וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים תנסה למכור את קונטה ופלומן: "לא יקבלו שחרור בחינם"

27.3.2020 / 12:54

במועדון מאוכזבים מהתנהלות השניים "הם עוד ירדפו אחרינו". גם השחקנים הישראלים כועסים עליהם: "מרגיש שהם עושים בכוונה". אלי אוחנה: "שחקן שלא נרתם כנראה שהמועדון והענף לא חשובים לו"

טובי הכדורגלנים מעבירים את הזמן בפגרה בעזרת אתגר נייר הטואלט

(עדכון ראשון: 8:11)

אחרי שאנטואן קונטה ופרדי פלומן הבהירו שהם לא מוכנים לשמוע על קיצוץ בשכרם בעקבות משבר הקורונה, בבית"ר ירושלים קרובים להחלטה שהשניים לא ימשיכו בקבוצה בעונה הבאה. בית"ר צפויה לממש את האופציה על קונטה לעונה נוספת ולנסות למכור אותו. לפלומן חוזה לשנתיים נוספות וגם הוא יוצב על המדף.

בבית"ר מרגישים שהשניים רוצים לקבל שחרור מהקבוצה ולחזור לצרפת, אך גם הבהירו: "מילא אם הם היו מסכימים לקיצוץ של 20 אחוז והיינו צריכים להתדיין איתם על המתווה החדש, אבל בכלל לא מעניין אותם כלום. בסדר, הם עוד ירדפו אחרינו, לא נעשה להם חיים קלים, שחרור בחינם הם לא יקבלו".

אגב, שחקנים בקבוצה כועסים על השניים, ואמרו: "מהרגע הראשון הם לא היו מוכנים לשמוע על קיצוץ, זה מרגיש שהם עושים בכוונה. זה לא גנון, אם הם לא רוצים שהמועדון ישבור איתם את הראש".

ליוואי גארסיה ועלי מוחמד הבהירו אתמול כי הם רוצים עוד כמה ימים לבדוק הכל, אך במועדון משוכנעים שבסוף יסכימו לקצץ, גם אם יצטרכו לשוחח איתם פעם נוספת. השניים הופתעו שבהפרש של שבוע אחוז הקיצוץ גדל מ-20 ל-30 אחוז ובמועדון אמרו שהם מבינים את הרצון שלהם לבדוק את העניין.

אנטואן קונטה שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
האופציה תמומש והוא מיד יועמד למכירה. קונטה/קובי אליהו

יו"ר בית"ר ירושלים, אלי אוחנה, דיבר היום בתכנית "בדרך למגרש" ברדיו ירושלים והתייחס לסיטואציית הקיצוצים של הקבוצה עם השחקנים: "הדברים עוד לא נחתמו, יש עוד דברים שעבדנו עליהם במהלך הלילה והיום זה הגיע לשחקנים, בתקוה שיחתמו. יש שאלות ורצונות של שחקנים לקבל הבהרות וזה לגיטימי. בסוף כולם יבינו שאנחנו בעולם אחר, העולם השתנה, זה לא נכון רק לגבי הכדורגל. אני חשבתי את זה עוד לפני הקיצוצים שזה ברור שזה יגיע, אנחנו לא שונים מאף אחד, וכולנו נצטרך להירתם כדי שהענף לא יקרוס. אני מקווה שעד סוף היום נקבל את כל המסמכים של רוב השחקנים בשעות הקרובות ונשים את הענין מאחורינו. ".

לגבי פלומן וקונטה אמר אוחנה: "סביר להניח שלא 100 אחוז מהשחקנים יסכימו למתוה כזה או אחר ואחרי שזה יסתיים יהיו גם תביעות כאלה או אחרות. גם אם שחקנים יסרבו לקצץ ויגישו לאחר מכן בוררות נתמודד. מי שלא מבין את זה ומגזים נמצא בבעיה. אני לא מומחה לדיני עבודה אבל לפי מה שאנחנו מבינים אפשר לשלם פחות או לא לשלם בכלל ולהגיע למאבק משפטי שאתה לא בנחיתות. שחקנים שלא מוכנים להירתם כנראה הקבוצה לא חשובה להם, המועדון לא חשוב להם והענף לא חשוב להם. זה לא המצב במדינה, זה המצב בעולם, זה לא ששחקן שיעזוב כאן יילך למקום אחר ויכפילו לו את השכר, כל העולם במצב לא ברור והמצב רק יילך ויהיה יותר קשה".

אוחנה הוסיף: "כבר קיבלנו בקשות לעצור צ'קים של ספונסרים, הזכויות שידור נפגעות ובכל פינה יש פגיעה. ברור שצ'רלטון ידרשו חלק מהכסף שהם שילמו כי הפסיקו לשחק ואין להם שידורים. גם אם הדברים יסתדרו בעוד חודש בתסריט הכי אופטימי יש פגיעה אדירה בעונה הזאת שמשליכה על העונה הבאה. כל אחד שלא מבין עכשיו יבין את זה אחר כך שהוא יפנים את המצב ואת הסיטואציה בארץ ובעולם".

היו"ר המשיך: "משה חוגג בא לקראת השחקנים והמועדון בענין הזה. הוא היה הראשון שהתחיל עם 20 אחוז וגם שעלה קצת זה לא יהיה הרבה יותר. היה קל מאוד לנצל את הסיטואציה, הייתה אפשרות לצאת לחל"ת ולא נהגנו בצורה הזאת. אגב, כל האפשרויות פתוחות עדיין, אם לא כולם יירתמו לענין אז גם האפשרות הזאת על הפרק, מי שלא יחתום על מתווה הגון אז אולי נוציא אותו לחל"ת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully