וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנגליה קוראים לכוכבים לקצץ בשכרם, ב-EFL מתנגדים

על רקע הדיווחים על הפסדים כספיים כבדים, במנהלת הליגות הבכירות באנגליה התנגדו לקולות שקראו לכוכבים לתרום 20 אחוז משכרם: "נגד תרבות של פשיטת יד"

צילום: רויטרס

בווידאו: אוהדי אוקלהומה סיטי ת'אנדר מפונים מהאולם

בעוד באנגליה סופרים אלפי נדבקים ומאות מתים בעקבות מגיפת הקורונה המשתוללת במדינה, בפרמיירליג חוככים בדעתם ומחפשים פיתרון כיצד להביא בכל זאת את עונת 2019/20 לסיומה. ב-18 במרץ הודיעו קברניטי ה-EFL - מנהלת הליגות המקצועניות באנגליה - כי יזרימו מיידית 50 מיליון ליש"ט לקבוצות על מנת להקל עליהן במשבר הנוכחי, אך גם הם יודעים שזו רק טיפה בים.

איש לא יודע מתי המשבר הנוכחי ייגמר, אך כבר עכשיו עלו כמה דיווחים על קשיים כלכליים ומאזנים כלכליים מדאיגים בקרב חלק מהקבוצות בממלכה. מנצ'סטר יונייטד צפויה להפסדים של 22.5 מיליון ליש"ט במקרה שהעונה לא תגיע לסיומה. לשדים האדומים עסקת חסות עצומוה עם אדידס הסובבת סביב 750 מיליון ליש"ט שנוגעת לאם וכאשר תגיע הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר לליגת האלופות בתום עונת המשחקים.

בנוסף פולהאם מליגת המשנה מדווחת על הפסדים כבדים של 20 מיליון יורו עוד מעונת 2018/19, העונה בה ירדה מהפרמיירליג לצ'מפיונשיפ 1. הקבוצה, שעלתה עונה קודם לכן לפרמיירליג, הקפיצה את תקציבה ב-259.5 אחוזים (!) ושילמה משכורות מנופחות, רק בשביל להשיג 26 נקודות שהספיקו למקום ה-19 וירידה חזרה לליגת המשנה.

פול פוגבה שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
מנצ'סטר יונייטד צפויה להפסד כספי כבד. פול פוגבה/רויטרס

כעת, ב-EFL לא ששים לדחוף את היד לכיס מעבר למה שהבטיחו. "אני לא חובב גדול של תרבות המתחננים", אמר ריק פארי, יו"ר ה-EFL. "במקום לשבת ולחכות לנדבות, עדיף למועדונים לחשוב כיצד הם עוזרים לעצמם. עליהם לחשוב 'זה מה שעשינו עד כה, זאת הבעיה בה אנו מוצאים את עצמינו, איך נוכל כולנו להפיק עתיד טוב יותר'".

בתוך כך נשמעו קולות הקוראים לכוכבים הגדולים לקצץ בשכרם. איבור הלר, אחד האנשים החזקים בווימבלדון מהליג 1, קרא לשחקני הפרמיירליג לקצץ 20 אחוז משכרם כדי לעזור לשחקנים מהליגות הנמוכות לשאת בנטל. "השחקנים עצמם צריכים לראות מה הם יכולים לעשות", אמר הלר. "אם הם יוכלו לקצץ מעט בשכרם כדי שאפשר יהיה להקל מעט על אלה שבתחחתית הפירמידה זה יוכל להציל את כולם. זה לא נראה כמו דבר גדול מידי לבקש, אם אתה מרוויח מאה אלף ליש"ט, תוכל לחיות גם עם 80 אלף".

פארי לעומת זאת מתעקש על פעולות רחבות יותר מצד 71 המועדונים החברים ב-EFL. "אנחנו בודקים אפשרויות לחיסכון בעלויות". פארי הזהיר מכך שהמשבר כאן כדי להישאר, וככל הנראה לזמן רב מכפי שחשבו. "המחשבה שהכל הולך ללכת חלק - שהעונה הנוכחית תיגמר ביוני, והבאה תתחיל באוגוסט - אני חושש שאלו תקוות שווא", סיכם בפסימיות. "אני חושב שלמשבר הזה תהיה השפעה של שנה וחצי ונצטרך לדעת להיערך בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully