וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כדורסל באופק, אבל הקבוצות ברוסיה ממשיכות להתאמן ולספוג ביקורת

23.3.2020 / 16:30

בצל הנתונים המפוקפקים ממוסקבה, והגברת ההגבלות על האוכלוסייה, צסק"א קיימה משחק אימון בשידור חי. מייק ג'יימס יצא מבידוד, והשחקנים מסתפקים בינתיים בביקורת מרומזת. איטודיס: "מקווה שנחזור לשחק באפריל". מנכ"ל חימקי: "לא יכול להכריח את האמריקאים להישאר"

טובי הכדורגלנים מעבירים את הזמן בפגרה בעזרת אתגר נייר הטואלט

הספורט ברחבי העולם מושבת בשל התפשטות מגיפת הקורונה, והליגות בוטלו או הושהו בזו אחר זו, אבל יש מי שעדיין מתעקשות לשמור על שגרת פעילות כלשהי. התאחדות הכדורסל הטורקית ספגה ביקורת נוקבת על התעקשותה להמשיך ולקיים את משחקי הליגה המקומית בשבועיים האחרונים, בעיקר לאחר שנודע כי כמה מאנשי פנרבחצ'ה נדבקו בנגיף.

עצירת הליגה הטורקית הגיעה אמנם באיחור, אבל הקבוצות הבכירות ברוסיה ממשיכות להתאמן במסגרת קבוצתית, אף שלא נראים באופק משחקים רשמיים במפעלים שבהם הן משתתפות - היורוליג וה-VTB - ולמרות שמייק ג'יימס מצסק"א מוסקבה היה בבידוד עד סוף השבוע האחרון.

מייק ג'יימס שחקן צסק"א מוסקבה. GettyImages
היישר מהבידוד ל-26 נקודות, וציוצי ביקורת מרומזים. מייק ג'יימס/GettyImages

ברוסיה, שבה חיים כ-146 מיליון בני אדם, נרשמו עד כה 438 חולים מאומתים בלבד (71 נדבקו ביממה החולפת) - רובם בבירה - ונרשם מקרה מוות אחד. אלא שבתקשורת העולמית עלו סימני שאלה בנוגע לאמינות המספרים שניפק הממשל בראשותו של ולדימיר פוטין.

כך או כך, רוסיה הלכה בעקבות מדינות אחרות בעולם והחריפה את צעדי ההסגר ב-48 השעות האחרונות. נוסף על האיסור להתקהל ועל סגירת חלק מבתי הספר, עליהם הוחלט קודם לכן, הודיעה מוסקבה על סגירת מתקני הספורט, לרבות בריכות השחייה ומכוני הכושר, אבל הקבוצות המקצועניות בשלהן.

צסק"א אף קיימה בשבת משחק אימון פנימי שהועבר בשידור חי ברשת. ג'יימס חגג את היציאה מהבידוד עם 26 נקודות, השחקנים תועדו עוברים מדידת חום בכניסתם לאולם, וכדורסלנים מקבוצות אחרות מתחו ביקורת ברשתות החברתיות. "מה הבעיה שלכם? תנו להם ללכת הביתה!", צייץ טייריס רייס מפנאתינייקוס, ואקס צסק"א ושחקן מכבי תל אביב בהווה ארון ג'קסון הפטיר "אלוהים יודע".

עוד בוואלה!

משה פונטי: "אני בטוח שבאיגודים האחרים מסכימים איתי, אבל לא מדברים"

לכתבה המלאה
אלכסיי שבד שחקן חימקי מוסקבה. דני מרון
האמריקאים של חימקי יישארו? רק אם ירצו. אלכסי שבד/דני מרון

המאמן דימיטריס איטודיס סיפר על תוכנית אימונים מיוחדת שנועדה לשמור על כושרם של חניכיו תחת המגבלות. "אסרנו על השחקנים לצאת למסעדות, מרכזי קניות ובתי קולנוע, והרכבנו עבורם תוכנית אימונים ביתית", סיפר היווני בראיון ברוסיה. "הם יוצאים רק לאימונים באולם שלנו, ותודה לאל אף אחד מהם לא נדבק בקורונה, כך שאין עלינו הגבלה באימונים. אמרתי לשחקנים שיפסיקו להתחבק וללחוץ ידיים. הצוות הרפואי שלנו תמיד איתנו, מודד חום ונותן עצות. ההפסקה הזאת שנכפתה עלינו מאפשרת לעבוד על אספקטים מסוימים ולשפר את המשחק שלנו".

הזרים האמריקאים לא יצאו במופגן נגד ההחלטה, אבל מצאו דרכים מקוריות ומרומזות להביע את מחאתם. ג'יימס, אחד הכדורסלנים הפעילים בטוויטר, הירבה בתקופה האחרונה לצייץ מחדש הודעות על קבוצות ששיחררו את שחקניהן הביתה, אבל נאלץ להיכנס בשבוע שעבר לבידוד לאחר שיצא לארוחת ערב עם שחקני לוקומוטיב קובאן, שבאו במגע עם עוזר מאמן קאלב קראמו שנמצא חולה בקורונה.

חימקי חזרה גם היא להתאמן בעקבות יריבתה הגדולה, אחרי שלושה ימי חופשה שהעניקה לשחקניה כדי לבחון את המצב. היום, אולי כרמז לבאות במדינה כולה, המנכ"ל פאבל אסטחוב נשמע אחרת: "המצב מורכב. מחלקת המדינה של ארה"ב העבירה מסר לכל האזרחים האמריקאים בחו"ל שיחזרו בהקדם, לפני שגבולותיה ייסגרו, ואני לא יכול לכפות על השחקנים שלי להישאר כאן. הם תחת חוזה, אבל לא שבויים".

בנוגע להמשך העונה הביע איטודיס תקווה אופטימיסטית ודי קלושה. "אני סקפטי, אבל מקווה שנוכל לחזור לשחק באפריל", הוסיף מאמן צסק"א. "אני מוטרד מהליגות שמיהרו להכריז על סיום העונה ולהכתיר את הראשונות בטבלה כאלופות. קבוצה צריכה לזכות באליפות על המגרש, גם כשיש מקרים כאלה של כוח עליון. עדיף כבר לבטל לחלוטין את העונה מאשר להעביר את התואר בצורה כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully