וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריו פרדיננד דורש: בטלו את העונה, וזה לא בגלל שאני בעד יונייטד ונגד ליברפול

הפרשן ושחקן העבר של יונייטד מסביר: למרות כל מה שיגידו אוהדי ליברפול, זה "עניין של בריאות". עוד בלבירפול: השחקנים קיבלו הנחיות מפסיכולוג המועדון

טובי הכדורגלנים מעבירים את הזמן בפגרה בעזרת אתגר נייר הטואלט

בעוד באנגליה מחכים להחלטה שתקבע סופית את גורל עונת 2019/20, לכולם ברור כי קבוצה אחת דרוכה יותר מכל היתר: ליברפול, שנמצאת על סף נגיעה באליפות ראשונה זה 30 שנה. עדיין לא ברור האם העונה תחודש, ואז מוליכת הטבלה תשלים עונה מופלאה עם תואר מתוק, או שמא יוחלט לבטל את 2019/20, ואז לא ברור מה יעלה בגורל האליפות.

מי שהביע היום (שני) עמדה מפתיעה - יחסית לעובדה ששיחק במועדון בתחילת העשור שעבר - הוא ג'ו קול. "כמובן שלסיים את העונה יהיה אידיאלי", אמר קשר העבר בן ה-38, "אבל אם זה לא יקרה, ונתקרב לעונה הבאה, הדבר ההוגן היחיד יהיה להתחיל הכל מחדש. כל אחד רוצה את מה שטוב לקבוצה שלו, אבל אלא אם הכל שווה עבור כולם, יהיו השלכות. לדעתי, זה הפתרון היחיד".

קול, שרשם 26 משחקי ליגה עבור המרסיסיידרס בין 2010 ו-2013, הוסיף: "אני מניח שיש אנשים חכמים ממני שיכולים לקבל החלטות, אבל לסיים מירוץ של 100 מטר אחרי 70 מטר יותיר הרבה ויכוחים. יש כל כך הרבה הפתעות בכדורגל, אי אפשר לדעת מה יקרה. זה יכול להועיל לחלק מהקבוצות, אבל אחרות יהיו מאוד כעוסות. אנחנו במצב לא פשוט, אנשים צריכים לא לחשוב על עצמם וזה צריך להתחיל בכדורגל".

אם שואלים לדעתו של ויין רוני, העונה צריכה להימשך: "ליברפול תזכה באליפות. כמישהו שגדל באברטון ושיחק במנצ'סטר יונייטד אין בי חלק שחושב שזה טוב, אבל אין מה לעשות. הם היו פנטסטיים, אתם יכולים לדמיין מה זה לחכות 30 שנה ואז שייקחו ממך את התואר ככה? הדבר ההוגן לעשות הוא לסיים את העונה, אפילו אם נפסיד את העונה הבאה. לא יפתיע אותי אם העונה הזו תימשך עד סוף 2020".

שחקן ליברפול לשעבר ג'ו קול. GettyImages
שחקן עבר, אבל אובייקטיבי. ג'ו קול/GettyImages

ב"דיילי מייל" חשפו מסמך שקיבלו שחקני המרסיסיידרס מפסיכולוג המועדון, ובו עצות כיצד לשמור על בריאות נפשית במהלך התקופה הלחוצה. "מה שיקרה עם הליגה הוא מחוץ לשליטתנו", נכתב שם. "כל מה שאנחנו יכולים לשלוט בו זו ההתנהגות שלנו והתגובה שלנו לאתגר של מניעת התפשטות המחלה".

עוד נכתב כי "אם נתמקד במה שאפשר לשלוט בו ונקבל את מה שאי אפשר לשלוט בו - הפרמיירליג, התגובה של הממשלה - נעניק לעצמנו את הסיכויים הגבוהים ביותר להתגבר על הקשיים הפסיכולוגיים". השחקנים התבקשו לנשום מהבטן כשהם חווים חרדה, וזה לא היה הטיפ היחיד ברשימה של המאמן ושחקן העבר לי ריצ'רדסון.

בסעיף "ההתמודדות בבידוד", הציע ריצ'רדסון לשחקנים לשמור על שגרה מסוימת, ולנצל את תקופת המשבר כדי לבלות זמן עם המשפחה, להמעיט בשימוש ברשתות חברתיות ולהפחית את צריכת החדשות. "נעבור את זה", הבטיח לשחקנים.

עוד בוואלה

גארי נוויל: "אני בעד לתת לליברפול את האליפות, אבל עם כוכבית"

לכתבה המלאה
שחקני ליברפול ג'ורג'יו ויינאלדום, סאדיו מאנה. רויטרס
ההתמודדות היא לא רק פיזית. ויינאלדום ומאנה/רויטרס

ריו פרדיננד, כיום פרשן ובעבר בלם מנצ'סטר יונייטד, מסביר גם הוא למה צריך לבטל את העונה, עם כל הכבוד לליברפול: "אני חושב שפשוט צריך לבטל את הפרמיירליג. פשוט לבטל אותה. אני יודע שיהיו הרבה אוהדי ליברפול שיגידו 'הו ריו, זה רק בגלל שאתה אוהד מנצ'סטר יונייטד וזאת ליברפול'. אבל זה לא זה. אני פשוט לא רואה איך אפשר לעשות את זה בלי לסכן את שלומם של אנשים. פשוט ככה.

"גם אם יערכו משחקים ללא קהל, עדיין יהיו שם שחקנים. האם הכדורגלנים הם לא חלק מהחברה? אולי יהיו שחקנים שיידבקו, שיתקשו להתאושש, ואז אולי זה יתפשט לשחקנים נוספים, כך שזה לא יהיה הוגן. זה פשוט לא נכון. וגם יהיו עוד אנשים באצטדיון - אנשי אבטחה, צוות, וכו', וכולם יהיו בסיכון.

"בשלב הזה לדבר על 'נזכה באליפות' או 'לא נעלה ליגה' או לא נרד' - צריך לשים את הדברים האלה בצד. מדובר פה על חיים ומוות, על החברה בכללותה. במובן הזה, כדורגל זה לא כזה דבר רציני. כולנו אוהבים את זה. אני חולה כדורגל. אבל זה לא חיים ומוות. הבריאות לפני הכל. תתחילו את העונה כדף חלק, ברגע שכל עניין הבריאות יובהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully