וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצי המשכורות בליגת העל בעקבות הקורונה: תמונת מצב

25.3.2020 / 7:30

בקבוצות השונות נאלצים לבצע קיצוצים לא פשוטים: בבית"ר רוצים שבעלי המשכורות הנמוכות לא ייפגעו, בהפועל תל אביב דגני ובוזגלו נדרשים לקצץ 50 אחוז משכרם, בבני יהודה יקצצו בין 20 ל-40 אחוז

טובי הכדורגלנים מעבירים את הזמן בפגרה בעזרת אתגר נייר הטואלט

בווידאו: אתגר נייר הטואלט

בבית"ר ירושלים סיכמו עם נציגי השחקנים כי יקצצו 20 אחוז משכרם עבור חודשים מרץ, אפריל ויוני, אולם גם זה עלול להשתנות. במועדון מכינים תכנית גם למקרה שהליגה לא תחזור לפעילות, מה שיצריך התגייסות גדולה יותר והגדלת הקיצוץ אל מעבר ל-20 אחוזים. ההחלטות הסופיות יתקבלו עם החזרה מהבידוד של אלי אוחנה, מוני ברוש וחיים נבון, והשיחות עם נציגי השחקנים.

יחד עם זאת, במועדון רוצים לפגוע כמה שפחות בבעלי השכר הנמוך ואלה המשתכרים סביב הממוצע במשק ושוקלים כי אלה שמרוויחים עד 10-12 אלף שקל ברוטו בחודש לא ייפגעו כלל. כך או כך, כל קיצוץ עליו יוחלט יגיע גם לשדרת ההנהלה והצוות המקצועי, ביניהם אלי אוחנה, מוני ברוש, יוסי בניון ורוני לוי. "יהיו שיחות, נהיה הגונים עם השחקנים והעובדים והם יהיו הגונים איתנו, היחסים הם כאלה ששני הצדדים מבינים אחד את השני", אמר אמש (שלישי) גורם במועדון.

בקבוצה לא יכולים כרגע לעבוד על תכנית קיצוץ לעונה הבאה עד אשר לא יתברר מצב הכדורגל, והאם בכלל ישוחק בחודשים הקרובים. במועדון שיבחו את דבריו של עידן ורד אתמול בראיון לוואלה! ספורט וההבנה שגילה למצב, ואף אמרו: "עידן מבין את המצב ואת המציאות של העולם בכלל והכדורגל בפרט, גאים שיש לנו שחקנים כאלה אצלנו. הבכירים מההתחלה רצו ללכת בעצמם לקראת אלה המרווחים שכר נמוך, נעשה הכל כדי להיות הוגנים עם כולם".

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. דני מרון
החלטות סופיות טרם התקבלו. שחקני בית"ר ירושלים/דני מרון

בהפועל תל אביב מוטרדים יותר היות ואין יותר מדי מי שיכניס את היד לכיס כדי לפצות על הנזק הכלכלי בעקבות משבר הקורונה. על פי תכנית העבודה שהוכנה, מספר עובדי מועדון ייצאו לחל"ת אולם לא בשלב מיידי. בקרב השחקנים, האדומים מעוניינים ששחקנים המרוויחים מעל 150 אלף דולר נטו, כמו אוראל דגני ומאור בוזגלו, יקצצו כ-50 אחוז משכרם ואילו שאר השחקנים יקוצצו בצורה מדורגת ביחס לשכרם.

בבני יהודה הגיעו לסיכום מול דן מורי ונציגי ארגון השחקנים לפיו יקצצו השחקנים 20-40 אחוז משכרם בהתאם לגובה המשכורת. אם הליגה תחזור, התחייב ברק אברמוב לבוא לקראת השחקנים.

הפועל רענננה עדיין לא הגיעה להבנות עם שחקניה, והיום אמורות להתחדש השיחות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully