וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה סיני: "אלי ישראלי היה הפועל תל אביב כמו שאריק איינשטיין היה הפועל תל אביב"

שדר הרדיו האהוב נפטר בגיל 71, המנהל המקצועי של הפועל תל אביב התקשה לעכל את הבשורה: "ההיכרות שלי עם אלי נמשכה עשרות שנים. אתגעגע אליו מאוד". שמעון אמסלם: "לא היה לי חיבור כזה עם מישהו". נשיא המדינה: "קולו הייחודי היה קולו של הרדיו הישראלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלי ישראלי עם פיני בלילי ב-2007/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלי ישראלי, שדרן הרדיו הוותיק, נפטר היום (חמישי) כשהוא בן 71. ישראלי, הידוע כאוהד שרוף של הפועל תל אביב, הקים בשנות ה-80 את התוכנית "צעד וחצי" בגלי צה"ל, תכנית שסיקרה את משחקי ליגת העל. הוא הגיש את התוכנית הזו ובהמשך הגיש גם את התוכנית "עושים ספורט" עד נובמבר 2016. חודש לאחר מכן הוא הצטרף לצוות תוכנית הספורט של רדיו 103 FM. ישראלי הותיר אחריו אישה ושלוש בנות.

משה סיני, המנהל המקצועי של הפועל אביב ונציג הבעלים, קיבל בצער רב את הידיעה על פטירתו של אלי ישראלי וסיפר: "ההיכרות שלי עם אלי נמשכה עשרות שנים, עוד מהימים שהייתי שחקן והוא היה שדר בגלי צה"ל והיה עושה לנו הרבה מאוד כבוד בשידורים. הוא גם אירח אותנו לא פעם אצלו באולפן. אני יכול לספר שעוד לפני עידן הדוברים וריבוי אמצעי התקשורת, אלי היה עוזר גם לי באופן אישי ובהמשך גם לשחקנים רבים על פי בקשתי, להתמודד עם תקשורת. הוא לימד אותנו הרבה על התחום וסייע לנו כשכל נושא התקשורת הרב ערוצי היה בחיתוליו. כשהייתי שחקן וגם בהמשך, נהגתי להגיע לחדר הכושר בבריכת גורדון, שם אלי היה שוחה כל יום. היינו נפגשים שם לא מעט, ומה שתמיד בלט זו הקלאסה של אלי, השקט שלו והעובדה שהוא תמיד דיבר בנועם ובשפה גבוהה. אלי היה הפועל תל אביב כמו שאריק איינשטיין היה הפועל תל אביב. לצערי אני מקבל את הבשורה הזו ויודע שאתגעגע אליו הרבה".

יו"ר המנהלת בכדורגל, ארז כלפון ספד גם הוא: "אלי ישראלי ז"ל היה שדר שאהב ונשם את הספורט הישראלי והיה מזוהה איתו לאורך כל חייו. אלי יחסר לנו מאוד גם ביציעי בלומפילד, מקום אותו פקד על מנת ללוות את קבוצתו האהודה הפועל ת"א. יהי זיכרו ברוך"

שמעון אמסלם הוסיף: "עם כמה שקשה מה שקורה במדינה, אין דבר יותר קשה בשבילי מההודעה הזאת. חבר ושותף למיקרופון בגלי צה"ל, היכרות של עשרות שנים מהמגרשים. עוד מכה גדולה לשלל המכות שקיבלנו עד עכשיו. הוא קודם כל אוהד הפועל תל אביב אדיר ונאמן. הוא נשאר כזה עד יומו האחרון אני מעריך. לא היה לי כזה חיבור עם מישהו. הוא היה איש פרטי מאוד, וזה שלא נוכל לבוא לשבעה, מספר את הדרך שלו בחיים - את הפרטיות והמקצועיות שלו".

"הכרתי את אלי עוד מ'כתר המזרח' ומבריכת גורדון, וגם גרנו בשכנות", אמר במאי הקולנוע איתן גרין, שהיה פרשן עם ישראלי ב"צעד וחצי". "היחסים שלנו התהדקו והפכו אינטנסיביים מרגע ש'צעד וחצי' עלתה לשידור. צריך להדגיש שהוא יזם את התוכנית, אבל אז באדיבותו ביקש שאתלווה אליו והפך אותה לתוכנית שלו ושלי. התוכנית רצה 15 שנה והיינו נפגשים כל שבוע. היא היתה מוצלחת מאוד לדעתי, בעיקר בגללו. הוא היה שדרן טוב, עם שילוב בין קצב פנימי נפלא לקול נהדר. היה לו גרון יוצא מגדר הרגיל. נהניתי ממנו מאוד ואני חושב שגם הציבור"

גרין הוסיף: "היינו נפגשים מדי שבוע, ולפעמים גם יוצאים יחד למגרשים. והוא עם האישיות והפופולריות שלו הפך את התוכנית למצליחה מאוד. צריך להזכיר גם את התרומה המוזיקלית שלו. הוא התוועד למוזיקה ברזילאית כשחי בברזיל בשל השליחות של הוריו, ואז היה ממבשרי הפריצה שלה בישראל. הרדיו היה טבעי לו, הוא היה חיית רדיו. היה לו קול כל כך טוב, וחוץ מלהיות כרוז של הפועל תל אביב, הוא גם היה עושה לפעמים חלטורות כחזן בבית כנסת. החשבתי אותו חבר קרוב, ולאחרונה היה עוד ממד ביחסים שלנו, כשעבדתי עם חתנו יובל סגל בסרט 'חדרי הבית'. הייתי מזמין אותו לכל אירוע שלי, מהחתונה ועד המחווה לכבוד יציאתי לגמלאות שהיתה בקיץ האחרון. הוא הגיע, וזו היתה הפעם האחרונה שהתראינו. המוות שלו תפס אותי בהפתעה. לא הייתי מוכן לזה. לא ידעתי שמצבו אקוטי".

ציון נאנוס, ששידר וערך את "צעד וחצי" לצידו של ישראלי בתחילת שנות ה90: "עד שהגיע אלי ישראלי והקים את "צעד וחצי", שידורי הספורט בישראל התייחסו לספורט ברצינות תהומית, גם בשירים ושערים וגם בטלויזיה. אלי שחרר את העניבה והיה הראשון שהתייחס לספורט כמו שהוא - קודם כל משחק, קודם כל כיף. זוכר שכאשר הקשבתי לתכנית כתלמיד תיכון - השיחות בינו לבין איתן גרין באולפן היו בדיוק השיחות שהיו לי עם החברים שלי, שיחות של אוהדים. בלי חשיבות עצמית אלא קלילות ומצחיקות. זאת הפעם הראשונה ששידורי ספורט נשמעו כך. ב-1993, אחרי 'עונת הדובדבנים', זכינו בפרס מפקד גל"צ על התכנית. אחרי כמה שנים, כשערוץ הספורט שידר בטלויזיה את כל המשחקים, התכנית ירדה אבל המורשת שלה נשארה. אלי שינה לחלוטין את שידורי הספורט בתקשורת האלקטרונית. ההומור והקלילות שמאפיינים היום את השידורים האלה החלו שם".

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד: "אלי ישראלי הלך מאיתנו. קולו הייחודי היה קולו של הרדיו הישראלי שנים ארוכות. ההגשה מלאת התבונה, ידיעת הספורט המעמיקה ומלאת ההומור שלו והקצב שהכניס לחיינו עם המוסיקה של ברזיל - כל אלה יישארו איתנו עוד שנים רבות. תנחומים מעומק לב אוהב למשפחתו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully