וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלוחש למנהלי ה-NBA" טוען: "לא בטוח שדני אבדיה שווה בחירת טופ 10"

מומחה הדראפט איוון זמיר מסביר למה הוא "לא מאוד מתלהב" מהכישרון הישראלי: "הוא רחוק שנות אור מלוקה דונצ'יץ' בכל אספקט"

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: נועה לוי

בווידאו: התגובות למשחק היורוליג האחרון של דני אבדיה ומכבי תל אביב

בין אם הדראפט ייערך במועדו המקורי ב-25 ביוני ובין אם יידחה, קבוצות ה-NBA יגיעו אליו עם לא מעט חוסר ודאות. השבתת הכדורסל ברחבי העולם מנעה מהקבוצות להשלים את המעקב הנהוג אחר כישרונות בולטים במחזור הקרוב, וזה נכון גם - אולי בעיקר - כלפי הכישרונות הבינלאומיים שדני אבדיה נכלל בתוכם.

השאלה הגדולה היא מה מעמדו האמיתי של אבדיה נכון לעכשיו בקרב קבוצות NBA? תשובה אפשרית לכך ייתכן שסיפק אחד ממומחי הדראפט הבולטים בארצות הברית, איש הסטטיסטיקה איוון זמיר, מי שניבא את ההתפתחות של דריימונד גרין לשחקן בכיר בליגה ונחשב ל"לוחש לג'נרל מנג'רים ב-NBA".

"דני אבדיה הוא כישרון די מעניין. אני חושב שאנשים מסוימים רואים בו מעין לוקה דונצ'יץ' לעניים, וזו השוואה לא הוגנת כי ברור שהוא רחוק שנות אור מלוקה בכל אספקט אפשרי", אמר זמיר ל"אתלטיק". "סימן השאלה הגדול ביותר מבחינתי הוא כמה יעיל הוא יהיה בתור סקורר ב-NBA. מדובר בקלע של 50 אחוז מהעונשין, פחות או יותר. אני לא מגזים. מה אני אמור להסיק מזה? אני מתפתה לקבוע כבר עכשיו שהוא לא יהפוך לקלע שלשות טובות ב-NBA. אף פעם לא ראיתי קלע עונשין כל כך גרוע הופך לקלע שלשות יציב ב-NBA, ולכן אני לא מתלהב ממנו".

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
לא כולם מתלהבים. אבדיה/דני מרון

זמיר טוען ש"גם אם שמים בצד את אחוזי העונשין המפוקפקים שלו, המספרים אומרים שהוא לא שחקן התקפה יעיל במיוחד מול קבוצות יורוליג, למרות שהקבוצה שלו ממעטת להשתמש בו התקפית. לצורך העניין, דונצ'יץ' היה הרבה יותר יעיל בעונתו האחרונה ביורוליג למרות שריאל מדריד נבנתה סביבו. אני בהחלט חושב שאבדיה מסוגל לתרום לקבוצות NBA בהתקפה ובהגנה, אבל אני די משוכנע שהכישרון שלו לא מצדיק בחירת טופ חמש או אפילו טופ 10. הייתי מדרג אותו בקבוצת האיכות הרביעית בדראפט, ומהמר שהוא ייבחר מהבחירה ה-11 ואילך".

כתב ה"אתלטיק" אית'ן שטראוס כתב דברים ברוח דומה. "אני פשוט לא רואה שיש לו את זה. אני לא אומר את זה בביטחון מוחלט, כי יש אנשים חכמים, סקאוטים ותיקים ומוערכים, שלא מפסיקים להלל את הכישרון שלו. כשהתלוננתי בפניהם על התרומה המועטה ביורוליג, הם אמרו לי שאני צריך לצפות במשחקים מהליגה הישראלית. אבל בכל פעם שאני צופה בו משחק, הוא לא נוגע מספיק בכדור והקליעה שלו לא נכנסת באחוזים גבוהים. גם בהגנה לא אהבתי את מה שראיתי. כן, הוא מסוגל להוביל כדור ולמסור, אבל ההגנה ויכולת הקליעה הבעייתיות עלולים להגביל את הפוטנציאל שלו. מצד שני, בחירה בכל שחקן בדראפט הזה היא בגדר סיכון. אין אף זאיון וויליאמסון בדראפט הזה, אז צריך לעקוב אחרי שחקנים שעשו כמה מהלכים טובים נגד מכבי ראשון לציון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully