וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשמאל, בימין, בראש: 30 שנה לשלושער של רוני רוזנטל בליברפול

ב-11 באפריל 1990 פתח "רוקט רוני" לראשונה בהרכב והדהים לא רק את היריבה צ'רלטון, אלא את כל אנגליה. בחזרה לרגעי הקסם, כולל השחזור מפי רוזנטל עצמו: "זה היה כאילו הגעתי מפלנטה אחרת"

צילום וידאו: רויטרס

בווידאו: באיירן מינכן חוזרת לשגרת אימונים תחת המגבלות החדשות

פגרת הקורונה הכפויה היא הזדמנות מצוינת לחזור לארכיון ולהיזכר במשחקים מיתולוגיים. אחד מהם, לפחות עבור חובבי הספורט בישראל, נרשם בדיוק היום (שבת) לפני 30 שנה, כשרוני רוזנטל כבש שלושער מדהים בהופעת הבכורה שלו בהרכב ליברפול נגד צ'רלטון.

זה היה אחד מרגעי השיא של כדורגלן ישראלי: כל שער של רוזנטל היה יותר יפה ממשנהו, וכל אחד המחיש יכולת אחרת שלו - את הראשון כבש ברגל ימין אחרי סלאלום נהדר ברחבה, את השני בבעיטה עוצמתית ברגל שמאל ואת השלישי בנגיחה חכמה אחרי שהוביל מתפרצת קטלנית.

כמה שבועות לפני כן ערך את הופעת הבכורה הרשמית במדי הקבוצה כשנכנס כמחליף מול סאות'המפטון ועזר לה לעשות מהפך ולנצח, אבל את החותמת האמיתית הראשונה הותיר רק באותו יום קסום ב-11 באפריל.

צפו בשלושער של רוזנטל

המשחק נערך בסלהארסט פארק, אצטדיונה הביתי של קריסטל פאלאס, משום שהאצטדיון של צ'רלטון היה בשיפוצים. רוזנטל השתחל להרכב של המאמן האגדי קני דלגליש (מכאן נאחל לו החלמה מהירה) בעקבות פציעה של איאן ראש, ומיד פרע את השטרות. המשחק הסתיים ב-0:4 לליברפול.

"השער הראשון היה הכי יפה והכי חשוב, כי הוא פתח הכול", סיפר רוזנטל בראיון לוואלה! ספורט ב-2015. "אתה נותן במגרש את מה שהגוף מאפשר. הייתי מאוד מהיר אז, אסור לשכוח. אחד המהירים בפרמיירליג. זה עזר לי, זה משך אש".

כמו כל חובבי הכדורגל באנגליה, גם שחקני ליברפול השתוממו מהיכולות של רוזנטל, שהיה אז חלוץ אלמוני יחסית שקיבל חוזה זמני בליברפול אחרי שצלח מבחנים.

"כולם שאלו 'מאיפה באת?'", סיפר רוזנטל. "עבורם, זה היה כאילו הגעתי מפלנטה אחרת".

רוני רוזנטל במדי ליברפול. GettyImages
היום בו האגדה התחילה להיכתב. רוני רוזנטל במדי ליברפול/GettyImages

רוזנטל זוכר שלאחר השלושער, תשומת הלב התקשורתית סביבו שברה שיאים.

"מיד אחרי המשחק כל הקבוצה עלתה לאוטובוס, ואז לא היו טלפונים ניידים לכל שחקן - זה רק התחיל העסק הזה — - אבל היה טלפון באוטובוס. בגלל מה שעשיתי באותו ערב אז כולם התחילו לנסות להשיג אותי, לדבר איתי, דרך המועדון ובכל דרך אחרת. הדיווחים הגיעו לישראל וכולם היו בטירוף. אז קני [דלגליש] אמר לי, 'אם אתה רוצה, קח את הטלפון של האוטובוס ותדבר עם כולם. אז, אם אני זוכר נכון, מחיר של דקת שיחה לחו"ל היתה לפחות 15 דולר. אמרו לי לדבר כמה שאני רוצה, אז כל הדרך [בערך 300 קילומטר] דיברתי עם הארץ. איזה חשבון טלפון הם בטח קיבלו, בליברפול…".

גם ברחבי העולם הפך רוזנטל למרואיין מבוקש. "היתה התקפה רצחנית של התקשורת. מכל העולם. ליברפול היתה במרכז העניינים. אנגליה, ישראל, דרום אפריקה, בלגיה. התקשרו לראיונות מכל העולם".

העונה ההיא הסתיימה באליפות ה-18 של ליברפול - האחרונה שלהם מאז - וערב ההוא היה רווחי במיוחד עבור רוזנטל. בעקבותיו, ליברפול רכשה אותו ב-1.1 מיליון ליש"ט והפכה אותו לשחקן הזר הראשון בפרמיירליג שחוצה את רף המיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully