וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו למחטף: השחקנים החופשיים המסקרנים בליגת העל ביום שאחרי הקורונה

21.3.2020 / 15:30

מי אורב לגולסה, מה יעלה בגורלו של אופואדו, מי תסדר עונת פרישה לבן חיים, ועד לאן יתדרדר עומר דמארי? קבלו את עשרת השחקנים שיהפכו לסחורות הכי חמות ביום שאחרי משבר הקורונה

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: הספורטאים הישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד

יציאה לחל"ת, קיצוצים בבית"ר ירושלים, הפועל חדרה ועירוני קרית שמונה, מאמנים ושחקנים זרים שמתחילים לעשות את דרכם חזרה למולדת - כל אלו ועוד ההתפתחויות בכדורגל הישראלי בצל הקורונה. אם בתחילת השבוע עוד הייתה אופטימיות זהירה אצל המועדונים השונים בנוגע להמשך, היום (שישי) כולם כבר לא עסוקים בשאלה האם הליגה תחודש או לא, אלא בסוגיות כמו עתידם המקצועי והכלכלי.

אחרי שדנו ביום שלישי ברשימת עשרת השחקנים המסקרנים ביותר שמסיימים חוזה בסוף חודש מאי אך הקבוצות מחזיקות באופציה להארכת חוזיהם, הכתבה הזו תעסוק בעשרת השחקנים המסקרנים ביותר בליגת העל שמסיימים חוזה והופכים לשחקנים חופשיים בחודש יוני. בסיטואציה מסוימת, ייתכן שהליגה תחודש כשהם הם ללא חוזה. מאייל גולסה ועד רז שטיין - קבלו את השחקנים הכי מסקרנים ביום שאחרי הקורונה. כתבה שנייה בסדרה.

שחקן מכבי תל אביב אייל גולסה. דני מרון
המחטף בדרך? גולסה/דני מרון

אייל גולסה

השחקן הכי מסקרן ברשימה. הקשר הפציע של מכבי תל אביב הוכיח בכל פעם ששיחק העונה שהוא אחד הקשרים הטובים בארץ אם לא הטוב שבהם. העליונות של גולסה מול קבוצות יריבות רק ממחישה כמה הוא יכול לשדרג כל קבוצה בליגה שלנו, בתקווה שיימנע מפציעות ויוכל להמשיך להציג את אותה יכולת. בקיץ גולסה יסיים חוזה ולמכבי תל אביב באופן מפתיע אין אופציה להשאירו. הצהובים משוכנעים שגולסה יישאר בכל זאת בקבוצה, אך במקביל קבוצות כמו מכבי חיפה ובית"ר ירושלים עוקבות אחר ההתפתחויות מתחת לפני השטח. "אין ספק שאייל הוא אחד השחקנים המובילים בכדורגל הישראלי" טוען אחד מחבריו לקבוצה. "צריך לראות כמה איביץ' אוהב ומעריך אותו כדי להבין שהוא ברמה אירופאית לחלוטין. כשהוא בריא הוא ללא ספק נכס אדיר לכל קבוצה".

הערכת המערכת: מרבית הסיכויים שגולסה יישאר במכבי תל אביב, אך אל תתפלאו אם אחת הגדולות תעשה את המחטף הגדול של השנים האחרונות.

צ'יקו אופואדו

שחקן נוסף של האלופה שמסיים חוזה הוא החלוץ הניגרי, שפצוע ולא אמור לחזור העונה, תלוי מתי הפלייאוף ישוחק. אופואדו אמנם לא הפך לשחקן הרכב קבוע, אבל הוא הוכיח את עצמו כמעט בכל פעם ששיחק והפך לאהוב מאוד ביציעי בלומפילד. גם בקרב השחקנים הוא זוכה לאהדה גדולה. תשעה שערים שלו אמנם לא הפכו אותו לאחד מהחלוצים המדוברים בליגה, אך ללא ספק לאס של הצהובים בלא מעט משחקים.

הערכת המערכת: למרות הכל, אופואדו לא ימשיך באלופה בעונה הבאה.

צ'יקו אופואדו שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
ממושמע, אהוב, אבל לא צפוי להמשיך במכבי תל אביב. אופואדו/דני מרון

גיא חיימוב

שוערה של מכבי חיפה עסוק בימים אלו עסוק בעיקר בשיקום הכתף הפצועה שלו. הוא יגיע לקיץ אחרי עונה מתעתעת, בחלקה רשם הצלות ומשחקים מצויינים ובחלקה ספג גם ביקורות. השיא של רכבת ההרים הייתה הפציעה שגרמה לו להחמיץ את החלק השני של העונה. בקיץ הקרוב חיימוב יהיה שחקן חופשי ולמרות העונה המבולבלת, אין ספק שלא מעט קבוצות בליגת העל ישמחו לשים ידם על השוער הותיק.

הערכת המערכת: עתידו של חיימוב במכבי חיפה תלוי בזהות המאמן, אבל לא יהיה חסר לו ביקוש גם אם יעזוב.

לוסיו

בינואר האחרון היה ברור לכולם שהחלוץ הברזילאי של הפועל חדרה לא ימשיך בקבוצה. עירוני קרית שמונה, הפועל רעננה והפועל חיפה נלחמו עליו והצפוניות כבר היו קרובות להחתים אותו. בחדרה רצו לראות את לוסיו ממשיך אך העובדה שהוא מסיים חוזה בסוף העונה גרמה לראשי המועדון לשקול להכניס תמורתו כסף חשוב לקופת המועדון. בסופו של דבר לוסיו המשיך בחדרה, הספיק להרגיז את המערכת וגם להיענש על ידי המאמן שרון מימר. בקיץ הקרוב הוא שוב יהיה מלפפון לוהט, בהיעדר חלוצים פוריים אחרים בליגת העל. בית"ר ירושלים וקרית שמונה עוקבות מקרוב וככל הנראה יגישו הצעהה, אבל לא לא מעט קבוצות נוספות ייכנסו למירוץ.

הערכת המערכת: לוסיו יחפש להשתדרג ולא יישאר בחדרה.

גיא חיימוב, נטע לביא, שחקני מכבי חיפה אחרי ה-1:1 מול בני יהודה. יוסי ציפקיס
עדיין שוער מבוקש. חיימוב/יוסי ציפקיס

אמיליוס זובאס

אם הכתבה הנוכחית הייתה נכתבת לפני שתי עונות אין ספק שזובאס היה בראש הרשימה. מי שהחל את תקופתו בארץ בצורה הטובה ביותר והפך לאחד השוערים המובילים בליגת העל הציג יכולת פחות טובה העונה. בעבר הפועל באר שבע ומכבי חיפה התעניינו בשירותיו, אבל ספק אם זה יקרה עכשיו. ובכל זאת, השוער הליטאי עדיין נחשב מניה בטוחה בכדורגל הישראלי והעובדה שיהפוך לשחקן חופשי וגם כזה שכבר מכיר את המנטליות והליגה רק מעלות את ערכו. "מי שאומר שזובאס כבר לא אטרקטיבי כל כך טועה ובגדול", טוען שחקן בבני יהודה. "הוא שוער פנטסטי שכל קבוצה כולל הגדולות תרוויח אם הוא יהיה בשער שלה, אבל אני מקווה שבסוף הוא יישאר איתנו".

הערכת המערכת: זובאס ינסה להשתדרג ואולי לחבור אפילו למאמנו לשעבר יוסי אבוקסיס אך אם לא ימצא ייתכן ויחתום לעונה נוספת בשכונת התקווה.

טל בן חיים (הבלם)

בלמה של בית"ר ירושלים שיחגוג 38 בסוף החודש מסיים חוזה ועדיין לא ברור אם יחליט לפרוש או להמשיך לעונה נוספת. השיא של טב"ח מאחוריו, אבל הוא עדיין מוערך בביצה המקומית. בבית"ר ינסו לעשות שינויים משמעותיים בהגנה והדבר יכול להכריע גם לגבי עתידו של בן חיים, אך עושה רושם שקבוצות כמו בני יהודה, חדרה, נתניה ואחרות ישמחו להחתים אותו לעונת פרישה. "טל הוא מנהיג אמיתי בחדר ההלבשה" קובע שחקן ששיחק איתו בעבר. "אין ספק שיהיו לא מעט קבוצות שיקפצו על המציאה אם הוא יחליט להמשיך לשחק".

הערכת המערכת: עתידו של בן חיים בעונה הבאה תלוי קודם כל בו. אם לא ימשיך בבית"ר, הוא יחתום בקבוצה מדרג הביניים.

טל בן חיים שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
מי תכבד אותו בעונת פרישה? טל בן חיים/דני מרון

עידו לוי

הקבוצה של אשר אלון רשמה העונה צניחה חופשית אחרי שהיתה במשך כמה שנים ההפתעה הנעימה של הליגה, אבל בזמן שרוב חבריו לקבוצה ירצו לשכוח את העונה הזו, עידו לוי דווקא ישמח לזכור אותה, אחרי שמיצב את עצמו כאחד הבלמים השקטים והטובים בליגה. בעונה שעברה הייתה לא מעט התעניינות בלוי: בית"ר גיששה, גם קבוצות אחרות רחרחו, אבל אשר אלון סירב לשחרר אותו. לאחרונה אלון הציע ללוי להאריך חוזה, אבל במצב הנוכחי של רעננה עושה רושם שהבלם יחכה לקיץ כדי לקבל החלטה.

הערכת המערכת: לוי לא יישאר ברעננה, הפועל חיפה ובית"ר ירושלים יהיו מהאופציות המובילות.

אופיר קריאף

הקשר הוותיק עבר הרבה טלטלות בקריירה, אך עושה רושם שהוא מצא את מקומו חזרה בבית האמיתי שלו. קריאף שפעם היה חייב לפתוח בהרכב בכל משחק כדי לתרום, הפך למנהיג ממושמע ובולט בחדר ההלבשה, גם כשהוא ממעט לשחק. "אופיר חזר להיות שחקן משמעותי כמו שהוא אוהב. הוא שחקן מגוון מאוד ואין ספק שהוא אחד השחקנים אם לא השחקן הכי אהוב על הקהל", אומר אחד משחקני בית"ר.

הערכת המערכת: קריאף יישאר בבית"ר.

אופיר קריאף שחקן בית"ר ירושלים מול מוחמד סרסור שחקן מכבי פתח תקוה. דני מרון
למד לתרום גם מהספסל. קריאף/דני מרון

עומר דמארי

דמארי חתום על הנסיגה הכי גדולה בקריירה של שחקן ישראלי בשנים האחרונות. מי שנחשב לחלוץ הישראלי הבכיר עד לא מזמן, קרע רשתות באוסטריה אחרי עונות נהדרות בהפועל תל אביב, לא מוצא את עצמו בעונות האחרונות, גם אחרי שחזר לשורות האדומים. מה שיזכרו מדמארי בהפועל העונה היא בעיקר התמונה שלו משתעשע עם הטלפון בזמן משחק, ועכשיו אף אחד לא ייפול מהכסא אם דמארי ימצא עצמו מחוץ לקבוצה בעונה הבאה.

הערכת המערכת: דמארי יעבור לתחנה הבאה בקריירה.

גידי קאניוק

אחד השחקנים האהובים ביותר על מאמן הפועל חיפה חיים סילבס. מי שהתחיל את העונה בסערה דעך מעט בהמשכה, אך חזר לעצמו במחזורים האחרונים. קאניוק הפך ללא ספק לבעל הבית של הקבוצה ובהפועל חיפה מאוד רוצים שימשיך. אם סילבס ימשיך בעצמו, הוא צפוי לעשות הכל כדי שקאניוק ימשיך, אך הקשר עשוי לנצל את המומנטום מהעונה החיובית של הפועל חיפה כדי לנסות לחזור לבמה המרכזית של ליגת העל.

הערכת המערכת: רק הצעה מאחת הגדולות תגרום לקאניוק לעזוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully