וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראדה פריצה בראיון: "קיצוץ? כאן המדינה תפצה את הקבוצות"

31.3.2020 / 14:30

כוכב מכבי תל אביב לשעבר מספר על הגישה השונה של שבדיה להתמודדות עם הקורונה ("בתי הספר והמסעדות פתוחים"), הפערים הגדולים בתחלואה ובאבטלה בין המדינות ("זה מפתיע אותי"), התקווה לחזרת הכדורגל ("בעוד שבוע מאלמו חוזרת להתאמן"), וההבטחה להביא את היורש שלו לצהובים

אימון מכבי תל אביב באפליקציית זם/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: כך מתבצע האימון של מכבי תל אביב בזום

"בדיוק סיימתי לדבר עם אמא שלי בפייס טיים", מעדכן ראדה פריצה בשיחה עם וואלה! ספורט. "בגלל הקורונה לא ראיתי אותה כבר יותר משבועיים. היא גרה 150 קילומטר ממני ואני מקפיד לנסוע לבקר, אבל עכשיו אני צריך להיזהר ממפגש עם אמא שלי ואנחנו גם לא נוסעים להורים של אשתי שגרים כאן לידינו במאלמו. זה לא פשוט. אני מאוד מקווה שהוירוס הזה ייעלם מחיינו בהקדם".

בעיני רבים מאוהדי מכבי תל אביב ייחשב תמיד ראדה פריצה לאחד הזרים הכי טובים בתולדות המועדון. חלוץ גבה קומה שהגיע בחלון ההעברות של ינואר 2013 ביחד עם ערן זהבי ועזר למכבי תל אביב לבסס את עצמה כאלופה שלוש עונות ברציפות. בקיץ 2015 עזב בסטייל אחרי השלושער בגמר גביע המדינה שסידר למכבי תל אביב טרבל.

"ההגעה למכבי תל אביב היתה ההחלטה הטובה ביותר בחיי", סיפר בראיון מיוחד מביתו שליד העיר מאלמו בשבדיה. "עשיתי קריירה יפה עם אליפויות בשבדיה, דנמרק ונורבגיה, אבל שלוש אליפויות עם מכבי תל אביב והכיף הגדול שהיה לי בישראל ובמועדון הזה הם הדברים שאני הכי זוכר לטובה בקריירה שלי. אתה יודע מה? גם התקופה במכבי פתח תקוה היתה בסדר גמור. נכון שהיה פחות טוב ממכבי תל אביב וגם נפצעתי, אבל גם הזיכרון שלי ממכבי פתח תקוה הוא טוב".

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הכיף בישראל הוא הדבר שאני הכי זוכר לטובה בקריירה". ראדה פריצה בצהוב/ברני ארדוב

אתה ודאי עוקב אחרי מה שקורה בישראל בימים האלה.

"ברור. אחרי כל מה שקורה בעולם. אני מבין שבישראל יותר סגרו את המדינה ואת העסקים. הכדורגל סגור אצלנו וגם אצלכם, אבל בשבדיה אין סגר כמו בישראל".

יש כבר כיוון בשבדיה לחזרה לשגרה כלשהי בכדורגל?

"הבן שלי טים רק בן 17 אבל הוא בסגל של הקבוצה הראשונה במאלמו ונאמר לו שביום שני בעוד שבוע הם חוזרים להתאמן".

לא מוקדם מדי?

"אני באמת לא יודע להשיב על זה".

יש אצלכם 146 מתים ואצלנו בינתיים רק 18. כמות הנדבקים דומה ועומדת על יותר מ-4,000 בשתי המדינות. יש לך הסבר מדוע אצלכם כמות המתים כמעט פי עשרה מאשר בישראל?

"באמת שאני לא יודע להסביר את הנתון הזה. אני מכיר היטב את רמת בתי החולים בישראל והיא גבוהה מאוד אבל גם אצלנו בשבדיה מערך הרפואה מתקדם מאוד ולכן מפתיע אותי שכמות המתים אצלנו גבוהה פי עשרה מאשר אצלכם".

לא לשימוש. מתוך טוויטר, אתר רשמי
"מפתיע אותי שכמות המתים אצלנו גבוהה פי עשרה מאשר אצלכם"/אתר רשמי, מתוך טוויטר

עד כמה המדינה סגורה?

"בתי הספר התיכוניים והאוניברסיטאות בשבדיה סגורים, אבל חטיבות הביניים, בתי הספר היסודיים והגנים פתוחים. נעשות בדיקות קפדניות של חום למי שלא חש בטוב ויש הוראה להישאר בבית. אבל המסעדות פתוחות וגם החנויות. אומרים בצורה מפורשת לא להתקהל ולשמור על מרחקים. בבר בבית קפה אסור לשבת אלא רק בשולחנות. יש הגבלות אבל לא כמו בישראל".

כמה מובטלים חדשים יש בשבדיה?

"25 אלף".

בישראל כבר מיליון.

"לא יאומן. זה מספר בלתי נתפס. כמות האנשים כאן היא 10 מיליון שזה קצת יותר מישראל ויש לנו רק 25 אלף אנשים שאיבדו את עבודתם. אני מקווה שבישראל יידעו להתאושש מזה".

בינתיים המצב הזה יוצר כאן משברים גדולים ואלונה ברקת עזבה את הפועל באר שבע כי השחקנים סירבו לקצץ בחוזיהם גם בעונה הבאה.

"אני זוכר את אלונה ברקת וראיתי שהיא הובילה את באר שבע לשלוש אליפויות אחרי שעזבתי. זה מצער לשמוע שבעלים של קבוצת כדורגל עוזב את המועדון ולבטח זה ייצור בעיה, אבל אני יכול להבין את השחקנים שלא הסכימו כבר עכשיו לקצץ לכל העונה הבאה. גם אם יהיה צורך בקיצוץ, היא היתה צריכה לבוא אליהם בקיץ ולדון בכך שוב".

מה הולכים לעשות בשבדיה?

"בינתיים לא מדברים כאן על קיצוץ בחוזי השחקנים כי להבנתי המדינה מתכוונת לפצות את מועדוני הכדורגל שאיבדו הכנסות. מדברים על זה שמהחודש הבא הקבוצות יקבלו פיצוי כספי מהממשלה ולא בטוח שהשחקנים יצטרכו לקצץ את החוזים שלהם".

לא לשימוש. מתוך טוויטר, אתר רשמי
"יש לו עוד דרך ארוכה לעשות". טים פריצה/אתר רשמי, מתוך טוויטר

הבן שלך תיכף יצטרך לחתום על חוזה בוגרים.

"טים עוד צעיר ויש לו זמן לזה".

אומרים שהוא יהיה כוכב יותר גדול ממך.

"הלוואי. אני מאוד מקווה. יש לו דרך ארוכה עוד לעשות".

והבן השני ליאם שצעיר ממנו כבר שיחק במדי קרואטיה עד גיל 15.

"אין לנו נבחרת כזו בשבדיה, אז כשפנו אלינו כי יש לו אזרחות קרואטית והציעו שהוא ישחק בקרואטיה עד גיל 15 הוא רצה מאוד ואני נסעתי איתו למשחק. אני מניח שאם הוא יקבל זימון לנבחרת שבדיה עד גיל 16, הוא יעבור לשחק במדי שבדיה".

איך אתה מעביר את הזמן בימים כאלה?

"אני עובד בסוכנות שחקנים ונמצא בקשר עם השחקנים שאני מייצג, בעיקר הצעירים, איתם צריך לדבר ואותם צריך להרגיע".

גל אלברמן מכבי תל אביב חוגג שער עם דור מיכה ראדה פריצה. ברני ארדוב
עוקב אחרי המירוץ מרחוק. פריצה עם אלברמן ומיכה/ברני ארדוב

עוקב אחרי מכבי תל אביב?

"בוודאי. בעונה שעברה הם פירקו את הליגה וגם העונה, למרות שמכבי חיפה, עושה עבודה מצויינת כשחבר שלי גל אלברמן עובד שם, אני משוכנע שמכבי תל אביב תזכה שוב. רק שלא יסיימו כך את העונה ושהם יוכלו לחזור לדשא ולסיים את העבודה. תמיד אהיה אוהד מכבי תל אביב ואני גם משוכנע שבעתיד אביא למכבי תל אביב חלוץ טוב שיעזור לה כמו שאני עזרתי לה לזכות בתארים. לכולם אני אומר שלהיות במועדון גדול בישראל, זה דבר אדיר. אנשים בשבדיה שומעים את זה ממני כל הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully