וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השחקן הכי טוב שלא הכרתם": שנה ליום בו ערן זהבי כבש את אירופה

נתניהו התקשר מוושינגטון, בצרפת השוו לרונאלדו ומסי ובאוסטריה למדו לכבד אותו בדרך הקשה. היום לפני שנה סיפק ערן זהבי את משחק השיא שלו בנבחרת עם שלושער אדיר, וכהרגלו סיפק גם נאום מנצח. בחזרה למשחק המופלא

-

בווידאו: נתניהו מברך את זהבי אחרי ההצגה הגדולה

בעוד יומיים אמור היה לעלות ערן זהבי על כר הדשא בהמפדן פארק, במה שעשוי היה להיות משחק ההזדמנות האחרונה שלו להישג משמעותי בנבחרת ישראל. לצערו של זהבי הקורונה גנזה את התוכניות הגדולות, אבל לפחות נשארו הזיכרונות ממה שעשה היום (שלישי) לפני שנה בדיוק - כשכבש שלושער אדיר לרשת של אוסטריה והצעיד את נבחרת ישראל ל-2:4 גדול במסגרת מוקדמות היורו.

מופע היחיד של זהבי באצטדיון בחיפה החל בדקה ה-34 עם נגיחה מצוינת שקבעה שוויון 1:1, נמשך עם שער נפלא נוסף עם הראש בדקה ה-45 שקבע 1:2, והסתיים עם קינוח מושלם - טיל אדיר מ-25 מטר בדקה ה-55, שהבטיחה את הניצחון. עד הסיום הוסיף מונס דאבור את הרביעי (66), אבל כמובן שהניצחון הגדול ההוא היה רשום בלעדית על שמו של זהבי.

ההתלהבות סביב זהבי היתה כה גדולה בסיום, עד שראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אליו בכבודו ובעצמו בעיצומו של ביקור בוושינגטון. "ענק! שלושער! פשוט ענק. הבאתם ניצחון ענק למדינת ישראל", אמר נתניהו לזהבי. "זה הישג אישי של כל ואחד מכם אבל זה הישג לאומי. אתם הבאתם אותנו לרמה עולמית. תמסור לכולם. זה סימן לבאות!".

צפו בתקציר המשחק

כשמדובר בזהבי ההצגה נמשכת לרוב גם בעמדת הראיונות. כך היה גם אחרי המשחק ההוא, כשניצל את הבמה כדי לסגור חשבון עם מי שביקר אותו על פרשת זריקת סרט הקפטן מול מקדוניה שנה קודם לכן.

"יהיה מצחיק להגיד את זה, אבל לדעתי מקרה סרט הקפטן שלי היה הדבר הכי טוב שקרה לנבחרת ישראל", ירה. "האקט עצמו היה לא טוב, כולם נפגעו מזה אבל כולם גם למדו מזה. גם אני, גם הקהל וגם ההתאחדות.

"מי שרצה לפתוח עליי פה ורצה להיות בכותרות על הגב שלי ועל חשבוני עשה את זה. אנשים אמרו שאין לי מקום בנבחרת ואני לא צריך להיות מוזמן. מעניין מה הם יגידו עכשיו. לא רוצה להיכנס לעימותים, אבל לדעתי מדובר בצביעות. צריך לתמוך בנבחרת שלנו".

ההתלהבות הורגשה על בטלפון של זהבי

ההצגה של זהבי סחטה מחמאות גם ברחבי אירופה. ברשת "סקיי" הבריטית הכלילו אותו בנבחרת המצטיינים של פגרת הנבחרות והכתירו את השער השלישי שלו - טיל מרחוק ברגל שמאל החלשה שלו - כשער השבוע.

בימים שאחרי המשחק פורסמו באירופה שלל כתבות פרופיל על זהבי, ששמו לא היה שגור בפיהם של חובבי כדורגל רבים לפני כן. "לפעמים לא נדרשת יותר מפעולה אחת כדי להתאהב בשחקן. ערן זהבי צד את עינינו", נכתב במגזין הצרפתי SoFoot. בכתבה אף השוו את זהבי לעוסמאן דמבלה בשל היכולת שלו "לבעוט בשתי הרגליים באותה עוצמה", וטענו כי "בכל מה שקשור לצבירת שערים, הוא יכול להסתכל לכריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי בלבן של העיניים. הוא כנראה השחקן הכי טוב שמעולם לא הכרתם".

גם בסין היללו

בתקשורת האוסטרית הודו שלא לקחו את נבחרת ישראל ברצינות, גם לא את זהבי. "ערן זהבי ריסק אותנו לחתיכות. הוא לימד אותנו מיהו בדרך הקשה", ציינו לאחר המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully