וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא הולנד תוציא את האצבע מהסכר? אופ"א חוששת ומאיימת בסנקציות

אחרי בלגיה, אצל השכנה גוברים הקולות להפסיק את הליגה. באופ"א חוששים משיטפון והוציאו מכתב לילי בהול ובו איום מפורש

באדיבות צ'ארון שרי

בווידאו: צ'ארון שרי שומר על כושר

חשש אמיתי באופ"א מכך שליגות נוספות יפעלו כפי שעשתה בלגיה אתמול (חמישי) ויודיעו על סיום העונה. בבלגיה הכתירו את קלאב ברוז' לאלופה אחרי 29 מחזורים, אבל עדיין לא קיבלו החלטות בנוגע ליורדות והעולות ובהתאחדות האירופית מנסים לעצור את הסחף, בין היתר באמצעות מכתב ובו נזיפה קשה בבלגים.

גם בהולנד השכנה נשמעים קולות קולות דומים וכבר לפני כמה ימים 17 מ-24 המועדונים בשתי הליגות הראשונות (בליגת המשנה משחקות גם קבוצות מילואים) שלחו מכתב למנהלת המקומית ובו דרישה לסיים את העונה. המנהל הטכני של אייאקס, מארק אוברמרס, כבר השמיע שלשום ביקורת חריפה על אופ"א ועל מנהלת הליגות הולנד. ועכשיו מצטרפים אליו עוד קולות.

"אנחנו לא מוצאים סיבות מוצדקות להתחיל את העונה מחדש", אמר אמש המנהל הטכני של פ.ס.וו איינדהובן, טון חרברנדס. מקבילו באלקמאר, רוברטו אנהורן, הוסיף: "מבחינה בריאותית המצב מאוד מדאיג ואנחנו לא מוצאים טעם בלחדש את העונה באצטדיונים ריקים".

יו"ר מנהלת הליגות של בלגיה, פטר קרונן, אמר אתמול: "ברוז' מוליכה את הטבלה ב-15 נקודות, כך שאין שום מקום לספק. ברור שמבחינת הקבוצות זה תסריט לא אידיאלי, אבל הנסיבות יוצאות דופן והן דורשות החלטות יוצאת דופן". בהולנד לעומת בלגיה, מאבק האליפות צמוד ולאייאקס ואלקמאר מספר נקודות זהה: 56.

שחקני אלקמאר חוגגים. רויטרס
הולנד הבאה בתור? שחקני אלקמאר/רויטרס

באופן אירוני, דווקא הולנד היא זו שעשויה להוציא את האצבע מהסכר. וכעת באופ"א יש חשש גדול. זו כנראה הסיבה בגינה ההתאחדות האירופית והעומד בראשה, אלכסנדר צ'פרין, נזעקו לשלוח מכתב בהול לכל מנהלות הליגות וההתאחדויות לכדורגל. מכתב ובו איום מפורש.

"אנחנו מלאי ביטחון שבחודשים הקרובים אפשר יהיה לחזור לשחק כדורגל", כתב צ'פרין, "אנחנו מאמינים שכל החלטה לסיים את הליגות כעת היא לא הוגנת ומוקדמת מדי. השתתפות במפעלים של אופ"א נקבעים על פי הישגים ספורטיביים בסוף העונה והחלטות על סיום מוקדם של העונה מעלות ספק בנוגע להישגים הללו. אופ"א שומרת לעצמה את הזכות להחליט אלו קבוצות ישחקו במפעלים שלה בעונת 2020/21".

אופ"א אמנם תולה הכל בהסברים של הוגנות ספורטיבית, אבל לכולם ברור שמאחורי הכל עומד אינטרס כלכלי ושההפסדים שלה בגין ביטול מפעלי כדורגל, יגרמו לזעזוע עמוק. אוברמרס התנסח יפה שלשום: "קיוויתי שמישהו במנהלת בהולנד יביע עמדה משלו, אבל הם מעדיפים להסתתר מאחורי ההצהרות של אופ"א. כנראה שהליגות בספרד, אנגליה, איטליה, צרפת וגרמניה לוחצות על אופ"א לחדש את העונה בכל מחיר, כי הן מבינות את ההשלכות הכלכליות. גם היא מרוויחה מזה, כי ביטול העונה בליגת האלופות יעלה לה הון תועפות. יש כאן קשר שתיקה, וזה מטריד מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully