וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הלאומית תפסיק את פעילותה, בני הרצליה והפועל חיפה יעלו לליגת העל

16.3.2020 / 12:59

הנהלת איגוד הכדורסל החליטה לסיים את הליגה השנייה כבר עכשיו ולהעלות את שתי הראשונות, מה שיגדיל את ליגת העל ל-14 קבוצות. היורדות יוקפאו. בשאר ליגות הבוגרים הוחלט להמתין עד לאחר ה-19 באפריל

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

הנהלת איגוד הכדורסל התכנסה היום (שני) בתל אביב בהרכב מצומצם לאור ההוראות על איסור התקהלות, ובסיום הישיבה הוחלט לסיים את עונת הליגה הלאומית ולהעלות את שתי מוליכות הטבלה, בני הרצליה והפועל חיפה, לליגת העל. בנוסף, אף קבוצה לא תרד מהליגה, שתגיע לסיומה בתום המחזור ה-21.

באיגוד הכדורסל ובמנהלת ליגת העל מנהלים מאבקים מאז הקיץ שעבר לאחר שבאיגוד הודיעו כי ברצונם להעלות שתי קבוצות לליגה הראשונה. לפני פרוץ משבר הקורונה הסתמן רוב בדירקטוריון מנהלת הליגה לקבל את שתי העולות ולהוריד קבוצה אחת, כך שבליגת העל ישחקו 13 קבוצות, אך כעת אמורות לשחק בליגה הראשונה 14 קבוצות, מה שיקטין משמעותית את התקציב שכל קבוצה תקבל מהמנהלת.

בנוסף, החליטה הנהלת האיגוד לנהוג באופן שונה עם שאר הליגות מאשר עם הלאומית, שם יתקשו לשמור על השחקנים הזרים שמעוניינים לחזור למדינתם. בליגות האחרות ימתינו עד ה-19 לאפריל, לאחר חג הפסח, ואם לא יתאפשר לשוב לשחק, יוחלט בכל ליגה כי הראשונה בטבלה תעלה ליגה, ולא תהיינה יורדות. המשמעות היא כי נכון לעכשיו אמורות להעפיל לליגה הלאומית מכבי עירוני רמת גן מליגה ארצית מחוז דרום והפועל עכו מהליגה ארצית מחוז צפון.

ניצן חנוכי שחקן בני הרצליה עם אור לאומי, ג'אקים דונלדסון. קובי אליהו
חוזר לליגת העל. חנוכי/קובי אליהו

עוגן יוחננוב, יו"ר מנהלת הליגה הלאומית, התייחס להחלטה שהתקבלה: "לצערי הרב לא נותרה למשפחת הכדורסל ברירה. לפי הערכות משרד הבריאות אנחנו לקראת שבועות לא פשוטים והחרפה של המאבק בנגיף. במצב הזה קשה מאד יהיה להמשיך לקיים אירועי ספורט. החלטת איגוד הכדורסל על סיום הליגה הלאומית התקבלה בלב כבד ובידיעה שישנן קבוצות אשר יתכן ותפגענה מהמהלך. אני מברך את איגוד הכדורסל על הנחישות, העקביות וההחלטה בנושא העולות לליגת העל. 2 עולות לליגת העל זהו צעד ענק לטובת השחקן הישראלי ובני הנוער, דור העתיד של נבחרות ישראל".

עם זאת, מספר קבוצות מהליגה מתכוונות לפנות לבית המשפט נגד ההחלטה להעלות את הפועל חיפה ובני הרצליה. מהפועל עפולה, שם החליטו להתנגד להחלטה, נאמר: "אנו לא מקבלים את ההחלטה. הנהלת הקבוצה התכנסה לאחר קבלת ההחלטה התמוהה והחליטה לפנות לערכאות משפטיות על מנת שהכרעות לגבי העולות והיורדות מהליגה הלאומית ייקבעו על המגרש ולא בשום פורום אחר. ההחלטה תמוהה שבעתיים מכיוון שבליגות האחרות הוחלט על הקפאה עד אחרי פסח.

"לדעתנו הן החלטת משרד הבריאות המאפשרת אימונים ללא מגע והן ההחלטה לחכות עד לאחר פסח בליגות הנוספות מגבות את בקשתנו לסיים את העונה בצורה ספורטיבית. גם הטענה לגבי הזרים אינה רצינית משום שמצד אחד הזרים בקבוצתנו מבינים את המצב הכלל עולמי ומוכנים להמתין. מצד שני הליגה שמתהדרת בהיותה הליגה של הכדורסל הישראלי יכולה להגיע לשלבי הסיום ללא זרים על טהרת השחקן הישראלי. אנו קוראים להנהלת האיגוד לחזור בה מהחלטתה ומתכוונים לפנות לערכאות משפטיות לצורך הגעה להכרעה ברוח הספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully