וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שאת המנגינה הזו אפשר להפסיק: העתיד המעורפל של ה-NBA בימי קורונה

14.3.2020 / 16:00

מלברון ג'יימס ועד דני אבדיה, השבתת ה-NBA עלולה להשפיע לא רק על הטווח הקצר, אלא גם על העתיד הלא נראה לעין. רביץ על ההשלכות מרחיקות הלכת של דחיית הליגה הטובה בעולם והמציאות החדשה והקשה שמחכה לחובביה - למרות הניסיונות של אדם סילבר למזער נזקים

צילום: רויטרס

בדברי ימי הקורונה, יום רביעי בערב כנראה ייחשב לנקודת מפנה. באירופה, המעבר מסיפור מוזר על עיר נצורה בסין למגפה עולמית שמשתלטת לחלוטין על אורח חיינו לתקופת זמן לא ידועה התרחש בהדרגה. מהירה ומבהילה, אבל בכל זאת הדרגה. בארצות הברית, לעומת זאת, נדמה שהצליחו להכחיש את חומרת המצב ממש עד לימים האחרונים. ליתר דיוק, עד ליום רביעי בערב שעון ארצות הברית. וכמו כל התרחשות גלובלית, כאשר האמריקאים נכנסים לתמונה הכל משתנה.

בהתאם לסרט האסונות שאנו חיים בתוכו, רגע המפנה נראה כמו סצנה מבוימת: שניות לפני כדור הביניים של משחק ה-NBA בין אוקלהומה סיטי ליוטה, נכנס לאולם בספרינט אדם לא מזוהה שביקש לדבר עם השופטים. בעקבות ההודעה שלו, ולאחר התייעצות, שחקני שתי הקבוצות הובהלו לחדרי ההלבשה והקהל נותר באולם, עד שהתקבלה ההודעה שהמשחק מבוטל.

ההודעה הייתה שרודי גובר, הסנטר הצרפתי של יוטה, אולסטאר ושחקן ההגנה של העונה, נדבק בוירוס הקורונה. גובר עצמו לא נכח באולם, אך בהמשך התברר שדונובן מיטשל, הכוכב השני של יוטה, שכן אמור היה לשחק, נדבק גם הוא. אם המשחק היה מתקיים, מיטשל היה יוצר מגע במהלכו כמעט עם כל מי שהיה על הפרקט, ובחלק מהזמן יושב על הספסל צמוד לשחקנים אחרים ובמרחק נגיעה מאוהדים. חלק מהדברים האלו הספיקו לקרות עוד בשלב החימום.

מאותו הרגע ליגת ה-NBA נסחפה לסחרור וסחפה אחריה את כל עולם הספורט האמריקאי. כל פעילויות הליגה הושעו, בהמשך נקבע שלפחות ל-30 יום, בזמן שגם ליגות אחרות נדחות ואירועים משמעותיים מבוטלים. טורניר מרץ המשוגע של המכללות, מוסד אמריקאי שמושך מיליוני אוהדים בכל העולם, כבר בוטל, סביר שאירועים נוספים רבים יבוטלו בימים הקרובים. לאחר יום רביעי נראה סביר יותר ויותר שהאולימפיאדה, אירוע הספורט הגדול בעולם, שהצליחה לשרוד כל התרחשות עולמית ב-124 השנים האחרונות פרט לשתי מלחמות העולם, לא תתקיים השנה.

גיף רודי גובר. מתוך טוויטר, אתר רשמי
גיף רודי גובר/אתר רשמי, מתוך טוויטר

מדובר בסך הכל באירועי בידור, אך הם מגלמים את הניסיון העיקש לשמור על שגרת חיים תוך כדי התפרצות המגפה. בימים האחרונים עוד התקיימו משחקי כדורגל עם קהל של עשרות אלפים, אבל בכלל לא בטוח שעוד יהיו כאלה משחקים לאחר שהתברר ששחקנים, מאמנים ובעלי קבוצות נדבקו בנגיף. לא בטוח שיהיו עוד משחקים בכלל בזמן הקרוב.

הייצוג המוצלח ביותר בעיניי להזיה שהיא השבועות האחרונים, לפיצול בין מגפה עולמית לשגרת חיים נורמלית שאיכשהו ניסינו להחזיק, נמצאת באתר ESPN. האתר בנוי כך שמי שמגולל כתבה עד לסופה יכול לראות את הכותרת של כתבה ישנה יותר שאמורה להיות רלוונטית. אתמול עלתה באתר כתבה של בראיין ווינדהורסט וטים בונטמפס שמנסה לעשות סדר במצב החדש, להסביר את משמעות השעיית הליגה ואת מעט ההשלכות שניתן לדעת בשלב זה. לאורך כל יום חמישי, מיד עם סיום הכתבה המדכאת הזו הופיעה הכותרת של כתבה שפורסמה מספר ימים לפני כן: "למי משחקני ה-NBA היו הסניקרס הכי טובים בשבוע 20?".

עבור אוהדי ספורט, גם במקומות בהם ההנחיות היו מחמירות יותר לפני הימים האחרונים, לעצם היכולת לפתוח טלוויזיה ולראות את אירועי הספורט שממשיכים להתקיים יש משמעות עצומה. האירועים האלה מספקים אופק עתידי, עשרות תרחישים שרצים לנו בראש בכל רגע נתון, עשרות השלכות ספורטיביות לכל התרחשות ספורטיבית. עבורנו אוהדי הספורט, ביטול אירועי הספורט השונים, טפטוף שהפך למבול מאז יום רביעי, מייצג מעבר בלתי נסבל מתופעה זמנית שצריך קצת סבלנות ומשמעת כדי להתגבר עליה לתופעה שלא מאפשרת לחשוב על העתיד, שמותירה חוסר וודאות מוחלט לגבי ההמשך.

ב-NBA מנסים למזער נזקים. בהודעה הרשמית של אדם סילבר ההנחה המובלעת היא שבסופו של דבר הליגה תחודש ותסתיים השנה, הדיבור הכללי הוא על תקופה שאחריה ניתן יהיה לחזור לשגרה מלאה. אך מי יכול להבטיח כזה דבר? במקומות שונים במזרח אמנם הצליחו לבלום את התפשטות הקורונה, אך מדובר במדינות שמתאפיינות במשמעת גבוהה וברוב המקרים נדרשו חודשים ארוכים כדי לראות שיפור במגמה. האמריקאים החלו להתמודד עם הקורונה מאוד באיחור וניתן להניח שאלפים רבים של נשאים הסתובבו ועדיין מסתובבים שם בין אנשים. צריך להיות מאוד אופטימיים כדי להאמין שהסיפור הזה יכול להיגמר תוך כמה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully