וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי גורדנה בראיון: "הלוואי שעכשיו כל צרות העין והרוע ייעלמו"

23.3.2020 / 9:00

התובנות מהתפרצות הקורונה ("אנשים מרסקים אחד את השני על כלום, ובסוף בא וירוס ומלמד את כולם לקח"), ההשפעות הכלכליות ("הכדורגלנים עוד במצב טוב"), פרשת החילוף אחרי 13 דקות, הטעות שבעזיבת באר שבע והציפיות מרן בן שמעון. קפטן מ.ס אשדוד מדבר

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: ספורטאי ישראל מדגימים איך לשמור על כושר בזמן הבידוד

רועי גורדנה לא היה צריך את משבר הקורונה לתובנות על החיים. את המסקנות שצריך יהיה להסיק ביום בו הכל יסתיים, יודע קפטן מ.ס. אשדוד כבר עכשיו. "אנחנו חייבים לצאת מהקורונה אנשים יותר טובים", הוא אומר בראיון מיוחד לוואלה! ספורט. "שנהיה קצת יותר נחמדים אחד לשני. אני מקווה שכל צרות העין והרוע ייעלמו. אני רואה את זה המון כבר שנים ברשתות החברתיות. לכל אחד יש מה להגיד כל הזמן. אנשים מרסקים כאן אחד את השני על כלום ובסוף בא וירוס בלתי נראה ומלמד את כולם לקח. בואו נהיה יותר ותרנים וסלחניים. הגדולה תהיה להשתנות ואם לא נדע להיות בני אדם יותר טובים, בורא עולם שוב יעמיד אותנו במבחן קשה עד שנלמד".

"הגענו כנראה למצב שהקב"ה אמר די", הוא ממשיך. "הוא אמר 'בואו נעצור את השגרה המגעילה הזו של הפלאפונים, העבודה, הריצה אחרי הכסף'. אני רואה משפחות שלא יודעות מה זה משפחה. מה זה לדבר, לשבת. יכול להיות שבורא עולם בא ואמר: 'בואו נעשה פאוזה. לא תהיה לכם עבודה, לא תהיה לכם תחבורה בשבת, בואו נעצור מסיבות ומועדונים. בואו נבנה את הכל מאפס. חיי משפחה 24 שעות נהיה ביחד'. אני אדם מאוד מאמין. כולם יודעים את זה בכדורגל. תפילין, שלוש תפילות ביום וגם אחד כמוני שכל כך מאמין באלוהים קיבל 'בוסט' גדול מהסיפור הזה של קורונה. תובנה אחת מאוד גדולה. רק שנצא מזה בריאים ושלמים ונדע להסיק את המסקנות ולהיות בני אדם יותר טובים".

דין דוד, רועי גורדנה, שחקני מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"בואו נהיה יותר ותרנים וסלחניים". רועי גורדנה/לירון מולדובן

גורדנה מדבר על בית ומשפחה וגם עבורו המצב החדש לא קל, עם שתי בנות קטנות בבית ובלי מסגרת חינוכית. "הדבר הכי קשה זה שאין שגרת יום שהיית מורגל אליה וזה נורא כי אין ודאות באשר לסיום האירוע הזה".

כולם נושאים עיניים לסין ומחזיקים אצבעות שהכל יחזור שם לחיים נורמליים, מה שילמד שאפשר לצאת מזה.

"אני לא כל כך בטוח שמה שמספרים לנו מסין, זו כל האמת. יכול להיות שהם יסיימו עם זה שם בקרוב, אבל אני לא משוכנע שהם שיתפו את העולם בכל האמצעים שהם נקטו כדי להילחם בקורונה".

במנהלת הליגות מפנטזים על חזרה לשחק כדורגל באמצע חודש מאי.

"שמע אני אופטימי, אבל זה בתנאי שלא נראה את המראות שראינו בסוף השבוע. יושב ראש הממשלה באולפני הטלוויזיה ומבקש מהציבור לא לצאת מהבית רק לדברים הכרחיים בלבד ואתה רואה אנשים בשבת בפארקים, בחופי הים ובטיילת. זה רציני? אנשים מצפצפים על ההוראות. לא מבינים את החוקים. אם נשמע את ההוראות, נצא מזה מהר. אבל אם נצפצף על ההוראות, לא יהיה לזה סוף".

עוד בוואלה!

יוגי לב: "הקורונה היא דרך של כדור הארץ למחות נגד האנושות"

לכתבה המלאה
משה אוחיון עם רן בן שמעון לפני אימון מ.ס. אשדוד. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
"מאז אני בבית". האימון האחרון של מ.ס אשדוד/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

איך אתה שומר על ההוראות?

"מיום רביעי לא יצאתי כמעט מהבית. ביום רביעי זה היה האימון האחרון שלנו במ.ס. אשדוד כשעוד ניתן היה לקיים אימונים בנוכחות דלילה, אבל מאז אני בבית עם הילדות".

לא יצאת בכלל ארבעה ימים?

"יצאתי לקנות מטרנה לילדה ואולי עוד איזו יציאה שהייתי חייב. אשתי רכשה המון מזון לפני שפרץ כל הבלגאן. יש פה פסטות ואורז לחודשים. אם אני יוצא, אני זהיר. כפפות, חיטוי ידיים ומהר מאוד הביתה".

ברגע שנשמור על ריחוק זה יעבור?

"בואו נייצר שלושה שבועות של שמירה אחד מהשני. בלי לצאת מהבתים ונעבור את זה".

מה אתה עושה כדי לשמור על הגוף שלך? הרי ככדורגלן אתה צריך לתחזק את הגוף ליום שתחזרו לשחק.

"הכדורגל נדחק הצידה ושגרת היום יום הקבועה שלנו נדחקה הצידה. לא יוצא לי בימים האחרונים לצאת החוצה לרוץ. בבית אני עושה קצת כוח, חיזוקים ותרגילים. עם כל הכבוד לכדורגל, עדיף לא להסתכן".

ג'קי בן זקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"ברור שגם בעלי הקבוצות נפגעו". ג'קי בן זקן/לירון מולדובן

אפשר לצאת לרוץ בטח אם אתה לבד.

"לא יקרה כלום אם שבועיים לא נרוץ בחוץ. ברור שקשה בלי לצאת, אבל צריך לכבד את ההוראות שאנחנו מקבלים".

איך ההורים שלך?

"ההורים שלי בסדר. אנחנו בקשר טלפוני ולא נפגשים. הם בסביבות גיל 60 ועדיף לא להסתכן. לא נפגשתי גם עם האחים שלי הרבה זמן".

יש לך חברים שנפגעו קשות כלכלית?

"בוודאי. חברים שיש להם עסקים פרטיים קטנים ונשארו בלי פרנסה כרגע. אנחנו הכדורגלנים עוד במצב טוב שאנחנו יכולים לשים לרגע את הכדורגל בצד. הכדורגל הוא מקום העבודה שלנו אבל כרגע הוא שולי. קודם כל הבריאות. הכסף מבחינתי הוא לא הנושא החשוב כרגע, אלא רק בריאות ומציאת תרופה לוירוס הזה. מה שיהיה אחרי זה עם הפרנסה והכלכלה אלוהים גדול".

חלק מהקבוצות כבר הודיעו שהן הולכות לחל"ת. אחרות הודיעו על 20 אחוז קיצוץ, אבל יש גם כאלה שיבקשו 50 אחוז קיצוץ מהשחקנים.

"ג'קי לא פנה אלינו עד עכשיו ולא ביקש לשבת איתי כקפטן על קיצוץ. אבל אנחנו רואים מה קורה ויודעים שבעלי הקבוצות גם נפגעו בעסקים הפרטיים שלהם. אם ג'קי יבקש קיצוץ, ברור שנבין את המצב. אין מנוס. צריך לכבד את זה ולקבל הכל באהבה. אתה רואה שכל השוק נפגע, אז בוודאי שגם אנחנו נצטרך להיפגע".

רועי גורדנה שחקן מ.ס. אשדוד. דני מרון
"אחת העונות המפוספסות שחוויתי". רועי גורדנה/דני מרון

משבר הקורונה העולמי, המגיפה הנוראית והשבתת הכדורגל תפסו את גורדנה אחרי עונה סדירה מאוד מורכבת שעברה עליו. זה נראה פתאום כל כך רחוק כל העליות והירידות במצבי הרוח של מ.ס. אשדוד ואותו עימות מפורסם בינו לבין המאמן הקודם רוני אוואט. "זו אחת העונות הכי מפוספסות שחוויתי", הוא אומר כשאני מבקש ממנו רגע לדבר רק על כדורגל. "מבחינת סגל השחקנים שלנו במ.ס. אשדוד, היינו צריכים להיות במקום אחר ואני מרגיש פספוס גדול על מה שהשגנו. יכולנו להוציא הרבה יותר מהעונה הזו".

מכבי נתניה ועירוני קרית שמונה עם תקציבים הרבה יותר גדולים משל אשדוד גם לא השיגו כרטיס לפלייאוף העליון.

"יש לי הרבה כבוד לכל המועדונים, אבל אם אני בוחן את האיכויות שיש לנו, אני חושב שהיינו צריכים לסחוט מעצמנו הרבה יותר".

הפוטנציאל של הקבוצה לא מומש?

"היינו יכולים להשיג הרבה יותר וחבל. באמת חבל".

מה לא עבד?

"זה לא הזמן לפתוח את מה שהיה. אמרתי מספיק. אני מקווה שנעבור את העונה הזו עד הסוף בשלום ואז רן יבנה את הדברים מחדש בעונה הבאה".

אלי לוי, רוני אוואט אנשי מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"יש אנשים שבחרו לא לראות". רוני אוואט/לירון מולדובן

רן מאוד מחזיק ממך. אפילו אומר שאתה בין השחקנים הכי טובים שהוא אימן בקריירה שלו וזו אמירה מאוד חזקה. איך אתה מסביר את זה שהגעת למבוי סתום עם רוני אוואט עד התקרית ההיא בבאר שבע כשהוא החליף אותך אחרי 13 דקות?

"עובדה שגם אלי לוי שאין לו הרבה ניסיון בליגת העל, חשב עלי רק דברים טובים. ומה שרן אומר עלי מאוד מרגש אותי. אפשר להגיד עלי הרבה דברים בקריירה. אולי לא הייתי השחקן הכי בולט עם הכי הרבה מספרים אבל תמיד אתן הכל בשביל הקבוצה ולא בשבילי באופן אישי. יש אנשים שבחרו לא לראות את זה ואתה יודע איך זה נגמר".

אתה עדיין סוחב את האירוע ההוא בבאר שבע?

"זה כבר עבר ונגמר. אני נקי עם דף חדש ואנרגיות טובות. מה שחשוב לי מאוד זה היחסים עם ג'קי והם לא נפגעו לשניה".

אנחנו בעיצומו של משבר שמאיים על עתיד הכדורגל, אבל כשהוא יחלוף השאיפה שלך תהיה להישאר באשדוד או לנסות לחזור למועדון גדול יותר?

"אם תגיע איזו הצעה אטרקטיבית ממועדון גדול שירצה אותי, אני בטוח שאני אשב עם ג'קי ונעשה את הכי טוב בשביל שנינו. אבל עד שתגיע הצעה כזו, זה רק לטחון מים. אני מרגיש שלדבר על זה באופן תיאורטי זה חוסר כבוד לג'קי ולרן. יש לי חוזה חתום ונעול לעונה הבאה באשדוד".

שחקן הפועל באר שבע רועי גורדנה. יוסי ציפקיס
"החליטו שאהיה מנודה כי לא חתמתי על חוזה חדש". רועי גורדנה בבאר שבע/יוסי ציפקיס

מה ההחלטה הכי טובה שלקחת בקריירה שלך?

"היה לי כל כך קשה בקרואטיה שההחלטה הכי טובה בקריירה היתה לחזור לארץ ועוד לאשדוד אליה התחברתי כל כך טוב".

וההחלטה הכי רעה?

"כנראה לעזוב את הפועל באר שבע. רצו שאחתום על חוזה חדש וזה לא הסתדר. זה בהחלט פספוס".

עם החלטה נכונה היית יכול להיות שותף להסטוריה שלהם.

"בעונה הראשונה עם ברק בכר עוד הייתי עד ינואר, אבל קרה מה שקרה והחליטו שאהיה מנודה כי לא חתמתי על חוזה חדש. יכולתי להיות חלק ממה שהיה שם וזה בהחלט פספוס".

בהנחה שתישאר באשדוד בעונה הבאה, מה תרצה להשיג?

"אם ג'קי הביא מאמן כמו רן, הציפיות אחרות לגמרי. גם ג'קי רוצה הצלחה. ברור שאשדוד לא תרוץ עם הגדולות לאליפות בעונה הבאה, אבל כן צריך להיות פקטור יותר משמעותי בליגה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully