וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממבה אאוט": בחזרה למשחק הפרישה ההיסטורי של קובי בריאנט

היום לפני ארבע שנים המטיר הבלאק ממבה 60 נקודות מדהימות במשחקו האחרון בקריירה מול יוטה, וחתם את נאום הסיום המרגש בקריאה המפורסמת שקיבלה משמעות מצמררת אחרי מותו. שחזור המשחק הבלתי נשכח

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: התגובות למשחק הפרישה של בריאנט

"ממבה אאוט!". כך חתם קובי בריאנט את נאומו האחרון ככדורסלן מקצועני אחרי משחק הפרישה היוצא דופן שלו, שנערך בדיוק היום (שני) לפני ארבע שנים. מאז הקריאה המפורסמת ההיא קיבלה משמעות אחרת בעקבות מותו הטרגי, אבל את המשחק ההוא אי אפשר לשכתב.

זו היתה הפרידה הכי קובי בריאנטית שיכולה להיות: הבלאק ממבה צלף לא פחות מ-60 נקודות, זרק לא פחות מ-50 זריקות, להט ברבע האחרון בו המטיר 23 נקודות, והוביל את הלייקרס - קבוצתו הנצחית, זו שלבש את מדיה במשך 20 שנה ושהצעיד אותה לחמש אליפויות - למהפך ולניצחון 96:101 על יוטה.

AP

קובי היה הרבה מעבר לשיאו באותה עונה, אבל לערב אחד, לעיני עשרות חברים לקבוצה, בני משפחה וסלבריטאים מקומיים שהתכנסו לכבודו בסטייפלס סנטר, נראה בדיוק כמו בימים הכי גדולים שלו. הוא דווקא החל את המשחק עם חמש החטאות רצופות, אבל ברגע אחד התלהט ונכנס לעניינים, ומשם כבר לא היה אפשר לעצור אותו.

הוא ירד למחצית עם 22 נקודות ושמר את הטוב ביותר לסוף, כמיטב המסורת, עם כמה סלי קלאץ' גדולים שהשלימו את המהפך. את המשחק הוא חתם דווקא עם אסיסט שהבטיח את הניצחון, וירד מהמגרש מחויך ונרגש עם השורה הסטטיסטית הבאה: 60 נקודות ב-42 דקות, 22 מ-50 מהשדה, 6 מ-21 מהשלוש ו-10 מ-12 מהעונשין, לצד 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.

בטיאוון הצדיעו באותו יום לקובי עם סרטון אנימציה שסיכם את הקריירה שלו

"אני לא מאמין כמה מהר 20 שנה עברו. זה פשוט מטורף. לעמוד כאן על הפרקט עם המשפחה, החברים לקבוצה... אני מעריך הכל, את כל המסע", אמר קובי בנאום הסיום. "היו עליות וירידות, אבל הכי חשוב שנשארנו יחד לכל אורך הדרך. גדלתי כאוהד שרוף של הלייקרס, ידעתי הכל על כל שחקן ששיחק כאן ולהיות 20 שנים עם הארגון הזה... אי אפשר לכתוב משהו יותר טוב מזה".

בריאנט המשיך: "אני גאה במיוחד לא רק באליפויות, אלא גם בשנים הקשות. היו לנו ריצות טובות ועשינו הכל כמו שצריך ולקחנו תארים ואני מודה לכולם כאן על ההשראה, המוטיבציה, התמיכה, הכל. מה שהצחיק אותי כל הערב היה שבמשך 20 שנה כולם צורחים עליי למסור והיום כולם צעקו עליי 'אל תמסור'".

בסיום דבריו הוא אמר: "אני לא מאמין שזה הסתיים, תמיד תהיו בלב שלי ואין לי מילים לתאר איך אני מרגיש כלפיכם. תודה, מקרב לב. אני אוהב אתכם כל כך. לאשתי והבנות, תודה על כל מה שהקרבתן. ונסה, על כל השעות שביליתי בחדר כושר ובאימונים והחזקת את המשפחה, תודה. מה עוד יש לי לומר? ממבה אאוט".

קובי הפך במשחק ההוא לשחקן הכי מבוגר בתולדות ה-NBA שמגיע ל-60 נקודות במשחק, שבר את שיא הזריקות מהשדה למשחק בו החזיק מייקל ג'ורדן (49), וקבע את שיא הנקודות למשחק פרישה ב-NBA, כשהשיא הקודם על 42 נקודות בלבד. לשם השוואה, אף חבר בהיכל התהילה לא קלע יותר מ-30 נקודות במשחק פרישה.

כמובן שבכל רחבי הליגה בירכו את קובי. שאקיל אוניל, האיש שניהל עם בריאנט יחסי-אהבה שנאה כל הקריירה, הגיע למשחק וסיפר בסיום שאתגר את קובי לפני שריקת הפתיחה לקלוע 50 נקודות. קובי, כהרגלו, העמיד את הרף עוד יותר גבוה. "אני מאתגר אותו לקלוע 50 במשחק הפרישה והבן זונה הזה קולע 60...", אמר שאק.

סטף קרי, שבעצמו צלף באותו לילה 46 נקודות בניצחון גולדן סטייט, הגיע לחדר ההלבשה ושמע שקובי סיים עם 60. התגובה: "וואו, וואו, וואו. 60 נקודות? האיש הזה בלתי ייאמן". בהמשך, סטף התבדח: "מישהו היה צריך להגיד לי שהוא על 60. הייתי ממשיך לשחק ולקלוע בעצמי!".

במסיבת העיתונאים לאחר המשחק שלו, אמר קרי: "זה בדיוק מה שהוא עשה כל הקריירה שלו. הלכתי במנהרה החוצה מהפרקט ומישהו אמר לי שהוא קלע 60 נקודות ב-50 זריקות. התגובה שלי הייתה 'תפסיק לשקר לי'. זה נשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי. לא ראיתי את המשחק, ראיתי רק כמה רגעים ממה שהיה על הפרקט בסיום. זה הסיום המושלם לקריירה שלו, לרדת מהמגרש עם משחק כזה של 60 נקודות... אין יותר טוב מזה ועוד עם ניצחון. ככה אני רוצה לפרוש. אני אנסה ללמוד ולזכור, אם אגיע למצב כזה בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully