וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכות הציבור לדעת? על סיטואציית הקיצוץ במכבי תל אביב

1.4.2020 / 12:52

מדיניות הסודיות של גולדהאר במכבי תל אביב נמשכת, ובניגוד לבלגן בבאר שבע, גם המשבר הנוכחי והדיונים על קיצוץ נעשים הרחק מאור הזרקורים. האוהדים, שבזמן רגיל תומכים בעמימות, רוצים הפעם שקיפות מהשחקנים: "אם מיטש יתעצבן כמו אלונה כולנו נאכל אותה"

אימון מכבי תל אביב באפליקציית זם/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: מכבי תל אביב מתאמנת בזום

אתמול (שלישי) בבוקר זימנה המשנה למנכ"ל מכבי תל אביב בכדורגל שרון תמם שיחת וידאו עם כל הספונסרים של המועדון במקביל. זו לא שיחה יוצאת דופן, כמוה נערכו העונה מספר שיחות במכבי תל אביב. המועדון מחשיב את נותני החסות שלו בתקציב הכולל של מיטש גולדהאר. חלקם נע סביב עשרה אחוז ממנו.

למכבי תל אביב היה חשוב לעדכן את הספונסרים שהכול תקין בשלב הזה ושגולדהאר בשליטה מלאה, אף שגם עליו לא פוסח המשבר הכלכלי העולמי שייצר נגיף הקורונה. במהלך ישיבת הווידאו נשאלה תמם מה עם תכנית הקיצוצים של המועדון והאם גם מכבי תל אביב תקצץ בחוזים של שחקניה כפי שעושים בכל קבוצות ליגת העל. "אתם יודעים איך זה עובד במכבי תל אביב", אמרה המשנה למנכ"ל, "הכל נסגר בשקט וברוח טובה ומשתדלים שיישאר בתוך המועדון".

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב. דני מרון
פערים עם קנדה. גולדהאר/דני מרון

כבר שבוע עבר מאז פנתה מכבי תל אביב לשחקניה והודיעה כי גם הם צריכים לקצץ. קבוצות רבות בליגת העל כבר סגרו באותו שלב עם השחקנים שלהן על קיצוץ או ששלחו אותם לחל"ת, בזמן שבמכבי תל אביב רק התחילו להתניע את המהלך. עוד לפני שהקפטנים שרן ייני, אבי ריקן ודור מיכה יודעו על מה שמבקש המועדון, סוכם בין כל השחקנים שהם לא מוציאים שום דבר.

זה קרה בדיוק ביום בו כל הכביסה המלוכלכת של הפועל באר שבע החלה לצאת החוצה. לשחקנים במכבי תל אביב היה חשוב שאצלם לא יעברו תרחיש דומה והם החליטו שאפילו את הסוכנים שלהם הם לא מיידעים. שחקנים שהכינו את עורכי הדין שלהם להתייעצות על גובה הקיצוץ או על המתווה החליטו ברגע האחרון לוותר ולא לשתף כדי שדברים לא יודלפו. להורים שלהם הם אמרו שישמרו את הדברים בסוד ולא יספרו לאיש.

עוד בוואלה!

אנריק סבוריט: "אנחנו מאושרים בישראל, אנשים לא מפחדים כאן"

לכתבה המלאה
דור מיכה שחקן מכבי תל אביב עם עומר אצילי. דני מרון
חשוב להימנע מסיטואציה דומה לזו שהייתה בין ברקת לשחקנים. מיכה ואצילי חוגגים בדרבי בפברואר/דני מרון

אבל האינפורמציה בכל זאת זלגה, גם דרך שחקנים אחרים מקבוצות מתחרות. אלה ימים של קיצוצים והשחקנים בליגת העל התייעצו ביניהם בעשרת הימים האחרונים מה קורה בקבוצות המקבילות כדי להבין האם אצלם לא הרחיקו לכת. כך יצא שגם משהו מהכוורת של שחקני מכבי תל אביב דלף החוצה, כמו הסיפור על כך שהעיכוב בסיכום מול קנדה נובע מהבדל עקרוני שיש בין החוזים הישנים במכבי תל אביב לחוזים שנחתמו החל מקיץ 2018 תחת המנכ"ל היוצא בן מנספורד. החוזים הישנים היו בנויים על בסיס איתן ועיקרי ופרמיות רק עבור 60 נקודות ובסכום של 60 אלף דולר מקסימום, ואילו החוזים החדשים, עליהם חתומים לא מעט שחקנים, נותנים משקל יותר נרחב לפרמיות, הישגים אישיים והצלחה קבוצתית.

כשאין כדורגל ולא משחקים, הנפגעים הגדולים הם דווקא השחקנים שחתמו על החוזים החדשים. הם ביקשו שכאשר באים לבצע קיצוץ רוחבי סביב 30 אחוז, תהיה דיפרנציאציה ויקצצו אצלם פחות, מכיוון שהבסיס בחוזים שלהם נמוך יותר. מדובר בבקשה מניחה את הדעת ולא בלתי הגיונית. בהנחה שהכדור נמצא במשרדו של גולדהאר בטורונטו (הוא הקפיד להצטלם אתמול משם בחולצה של מכבי תל אביב), הרי שההמתנה למוצא פיו של הבוס היא לא הבעיה של השחקנים. אם לגולדהאר לא בוער או שיש לו בעיות יותר גדולות בקנדה מאשר החוזים שלהם, זה לא מעניינם.

בד בבד עם דיווחים על סוג של משא ומתן הגיוני על קיצוץ שונה נפוצו גם שמועות, שמוכחשות על ידי שחקנים מסוימים בקבוצה, בדבר הצעה יוצאת דופן, שלא לומר אפילו מחוצפת לאור המצב הבלתי נסבל במשק, לפיה השחקנים יקצצו מחוזיהם העונה אפילו 50 אחוז ובלבד שבעונה הבאה הם יקבלו החזר על הקיצוץ עבור הישגים. אם מחפשים כותרת למתווה הזה, אם הוא אכן קיים, הרי שהשחקנים של מכבי תל אביב מציעים לגולדהאר סוג של הלוואה. "אני אפילו לא רוצה להתייחס לשמועה כזאת", אמר הבוקר אחד משחקני מכבי תל אביב.

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
מקווים למסר חיובי מצד השחקנים. אוהדי מכבי תל אביב/דני מרון

אולם, כאמור, בניגוד למכבי חיפה שעשתה את הדברים בצורה אלגנטית ופרסמה הודעה על קיצוץ רוחבי של 31 אחוז, או לחילופין הפועל באר שבע שהתכתשה תקשורתית עם שחקניה ופרנסה את העיתונאים בימים קשים כאלה בהם אין ספורט, מכבי תל אביב לא מתייחסת ולא מגיבה. "נראה לך שאנחנו צריכים להתייחס לכל הפרסומים שלכם על קיצוץ?", אמר הבוקר גורם במועדון את מה שמכבי תל אביב בדרך כלל אומרת.

אם בעבר או בימי רגיעה אפשר היה להבין את המועדון הכי סגור בספורט הישראלי ואולי אפילו אפשר לקבל את הדרך שלו, במקרה הנוכחי זה לא תופס. "אני מאוד רוצה לדעת ולראות שהשחקנים שלנו גם מבינים את המצב ומקצצים לפחות 30 אחוז בשכר שלהם", אמר הבוקר אוהד מוכר של מכבי תל אביב, שביטא את הלך הרוח והשיח של אוהדים רבים אחרים בימים האחרונים. "הרי למיטש גולדהאר יש הרבה כסף והוא יכול להפסיד מה שיציע שלם בבלומפילד לא ירוויח כל חייו, אבל יש כאן עניין הרבה יותר עמוק. אני רוצה לדעת שהשחקנים אותם אנחנו אוהדים ושאחריהם אנחנו הולכים, מבינים באיזה עולם אנחנו חיים וגם יודעים לבוא, בטח לבעל הבית שמפרנס אותם כל כך טוב, להתייצב ולהגיד כמה צריך לקצץ ואיפה חותמים על התכנית. אני אפילו לא רוצה לחשוב על אפשרות שהוא יתעצבן כמו אלונה ושכולנו נאכל אותה בגלל זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully