וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מכבי תל אביב תפסיד: מה יעלה בגורלה של עונת היורוליג?

יעד הפיינל פור נצור, צסק"א מודאגת מההשלכות הכלכליות, ז'לגיריס אפשרה לזרים לעזוב וריאל מדריד עשויה לטרוף את הקלפים: המזכ"ל התחייב לעשות מאמצים כדי לא לסיים את 2019/20 ללא הכרעה, אבל נראה שהאפשרות הזו הולכת ומתרחקת. תמונת מצב

צילום: רויטרס

מה יעלה בגורלה של עונת היורוליג? המזכ"ל ג'ורדי ברתומאו פרסם היום (שישי) לפנות ערב מכתב הבהרה לקהל הרחב, בו ניסה לפזר את העננה על המשך עונת 2019/20 בצל התפשטות הקורונה.

"המשחקים יידחו עד ה-11 בפאריל לכל הפחות, אבל אנחנו מחויבים לסיים את העונה הנפלאה הזו כמו שצריך", כתב ברתומאו, אבל ברחבי היבשת כבר מפקפקים. תמונת המצב ביורוליג לא נראית מעודדת במיוחד: האולם בקלן שאמור לארח את הפיינל פור בין ה-22 ל-24 במאי ביטל את כל האירועים שתוכננו להתקיים בו עד ה-3 באפריל, וצפוי להאריך את הפגרה לתקופה נוספת עד אז. אבל למרות שביורוליג עדיין לא דנו באפשרות להעתיק את הפיינל פור לעיר אחרת, "זו הבעיה האחרונה של הנהלת המפעל", על פי יורוהופס.

טריי תומפקינס שחקן ריאל מדריד. GettyImages
כל הידבקות תביא לדחייה של שבועיים נוספים. טריי תומפקינס/GettyImages

במצב העניינים הנוכחי, כל הידבקות נוספת של שחקן יורוליג בקורונה תידחה את חזרתה של העונה בשבועיים נוספים. אם יידבקו שחקנים נוספים בריאל בשבועות הקרובים, ייתכן שגם האפשרות שנחשבת לרע במיעוטו - הכרעת העונה על ידי פיינל פור שיורכב מארבע הקבוצות המדורגות ראשונות נכון לעכשיו - לא תוכל להתבצע.

בסך הכל נותרו עוד שישה מחזורי יורוליג עד סיום העונה הסדירה. ביורוליג מאמינים שאם אפשר יהיה לחדש את הליגה עד תחילת אפריל, יהיה די והותר זמן כדי להשלים את המחזורים שנותרו ולהמשיך ישירות לפיינל פור, ללא סדרות רבע הגמר. אבל כך או כך, כל הידבקות נוספת תקצר את חלון ההזדמנויות.

בינתיים קבוצות רבות כבר פועלות לשחרור כמה מהשחקנים, על רקע חוסר הוודאות הכלכלי. ז'לגיריס הפסיקה היום את פעילותה עד להודעה חדשה, ובכך הפכה לקבוצת היורוליג הראשונה שמשחררת שחקנים זרים בעקבות המשבר. על פי הסיכום השחקנים יחזרו לקובנה מיד עם חידוש עונת היורוליג, אולם ספק גדול אם זה יקרה.

עוד בוואלה!

"הבריחה מתל אביב": כך "האורחת הלא רצויה" באסקוניה נמלטה מישראל

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
לא רק הוא יפסיד. יאניס ספרופולוס/דני מרון

במקביל, חוששים ביורוליג גם מההשלכות הכלכליות. נשיא צסק"א אנדריי ואטוטין אמר אמש לעיתונות הרוסית ש"זו סיטואציה חסרת תקדים עם משמעויות חסרות תקדים. עד עכשיו העונה רק נדחתה ועוד לא בוטלה, אבל ההפסד הכלכלי עומד להיות עצום. מכירת כרטיסים זה לא העניין - אם העונה לא תחודש או שתישאר מושבתת בחודשים הקרובים, לא נוכל לעמוד בהתחייבויות שלנו כלפי ספונסרים ונותני חסויות. זו תהיה בעיה גדולה מאוד. אנחנו מקווים שהסיטואציה הזו לא תגרום לנו לנקוט בצעדים כלכליים דרסטיים".

כמובן שאחת המפסידות הגדולות מהמצב עלולה להיות מכבי תל אביב, שנמצאת בעיצומה של העונה הטובה ביותר שלה מאז החלה היורוליג לפעול במתכונתה הנוכחית. המכה המקצועית שהצהובים יספגו צפויה להיות קשה אבל ההשלכות, כאמור, רחוקות מלהיות מקצועיות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully