וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאתם עבד אלחמיד בראיון: "משבר הקורונה חייב לשפר אותנו כבני אדם"

16.3.2020 / 11:33

שחקן סלטיק עוקב אחר ההתפתחויות בישראל, ממתין להנחיות בסקוטלנד ("בינתיים הכל ממשיך חוץ מהכדורגל") ומספר: "באמצע העונה מאוד קשה לעבור את היום בלי הכדורגל. זה סדר היום שלנו"

צילום: רויטרס

הרחק בגלזגו, חאתם עבד אלחמיד לא כל כך הבין בהתחלה מה קורה בישראל. בזמן שהחיים באי הבריטי היו רגילים לגמרי, ישראל החלה לסגור את הגבולות, הכניסה אנשים לבידוד וסגרה אט אט את הכדורגל. "זה בא לנו בבום כאן בסקוטלנד", הוא תיאר אמש בראיון לוואלה! ספורט, "הרי רק לפני שבוע שיחקנו עם 60 אלף צופים וסוף סוף חזרתי מהפציעה הארוכה שלי ושותפתי. בישראל כבר היה ברור שדחו את המחזור והתכוננו למשחק הגביע של מכבי חיפה מול הפועל באר שבע ללא קהל, אבל בסקוטלנד הכל היה כרגיל".

אלחמיד ממשיך: "לא ראיתי כאן אנשים עם מסיכות, המסעדות והסופרים היו מלאים וגם אנחנו התנהלנו לגמרי כרגיל. לא הרגשתי שום דבר ממה שראיתי בארץ ואז ביום שישי האחרון היה לנו אימון לקראת הדרבי מול ריינג'רס. בסיומו הודיעו לנו שהמחזור מתבטל, הכדורגל לא ישוחק בכלל ושנצא לחופשה של 10 ימים, מה שאומר שגם את המחזור בסוף השבוע לא נשחק".

חאתם עבד אלחמיד במדי נבחרת ישראל. GettyImages
ההתנהלות באי הבריטי עדיין שונה מזו בישראל. אלחמיד/GettyImages

מה אמרו לכם מהמועדון?

"שהתקבלה החלטה להפסיק את הכדורגל עד שתהיה החלטה באופ"א מה לעשות".

אז אתה לא צריך לחכות לדיון מחר באופ"א כדי לדעת שלא נשחק מול סקוטלנד בגלזגו בעוד 10 ימים.

"זו התחושה וזה מה שאומרים. אני חושב שמחכים עדיין לדיון של אופ"א וכל הליגות יקבלו החלטות לפי זה".

מה הביא לשינוי הפתאומי בסקוטלנד? הרי אצלנו כל יום שינו החלטה.

"אני חושב שהיו כמה מקרים באי הבריטי שכדורגלנים נדבקו בנגיף הקורונה וזה השפיע חזק. אמרו שאם זה הולך לכיוון לא טוב, בואו נעצור הכל ונראה מה יהיה הלאה. רוב הסיכויים שלא יהיה כאן כדורגל עד הודעה חדשה. בניגוד לליגה בארץ שהייתה אמורה להיות מושבתת בכל מקרה בשבת הבאה למען הנבחרת, בסקוטלנד היה אמור להיות מחזור וסלטיק הייתה צריכה לשחק מול היברניאן של אופיר מרציאנו וביום ראשון הבא הייתי אמור לנסוע למחנה של הנבחרת בצפון לונדון".

ההשבתה היא בכל הכדורגל הסקוטי?

"כן בדיוק".

מה עם בתי ספר, גנים, קניונים, מסעדות?

"הכל כרגיל. המסעדות פתוחות, בתי הקפה והקניונים. אין הנחייה לסגור משהו. עכשיו חזרתי מהבית של ניר ביטון ואנשים בחוץ כרגיל. הכל פתוח והחיים מתנהלים בינתיים כרגיל, לא כמו בארץ שהחליטו לסגור כל כך הרבה מקומות. יכול להיות שיש הגבלה כאן של התקהלויות, אבל אין הנחיות חריגות כמו בארץ. אבל כל הזמן זה משתנה ומחר או מחרתיים יכולים להנחית דברים חדשים".

איך קיבלתם בקבוצה את ההשבתה של הכדורגל?

"יש אי ודאות וכולם שואלים לאן הולכים מכאן. אנחנו עם פער גדול מאוד בטבלה בדרך לאליפות ואנחנו שואלים את עצמנו האם נהיה אלופים אם יחליטו לסיים את העונה. חבל מאוד, אבל זה לא בידיים שלנו. זה משהו עולמי".

שחקן סלטיק, חאתם עבד אלחמיד. GettyImages
חזר לפעילות אחרי תקופה ארוכה ואז הגיע משבר הקורונה. אלחמיד/GettyImages

אתה באופן אישי עבדת מאוד קשה כדי להגיע מוכן למשחק של נבחרת ישראל מול סקוטלנד ודווקא אחרי ששבת לשחק, הקורונה שינתה את כל התכניות.

"מבחינה אישית אני מאוד מאוכזב ממה שקורה. אני כבר ארבעה חודשים בלי כדורגל וחזרתי לשחק אחרי תקופה מאוד ארוכה של החלמה ושיקום. רציתי מאוד לשחק בדרבי של גלזגו ובניתי על המשחק של הנבחרת שיהיה מאוד מעניין ומאתגר. מבחינה אישית זה מאוד מתסכל אותי שאין כדורגל עכשיו, במיוחד כשאני כשיר במאה אחוז. אני מקווה שזה יעבור כמה שיותר מהר למרות שזה לא נראה כך".

מה עם המשפחה שלך בארץ? יש הורים שהם באוכלוסייה יותר פגיעה לווירוס הזה.

"אני בקשר יומיומי עם המשפחה בארץ ועם ההורים במיוחד. הם נצמדים להוראות של משרד הבריאות והולכים לפי זה".

במגזר הערבי בארץ יש אכיפה של ההנחיות או שאנשים לא נשמעים להן? אנחנו רואים שגם במגזר החרדי, רבים עושים אחרת.

"יש לי חברים בכפר מנדא שיש להם בית קפה והם סגרו אותו. אני לא יודע בוודאות מה קורה אצלנו בכפר. אני מאוד מקווה שכל האזרחים נצמדים למה שהממשלה אומרת. זו הבריאות של כולם. צריכים ללכת לפי החוק וכל אחד חייב לציית להוראות באופן חד משמעי".

מה עושים בלי הכדורגל?

"אנחנו בחופש של 10 ימים ומחכים להחלטה. קשה לכדורגלן לעבור את היום באמצע העונה בלי הכדורגל. זה הרי מה שאנחנו עושים וזה סדר היום שלנו".

יש הרבה זמן להרהר במחשבות בתקופה הזו ורבים עושים גם חשבון נפש. זה מגיע גם אליך?

"בוודאי. הקורונה צריכה לגרום לאנשים להיות בני אדם יותר טובים. כמה שאנחנו נצליח ונגיע למעלה בסופו של דבר אנחנו דבר קטן מאוד בעולם הזה ואם וירוס קטן כזה משתק את כל העולם וגומר את הכלכלה והבריאות, אנשים צריכים לחשוב היטב מה הם ומי הם. אנשים צריכים לחשב מסלול מחדש ולהפנים שאנחנו דבר מאוד קטן בחיים האלה".

אולי ייצא משהו טוב בסוף מהקורונה?

"חייב לצאת משהו טוב בסוף מהקורונה הרעה הזו. אנשים צריכים להפנים שהם חייבים להירגע בכל מיני תגובות שלהם. להיות בני אדם יותר טובים עם אהבת חינם, עם חמלה. המשבר הזה חייב לשפר אותנו כבני אדם. הקורונה חייבת ללמד אותנו לקח. אולי זה משמיים, לך תדע".

הספקת לדבר עם החברים מסלטיק על משחק הנבחרות שצפוי להתבטל רשמית?

"בטח. ניר ביטון ואני כבר התחלנו כך בקטנות ובעקיצות עם החברים מהקבוצה, השחקנים כאן של סלטיק מנבחרת סקוטלנד. בעיקר עם ג'יימס פורסט שכבש נגדנו שלושער בפעם הקודמת. אמרתי לו שאין מצב שהוא שוב כובש למרות שהוא באמת שחקן מצוין. הראש כבר היה לגמרי במשחק נגדם ואז קיבלנו את הבום. אני מחפש להיתלות באופטימיות, אבל קשה למצוא אותה כרגע, בטח כשאתה שומע עוד דיווחים מאיטליה ומספרד על מקרי מוות נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully