וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפ גווארדיולה: "בעולם ללא יוהאן קרויף, הייתי מאמן ליגה שניה"

מאמן סיטי נפגש עם ג'ורדי קרויף, ביום השנה הרביעי למות אביו. מאמן מכבי תל אביב לשעבר: "כשכולם הלכו ימינה, הוא פנה שמאלה"

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בווידאו: אולימפיאדת טוקיו 2020 נדחית ל-2021

אמש (שלישי) ציינו בעולם את יום השנה הרביעי למותו של יוהאן קרויף, מהדמויות החשובות ביותר בהיסטוריית הכדורגל. בספרד דאגו לערוך ראיון משותף בין בנו של אגדת הכדורגל ההולנדית ג'ורדי קרויף, לממשיך דרכו פפ גווארדיולה.

בין היתר, נשאל מאמן מנצ'סטר סיטי איפה היה כיום בעולם בו יוהאן קרויף כלל לא היה קיים, והשיב: "זה בלתי אפשרי מבחינתי. אולי הייתי מאמן, אולי בליגה השנייה. מבחינת יוהאן, העניין לא היה רק בכמה תארים אתה זוכה. הרבה מהשחקנים ששיחקו אצלו הפכו למאמנים, כמו שקרה עם אריגו סאקי. לא היה שום עניין של לקפוץ יותר גבוה, לרוץ יותר מהר או לבעוט חזק יותר. הוא גרם לנו להבין איך לשחק טוב ולמה אנחנו משחקים פחות טוב".

פפ גווארדיולה לצד ג'ורדי קרויף. GettyImages
קרויף וגווארדיולה בהשקת הביוגרפיה של יוהאן קרויף/GettyImages

גם ג'ורדי, כמובן, התייחס למורשת המפוארת שהותיר אביו: "הוא תמיד היה פורץ דרך. הוא לא חשב איך למנוע מהיריבה להבקיע, אלא איך להבקיע בעצמנו. הוא היה כמעט אובססיבי בניסיון להחזיק בכדור ולמצוא שחקנים חופשיים. שחקנים לא תמיד הבינו אותו, אבל שם הכל התחיל - הוא רצה שהשוער ייצא מהרחבה כדי שיהיה שחקן נוסף בהנעת הכדור. הוא היה אידיאליסט ואני חושב שכמאמן, הוא השפיע על המשחק יותר מכל שחקן. כשכולם הלכו ימינה, הוא פנה שמאלה. לפעמים הוא קודם כל עשה ההיפך מכולם, ורק אז ניסה להצדיק את זה. הוא גורם לך לחשוב, בין אם רצית בכך או לא".

יוהאן קרויף עם ג'ורדי קרויף. דרור פיקלני
ארבע שנים חלפו מאז המוות. ג'ורדי ויוהאן קרויף בישראל/דרור פיקלני

פפ הוסיף וסיפר: "מיוהאן למדתי הכל, על המגרש ומחוצה לו. מחוץ למגרש, השיחה היתה סביב כל מה שקרה בתוכו. כדורגל היה החיים, אז גם כשהוא דיבר על החיים הוא עשה זאת באמצעות דוגמאות של כדורגל, ולהיפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully