וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם דני אבדיה עלול להישאר תקוע: חוסר הוודאות סביב דראפט ה-NBA

המעקבים נעצרו, האירועים המקדימים צפויים להתבטל, ובליגה כבר מדברים על האפשרות של דחיית הלילה החגיגי לאוגוסט. מניית הדראפט של הכישרון הצעיר של מכבי תל אביב בשיאה, אבל האם יהיה לכך ערך אמיתי?

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: נועה לוי

בווידאו: התגובות אחרי ניצחון היורוליג האחרון של מכבי תל אביב

האם גם דני אבדיה ייפגע בצורה עקיפה מהקורונה? בזמן שה-NBA מושבתת והנגיף ממשיך להתפשט בין השחקנים, חוסר הוודאות סביב הדראפט בו אמור הישראלי להיבחר באחד מעשרת המקומות הראשונים, הולך וגדל.

בארצות הברית מדווחים בימים האחרונים שב-NBA שוקלים לדחות את ליל הדראפט עצמו, שמתוכנן להתקיים ב-25 ביוני בברוקלין, לסוף חודש אוגוסט. בכל מקרה מסתמן שגם הגרלת הלוטרי שתוכננה לחודש מאי תידחה למועד לא ידוע. במקביל, אירועים נלווים רבים לדראפט שלרוב משפיעים מאוד על סדר הבחירות, עשויים להתבטל. אירוע הקומביין, שנקבע ל-21 במאי, צפוי להתבטל לחלוטין.

כמובן שהביטולים, הדחיות ואיסור הטיסות יקשו מאוד על הליך קבלת ההחלטות של הקבוצות. הסקאוטים והמנהלים המקצועיים ב-NBA מנהלים בעיקר בשנים האחרונות מעקב צמוד אחרי כל מועמד פוטנציאלי, והפעם תהיה להם יכולת מוגבלת ביותר לכך.

מאמן גולדן סטייט סטיב קר. GettyImages
הביקור בישראל בוטל. סטיב קר/GettyImages

כך, למשל, גולדן סטייט שצפויה לקבל בחירה גבוהה לראשונה זה שנים, נאלצת להסתפק בשלב זה בצפייה אינטנסיבית בקטעי וידאו של שחקנים. סטיב קר סיפר אמש (חמישי) ל"אתלטיק" שתכנן לערוך בזמן פלייאוף ה-NBA נסיעת סקאוטינג מיוחדת לאירופה, שאמורה היתה לכלול גם ביקור בישראל למעקב אחרי אבדיה.

עכשיו הוא מגבש תוכנית חדשה. "אני צופה בהמון משחקים של המועמדים שלנו. זה משהו שלא יכולתי לעשות בשנים קודמות, אבל עכשיו יש לי הזדמנות להיות חלק מהליך הבחירה שלנו בדראפט. לצערי, התנאים יהיו בעיתיים מאוד".

ג'נרל מנג'ר גולדן סטייט בוב מאיירס טוען שבעקבות המצב, ה-NBA צריכה לשנות את החוקים ולאפשר לקבוצות לשוחח באופן אישי עם המועמדים לדראפט - דבר שאסור בתוקף.

"בחירה בדראפט היא כמו גיוס לעבודה. מי מגייס היום אנשים לעבודה מבלי לדבר איתם? אנחנו רוצים שתהיה לנו את היכולת ליצור איתם קשר קרוב כדי לדעת עליהם יותר. ממילא האמצעים שלנו מוגבלים עכשיו", אמר.

בעיה נוספת היא אי החשיפה של הקבוצות לפרטים רפואיים של השחקנים. לרוב מקבלות הקבוצות אפשרות לבדוק את הפרופיל הפיזי של השחקנים בקומביין או באימונים האישיים, אולם כעת הן יצטרכו לבחור בשחקנים "על עיוור", מבלי לדעת את כל הנתונים.

"הליגה חייבת לאפשר לנו לקבל מידע רפואי. אנחנו משקיעים מיליונים בדראפט, אבל מצפים שיהיה לנו את המידע הבסיסי", אמר ל"אתלטיק" ג'נרל מנג'ר של אחת מקבוצות המזרח.

עוד בוואלה!

ממשלת ארה"ב קוראת לשחקנים שנשארו באירופה לחזור, ומאיימת בסנקציות

לכתבה המלאה
דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב מול בילי בארון שחקן הכוכב האדום בלגרד. GettyImages
הכל מעורפל. אבדיה/GettyImages

במקביל, נראה שהמניה של אבדיה בשיאה אם לשפוט על פי תחזיות הדראפט האחרונות. אמש פורסמה התחזית העדכנית של "בליצ'ר ריפורט" בה ניבא שאבדיה ייבחר שני על ידי קליבלנד - קבוצה שעל פי דיווחים מנהלת מעקב מיוחד אחריו.

"נראה שהקאבס לא מתכוונים לבחור בסנטר בדראפט, ולכן המועמדות של ג'יימס וייזמן נראית קלושה. אבדיה מתאים למצבת השחקנים הנוכחית שלהם וללוח הזמנים שלהם בדרך לפלייאוף", כתב מומחה הדראפט ג'ונתן וסרמן.

אבדיה דורג בטופ 3 גם במוק דראפט של "האתלטיק" שפורסם אמש. על פי התחזית של מומחה האתר סם וסני, אבדיה ייבחר שלישי על ידי שיקגו.

"הבולס זקוקים לעזרה בעמדות הפורוורד, ואבדיה מסוגל לשחק בשתיהן. הוא יהיה שחקן חמישייה סולידי בשיקגו, בין אם יידרש לשחק בעמדה 3 או 4. וממה שאני שומע, הם בהחלט מסוקרנים ממנו בתקופה האחרונה", נכתב.

בתחזית החדשה של SBNation ניבאו שאבדיה ייבחר רביעי על ידי מינסוטה. "דני אבדיה אטרקטיבי מבחינת כל הקבוצות, כי אין אחת שתסרב לפורוורד בגובה 2.06 מטר שמסוגל לעשות קצת מהכל", ציינו.

השאלה היא, כאמור, כמה מזה יהיה רלוונטי עד שהדראפט יתקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully