וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוזגלו יצא נגד הקיצוץ, הפועל תל אביב הוציאה את השחקנים לחל"ת

קפטן הפועל תל אביב שלח הודעה למספר שחקנים אחרים בליגת העל: "נקים ארגון שעל פיו יישק דבר. אם מחר נחליט שלא עולים לשחק, אז לא עולים לשחק". הנהלת האדומים הודיעה: "השחקנים עדיין יכולים להסכים לתנאים שסוכמו"

צילום: דוברות הפועל תל אביב

בווידאו: האימון האחרון של הפועל תל אביב

חלק מקבוצות ליגת העל כבר קיצצו במשכורות השחקנים על רקע התפשטות נגיף הקורונה והשבתת הכדורגל, בעוד אחרות מתכננות לעשות כך בימים הקרובים. על רקע המציאות החדשה שלח הבוקר (רביעי) מאור בוזגלו הודעה למספר שחקנים נוספים בליגת העל, ובה יצא בין היתר נגד כוונות הבעלים והציע להקים ארגון שחקנים חדש.

"כמובן שאני מדבר בשמי ושם עוד הרבה מאוד שחקנים שמרגישים כמוני", פתח קפטן הפועל תל אביב את דבריו ואמר. "אני חושב שאנחנו חייבים לדאוג לזכויות שלנו ולעתיד שלנו. להרבה מאיתנו יש משפחות לדאוג להם. אנחנו לא יכולים להיות מושפעים מבעלי קבוצות שעם כל הכבוד לנו, השחקנים שיודעים רק לשחק כדורגל ולא יכולים לעמוד מולם במשא ומתן, מול בעלים עם עוצמות, עם ניסיון, עם סוללות של עורכי דין ורואי חשבון ונגיד אמן לכל מה שהם אומרים".

מאור בוזגלו על הספסל של הפועל תל אביב. דני מרון
רוצה ארגון חדש וחזק. בוזגלו/דני מרון

בהמשך דבריו אמר בוזגלו, ששימש בעבר כיו"ר ארגון השחקנים לתקופה קצרה: "אני רוצה לנסות ליצור ארגון חזק, תוציאו רגע את ארגון השחקנים, כי אני מהבוקר בשיחות איתם. אם זה לא ייצא איתם לפועל, אקים ארגון תוך שעות ועל פינו יישק דבר. אם מחר נחליט שלא עולים לשחק, אז לא עולים לשחק. בסופו של דבר הכדורגל יחזור, וכשהוא יחזור הם צריכים את השחקנים, הם לא יכולים לעלות רק עם מחלקת הנוער, עם כל הכבוד. אז בואו נצא מתוך נקודת הנחה שאולי שחקנים יפחדו ולא ירצו לבוא ולהיות איתנו, אבל בשורה התחתונה נהיה הרוב. אם השחקנים יהיו מאוחדים באגרוף אחד, שום דבר לא יוכל לעצור אותנו.

"שימו לב מה קורה בגרמניה, באנגליה, הארגון הכי חזק הוא של השחקנים. הזכויות של השחקן מאוד חשובות. לא יכול להיות שקבוצות יקומו בבוקר ויגידו - טוב, משנה הבאה השחקנים יהיו מחויבים לקצץ 30-40 אחוז. נסבול חודש-חודשיים אבל נחזור ארגון הרבה יותר חזק, לפי התנאים שלנו. אני בודק עם עורכי דין איך אפשר לעשות את זה נכון, אבל אני צריך את השחקנים איתי. אני מבקש ממי ששומש את ההודעה, שיחזור ב-SMS שהוא באמת איתי, כי זה דבר מאוד חשוב - למען העתיד שלנו".

"זה לא רלוונטי והרבה שחקנים לא יצטרפו למהלך כזה", אמר שחקן בכיר בכדורגל הישראלי על ההצעה של בוזגלו. "מועדונים צריכים להיות הוגנים עם השחקנים אבל גם להיפך".

מאור בוזגלו שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
"אני צריך את השחקנים איתי". בוזגלו/דני מרון

בהמשך לדבריו של בוזגלו, פוצץ היום המשא ומתן בין שחקני הפועל תל אביב להנהלה לגבי גובה הקיצוץ במשכורותיהם, ובתגובה שלחה ההנהלה הודעות לשחקנים בהן נכתב שכולם יוצאים לחל"ת. בתחילה השחקנים הבכירים בקבוצה הסכימו לקיצוץ של 30%, ובהמשך אף הסכימו לקיצוץ של 50%, אך לאחר שההנהלה דרשה מהם לקצץ 60% הצדדים לא הגיעו להסכמות, וכך גם השחקנים המרווחים שכר נמוך יותר, אך ייתכן שהשיחות בנושא יחודשו למרות המכתב.

"ניסינו להסתדר איתם במשך כמה ימים", אמר שחקן בקבוצה. "סיכמנו משהו והם חזרו בהם ושלחו משהו אחר שאנחנו לא מוכנים לחתום עליו". שחקן נוסף אמר: "יש גם גבול לדברים, אפשר לשבת ולהמשיך לנסות להגיע להבנות במקום להשתמש כל הזמן באיום של החל"ת, זאת לא צורה".

בעלי הפועל תל אביב איציק, שרון ניסנוב. ברני ארדוב
"צועדים לקראת תקופה לא קלה". הניסנובים/ברני ארדוב

גורם במועדון אמר: "הוצע לשחקנים משהו מדורג, 50-60% קיצוץ לבכירים ו-25-30% לאלה שמרוויחים פחות, וגם אמרנו שאם יחזרו משחקים עם קהל העונה נשפר להם את התנאים. אנחנו רוצים להימנע מחל"ת אבל אין הסכמות אז זה הצעד שאנחנו פונים אליו, השחקנים עדיין יכולים להסכים לתנאים שסוכמו".

בהודעה הרשמית של המועדון נכתב: "מדובר בתקופה קשה לכל עם ישראל, למשק, לכדורגל הישראלי - ולמועדון שלנו בפרט. בתקופות כאלה, לעתים צריך לקחת החלטות קשות. עד כה ניסינו להימנע ככל שניתן מהצעד של הוצאת שחקני הקבוצה לחל"ת. חשבנו תחילה שמדובר באירוע קצר ושנחזור לשגרה במהרה, אך מתברר שלא כך הם פני הדברים ומדובר ככל הנראה באירוע מתמשך.

רגע לפני התפרצות המגיפה, בעוד שחקני הקבוצה יושבים עם הנהלת המועדון על חלוקת מענקים על הישגיהם המקצועיים, מענקים שאגב, אינם כלולים בחוזיהם, הופסקה פעילות הליגה לזמן לא מוקצב. לפנים משורת הדין ולמרות ההפסדים העצומים שנגרמו לנו עקב הפסקת הפעילות, הצענו לשחקני הקבוצה מתווה לקיצוץ בשכרם במהלך שלושת החודשים הקרובים, מתווה שיאפשר את תשלום שכרם מבלי לסכן את עצם קיומו של המועדון.

הופתענו מכך שעד לרגע זה לא התקבלה תשובת השחקנים, מה שמתפרש מבחינתנו כסירוב למתווה שהוצע להם. איננו יודעים מה עומד מאחורי החלטתם. או שבקרב שחקני הקבוצה ישנו מידע שאיננו יודעים על התפתחות המחלה והשלכותיה העתידיות - או שמדובר בחוסר הבנה בסיסי של הסיטואציה החדשה שנקלענו אליה כולנו. החלטה של עובד, שמסרב לשכר אשר גבוה פי 3 ויותר מהשכר הממוצע במשק, בתקופה שעם ישראל נמצא בבידוד וחלק גדול ממנו נכנס למעגל האבטלה ומתמודד עם קשיי קיום, היא לכל הפחות בלתי מובנת.

באין ברירה אחרת, בשלב זה הוצאנו את כל שחקני המועדון לחל"ת.אנו מקווים שבעונה הבאה וגם בזו שאחריה, יהיו מי מהשחקנים שיחתום על חוזה בו הוא ירוויח את מה שהוא נלחם עליו כעת. לעניות דעתנו, מדינת ישראל והכדורגל הישראלי בפרט, צועדים לקראת תקופה לא קלה. בהנחות הבסיס שלנו, תקציבי קבוצות הכדורגל בעונה הבאה יירדו משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully