וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל מירוצי הסוסים ש"הפיץ את נגיף הקורונה ברחבי אנגליה"

אם המשחק במילאנו הוגדר כ"פצצה ביולוגית", איך תקראו לזה? 250 אלף איש פקדו את פסטיבל צ'לטנהאם ועכשיו בממלכה מתעוררים

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

לפני כשבוע וחצי טען ראש עיריית ברגמו מוכת הקורונה, ג'ורג'ו גורי, ש"המשחק בין אטאלנטה לוולנסיה בליגת האלופות היה פצצה ביולוגית". גורי שהתייעץ עם רופאים ומומחים, הבין מהם שייתכן שרבים מ-40 אלף האוהדים שנכחו במשחק, נדבקו באותו יום והגדיל לומר ש"המצב כיום בברגמו קשור למשחק ההוא".

אם משחק עם 40 אלף צופים היה "פצצה ביולוגית", איך אפשר יהיה להגדיר את פסטיבל צ'לטנהאם?

בימים האחרונים נשמעת ביקורת חריפה מאוד על כך שלפסטיבל מירוצי הסוסים בעיר מדרום-מערב אנגליה הגיעה כמות עצומה של אנשים, כאילו נגיף הקורונה לא משתולל בממלכה. ב"טיימס" אפילו כתבו שלפי הערכות מומחים, פסטיבל צ'לטנהאם "הפיץ את נגיף הקורונה ברחבי אנגליה".

פסטיבל צ'לטנהאם הוא אירוע יוקרתי בן כמה ימים של מירוצי סוסים. מדובר באירוע ענק ומתוקשר - חלק בלתי נפרד מהתרבות הבריטית. השנה הפסטיבל נפתח ב-10 במרץ והסתיים ב-13 במרץ. ארבעה ימים בהם נכחו בו כ-250 אלף איש. רק ב-17 במרץ, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, הכריז על נקיטת צעדים מרחיקי לכת, ביניהם איסור על התכנסויות.

פסטיבל צ'לטנהאם 2020. רויטרס
כשבכל העולם נכנסו לבידוד, ככה נראה פסטיבל צ'לטנהאם לפני פחות מחודש/רויטרס

התוצאות היו בהתאם וגם אם בממלכה לא רוצים להתחייב על כמות הנדבקים, מדובר שם על אלפים. בין הנדבקים בקורונה בצ'לטנהאם היו גם מפורסמים דוגמת אנדרו פארקר בוולס (גרושה של קמילה, אשתו של הנסיך צ'ארלס), הקומיקאי לי מאק וכדורגלן ווסט ברומיץ', צ'רלי אוסטין.

"הפסטיבל התנהל בהתאם להנחיות הממשלה, בדיוק כמו ענפי ספורט אחרים שבהם היה קהל", אמר אתמול דובר מטעם הוועדה המארגנת, "הבהרנו את החשיבות בשמירה על היגיינה, סיפקנו מאות בקבוקי אלכוג'ל ועמדות לרחיצת ידיים וזה עבד היטב".

אלא שקרוב משפחה של אדם שמורדם ומונשם אחרי שנדבק בצ'לטנהאם, אמר ל"גרדיאן": "המארגנים היו צריכים לנקוט בצעדי זהירות ולא לתלות את הדברים בהנחיות של הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully