וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועדון שחזה את הקיצוץ לפני הקורונה: השגרה המשונה במכבי נתניה

20.3.2020 / 7:48

הקבוצה מעיר היהלומים תכננה קיזוז רוחבי עוד לפני המשבר העולמי, אבל בינתיים היא מתאמנת הכי הרבה מבין קבוצות ליגת העל. השחקנים דווקא נהנים: "עובדים על אלמנטים שהוזנחו כל השנה"

צילום: דוברות הפועל תל אביב

בווידאו: הפועל תל אביב מתאמנת בצל הקורונה

הרבה לפני שבקבוצות הכדורגל בליגת העל החלו לדבר על קיצוץ, המונח העגום הזה כבר היה שגור בפי כל במכבי נתניה. אמנם לא היה מדובר בקיזוז רוחבי כבר לעונה הזו, אבל את המצב הריאלי של המועדון לקראת העונה הבאה הכירו בעיר היהלומים כבר לפני חודשיים כשהבעלים אייל סגל הכריז שהוא לא יכול עוד להחזיק את הקבוצה. סלובודן דראפיץ' ושי ברדה היו הראשונים לדבר על כך שצריך לבוא לקראת המועדון ואף הינחו את בא כוחם עורך הדין רועי דניאל להיות נכון לקצץ בחוזים שלהם לעונה הבאה, אם אכן לא יימצא רוכש לקבוצה שיבנה משהו חדש.

אבל בינתיים המציאות הרבה יותר חזקה ואת ההורדה בשכר מכירות היום כל קבוצות ליגת העל. חלקן כבר הגיעו ביומיים האחרונים להבנות על גובה הקיצוץ מול השחקנים. אחרות שלחו פשוט לחל"ת. במכבי נתניה טרם פרסמו הוראות לקבוצה הבוגרת ובינתיים שלחו לחל"ת את עובדי מחלקת הנוער המושבתת. השחקנים עדיין מקווים לסיים את המשבר רק בקיצוץ סביב ה-20 אחוז ולא יותר.

שחקני מכבי נתניה זלאטן שחוביץ', לזאר צ'ירקוביץ'. ברני ארדוב
מקווים לסיים את המשבר עם נזק מינימלי. שחקני מכבי נתניה/ברני ארדוב

למרות שמכבי נתניה היתה מהראשונות שטענו כי לא צריך לשחק כדורגל בזמן שבמנהלת פינטזו על משחקים כרגיל רק ללא קהל, דווקא בכל הקשור לאימונים, הקבוצה התאמנה השבוע הכי הרבה. במכבי תל אביב ישבו כל השבוע בבית, במכבי חיפה והפועל באר שבע הפסיקו את האימונים וכך גם בעוד כמה קבוצות. בהפועל כפר סבא ובמכבי נתניה התאמנו אתמול וגם קבעו אימון בוקר היום (שישי), כל עוד משרד הבריאות מאשר זאת.

"זו בהחלט חוויה שאנחנו מתוודעים אליה בפעם הראשונה", סיפר אמש שחקן במכבי נתניה על מה שהם עוברים. "לא יודע מה יהיה מכאן, כי כל יום ראש הממשלה מקצין את ההנחיות, אבל עד האימון האחרון זה היה משהו שלא רואים כל יום". הימצאותם של שני מאמנים בכירים במכבי נתניה איפשר עד כה לקבוצה אפילו להחמיר בהוראות ולקיים אימון ביחס של מאמן על ארבעה שחקנים ולא אחד על עשרה. "אמרו לשמור שני מטר מרחק, אבל אנחנו שמרנו עשרה מטר", התבדח אמש שחקן בקבוצה. "היה פשוט המון מקום כי למעשה הקבוצה חולקה לתתי קבוצות. חילקו אותנו לשתי קבוצות של שמונה שחקנים בכל פעם וגם את השמונה חילקו לארבעה וארבעה כשסלובו בצד אחד של המגרש ושי בצד השני. כל אחד מהם עם ארבעה שחקנים".

האימונים האלה הם בעיקר אימוני טכניקה. "לא זוכר מתי עשיתי אימון של עצירת כדור נכונה", המשיך אותו שחקן לתאר. "עושים עכשיו דברים שלא עושים באימונים רגילים במשך השנה. אין מה לעשות - כשאסור מגע, אתה צריך למצוא תכנים חדשים אז עובדים בינתיים על טכניקה, בעיטה לשער, הגבהות. המון אלמנטים שמזניחים כל השנה כי יש הרבה שחקנים על כר הדשא. דווקא לא רעים האימונים האלה, אבל שוב לא ברור עוד כמה זמן נמשוך. לא אתפלא אם זה היה האימון האחרון שלנו לתקופה הקרובה".

סלובודן דראפיץ' מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
אימונים מסוג אחר לגמרי. דראפיץ'-ברדה/ברני ארדוב

לאורך כל האימון השחקנים וגם המאמנים היו עם כפפות לידיים וכשהרימו קונוסים וסידרו אותם, מיהרו להשתמש בסבון ומים על אף הכיסוי על הידיים. "אנחנו נתאמן כל עוד לא ייתנו הנחיות והוראות אחרות", אמרו אמש במועדון. "נעשה מה שמשרד הבריאות אומר, אבל ברור שזה הולך וסוגר עלינו. נראה מה יחליטו במועדון לגבי ההמשך והאופן שבו רוצים לנהוג אל מול הצורך לצמצם את התקציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully