וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: שווי השחקנים בשוק העולמי צנח ב-9.2 מיליארד יורו

מנזקי הקורונה: על פי "טרנספרמרקט", הפגיעה הקשה ביותר היא בפרמיירליג, שם שווי השחקנים הכולל צנח ב-1.6 מיליארד ליש"ט

צילום וידאו: רויטרס

בווידאו: שחקני באיירן מינכן מתאמנים תחת ההנחיות החדשות

ימים יגידו כיצד ישפיע משבר הקורונה על הכדורגל העולמי. לפחות כרגע, לכולם ברור כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה, והסכומים העצומים ששולמו על הכוכבים צפויים להתחיל לרדת לקרקע.

על פי אתר "טרנספרמרקט", המעריך את שווי השחקנים השונים בעולם, כבר עתה ירד שוויים של כל שחקני הפרמיירליג ב-1.6 מיליארד ליש"ט, במשותף. שווי שחקניה של מנצ'סטר סיטי, למשל, עומד כעת על 917 מיליון ליש"ט - צניחה של 224 מיליון ליש"ט. הסגל של ליברפול מוערך כעת ב-870 מיליון ליש"ט, ירידה של 205 מיליון ליש"ט, והמצב אינו שונה גם בטוטנהאם (צניחה של 148 מיליון ליש"ט), צ'לסי (134 מיליון ליש"ט), מנצ'סטר יונייטד (136 מיליון ליש"ט) וארסנל (114 מיליון ליש"ט).

עד משבר הקורונה, החזיק ראחים סטרלינג בשווי השוק הגבוה ביותר בפרמיירליג, וכעת הוא עומד על 115 מיליון ליש"ט - ירידה של 29 מיליון ליש"ט. אחריו קווין דה בראונה, הארי קיין, מוחמד סלאח וסאדיו מאנה, ששווים עומד על 108 מיליון ליש"ט - ירידה של 27 מיליון ליש"ט.

אם כוללים גם את ליגות המשנה, הרי שהערך של השחקנים בבריטניה ירד בלמעלה מ-2 מיליארד ליש"ט. בסך הכל, דובר באתר על צניחה של כ-9.2 מיליארד יורו בשוק העולמי, כששוויו של קיליאן אמבפה, למשל, ירד ב-10 אחוז ועומד כעת על 180 מיליון יורו - עדיין מעל ניימאר וסטרלינג (128 מיליון יורו כל אחד, ירידה של 20 אחוז).

קיליאן אמבפה, פריס סן ז'רמן, חוגג. GettyImages
שום שיא העברות כבר לא יישבר. אמבפה/GettyImages

אמת, מדובר כרגע בהערכות של אתר אינטרנט בלבד, אולם ב"טרנספרמרקט" התייעצו עם למעלה מ-300 אנשי מקצוע כדי לנסות ולחזות את העתיד הקרוב. "הרבה קבוצות יהיו מאוימות בגלל חוסר הוודאות", אמר בעלי האתר מתיאס סיידל. 70 אחוז מ-300 מאנשי המקצוע העריכו כי למגפת הקורונה תהיה "השפעה גדולה על שוק ההעברות".

סיידל הוסיף ואמר: "הקיצוצים הנרחבים הללו הם פועל יוצא של המצב הקיים, ואי אפשר לשלול צניחות נוספות בשבועות הקרובים. כרגע, קשה לדמיין איך סכומי ההעברות ימשיכו לטפס, כפי שראינו בשנים עברו".

נשיא הבונדסליגה כריסטיאן סייפרט השמיע אמש קולות דומים ואמר: "בטווח הקצר, חלון ההעברות של הקיץ לא יהיה קיים. הוא יתרסק. חלק מהסוכנים יבינו שעליהם לעבוד קשה, או לפחות לעבוד. חלק מהליגות יבינו שכסף הוא לא דבר שמגיע משמיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully