וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליברפול או דורטמונד: מילוט ראשיצה לעולם לא ישכח את שרן ייני

העלייה של הקוסוברי לכותרות היא הזדמנות טובה לחזור לאותו לילה מבעית ב-2015: "צעקתי בעברית, הוא לא נרדם עד 6:00 בבוקר"

אימון מכבי תל אביב באפליקציית זם/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

אם לשפוט על פי הדיווחים בגרמניה, מילוט ראשיצה מחוזר כבר זמן רב על ידי בורוסיה דורטמונד. אלא שהיום (רביעי) כבר מספרים בכלי תקשורת רבים באנגליה שגם ליברפול מעוניינת בו וכך שחקן ההתקפה של ורדר ברמן כבר הופך למלפפון לוהט.

העלייה של ראשיצה לכותרות היא הזדמנות לא רעה לחזור כמה שנים אחורה, לאותו לילה בו חלק חדר עם שרן ייני. לילה אותו הוא כנראה לא ישכח לעולם.

ייני וראשיצה הגיעו לוויטסה ארנהם ההולנדית בקיץ 2015. הישראלי כבר היה שחקן מוכח ומעוטר במכבי תל אביב, בעוד הקוסוברי הצעיר ממנו ב-10 שנים, הגיע למבחנים בקבוצת המילואים. באחד מאימוני קדם העונה למאמן פטר בוס חסר שחקן והוא הקפיץ את ראשיצה. משם הדרך להצעה הייתה קצרה.

ייני וראשיצה ישבו אחד ליד השני וצפו באימוני הקבוצה בזמן שהמתינו לקבלת רשיון עבודה בהולנד וגם קיבלו אותו באותו זמן. את אימון הבכורה הרשמי שלהם בקבוצה הם ערכו ביחד וכשהקבוצה יצאה למחנה אימונים הם שובצו לאותו חדר.

מילוט ראשיצה עם שרן ייני. GettyImages
מאותו לילה, הישראלי ישן לבד. ייני וראשיצה/GettyImages

רק שנה לאחר מכן, בקיץ 2016, הקפטן הגאורגי גוראם קאשיה, "חשף" מה קרה בחדר של הישראלי והקוסוברי. ייני אישר וכך סיפר: "אני חושב שהשעה הייתה סביב 2:00 בלילה. התחלתי לבכות מתוך שינה ולצעוק דברים בעברית... מילוט כנראה התעורר ולא הצליח להירדם עד 6:00 בבוקר. כשהוא התעורר, הוא אמר לי: 'תשמע שרן, אני לא יכול לישון איתך יותר'. בגלל זה עכשיו אני ישן לבד. יש לי סיוטים, זה קורה לי מאז שהייתי בן שלוש או ארבע, כמעט בכל לילה. ניסיתי טיפולים וזה לא עזר".

קאשיה הוסיף באותו ראיון זוגי ומחוייך ש"שרן מפחיד, הוא צורח מתוך שינה. תשאלו מה אשתו אומרת על זה", ואילו ייני ענה בצחוק: "לעולם לא אחלוק חדר עם גוראם. פעם עשיתי את זה וכל הלילה הוא שר לעצמו 'גו-ראם קא-שיה, גו-ראם קא-שיה'".

ראשיצה היה היה נער מהעיירה ווצ'יטרן, שבה כ-27 אלף תושבים. הוא היה רגיל לשחק לעיני כמה מאות צופים במקרה הטוב - במדי וושטריה מהליגה בקוסובו. הוא ידע איך זה לגור מחוץ לבית, הרי כשהיה בן 17 סבל מפציעה חמורה ועבר את הניתוח והשיקום בהאנובר. הוא גם נבחן בגנט בעבר במשך שבועיים, אבל כל אלו לא הכינו אותו לסיוטים של שרן ייני. בעברית.

מילוט ראשיצה שחקן ורדר ברמן. GettyImages
"אחד השחקנים הכי טובים בבונדסליגה". ראשיצה/GettyImages

דרכיהם של ראשיצה וייני נפרדו כבר באותו מחנה אימון, כשהישראלי נשלח לישון בחדר לבדו. בינואר 2017 נפרדו גם דרכיהם המקצועיות, כשיינ חזר למכבי תל אביב. שנה לאחר מכן, ביום האחרון של חלון ההעברות של ינואר 2018, ורדר ברמן שמה ידה על היהלום ורכשה אותו תמורת 7 מיליון יורו. לפני משבר הקורונה, בגרמניה העריכו שהיא תמכור אותו בקיץ תמורת כ-40 מיליון.

בעונה שעברה - העונה המלאה הראשונה שלו בבונדסליגה, ראשיצה כבש 9 שערים ובישל 5 נוספים והעונה, עד התפרצות הקורונה, הספיק להבקיע 7 ולבשל 4. הגדולות הפנו מבט לשחקן שיכול לשחק בכל עמדות ההתקפה, בורוסיה דורטמונד גיששה, קבוצות כמו ווסטהאם ואסטון וילה שלחו נציגים לעקוב מקרוב וכעת גם ליברפול נכנסה לעניינים.

חברו לוורדר ברמן, תאו גברה סלאסי, אמר לא מזמן ש"מילוט הוא אחד הכדורגלנים הכי טובים בבונדסליגה" והדרך למעלה סלולה. כשהוא יביט יום אחד לאחור על רשימה של עשרות השחקנים איתם שיתף פעולה, חלקם כדורגלני על, הוא בוודאי יזכור גם את שרן ייני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully