוצר כל כך הרבה מגע, וברגע שיש שחקן אחד שנדבק הוא עלול להדביק עשרות אחרים".

גם בספרד התראיין ל"מארקה" אפידמיולוג מומחה והסביר שלדעתו "התרחיש ההגיוני ביותר הוא להחזיר את האוהדים למגרשים רק כשיהיה חיסון לקורונה. זה לא אמור לקרות לפני דצמבר 2021".

האצטדיון הביתי של יובנטוס ריק. AP
תתחילו להתרגל. האצטדיון הביתי של יובנטוס ריק במהלך משחק/AP

כדורסל

* מג'יק ג'ונסון רואה נקודות השקה בין מגפת האיידס בשנות השמונים ומגפת הקורונה: "אותן בעיות שהיו אז קיימות גם עכשיו - מידע רע, מיתוסים של 'זה לא יכול לקרות בקהילה השחורה'. לא חינכו מספיק לגבי איידס, ואותו הדבר קורה גם עם הקורונה".

* הליגה הצרפתית הודיעה שהיא מוותרת על האפשרות לחדש את העונה לפחות עד ספטמבר. עדיין לא הוחלט אם להכריז על סיום העונה הנוכחית או לנסות להמשיך אותה בספטמבר, ובמקביל נידונה גם האפשרות לחבר אותה לעונה הבאה.

לפחות אנס קאנטר נהנה בפגרה

ענפים נוספים

* חולה ראשון ב-NFL: לוס אנג'לס ראמס הודיעו ששחקנם בריאן אלן חולה בנגיף, אולם הוא מרגיש טוב לאחר שבשבוע שעבר איבד את חוש הטעם והריח שלו למספר ימים. מתחם האימונים של הראמס סגור בשבועיים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully