וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות מרקו בלבול: הרגע בו אישיות לא רצויה השתלטה על מאמן מכבי חיפה

ההחלטה להכניס את סלליך ולא את שועה, לאור כל הנסיבות על הדשא ומחוץ לו, כל כך רעה שאין מנוס מלתהות האם לכאורה ברק בכר הוא שקיבל אותה? אורן יוסיפוביץ על דקה שכנראה תשנה שתי קריירות של שני מאמנים וכמה תובנות על המעפילה מבאר שבע

צילום: אדריאן הרבשטיין. עריכת וידאו: ירדנה פוקס עבודי

בווידאו: התגובות מהניצחון של הפועל באר שבע על מכבי חיפה בגביע

זה יהיה קל מאוד לכתוב שההחלטה של מרקו בלבול אמש - להכניס את סלליך ולא את שועה בפיגור 2:1 בדקה ה-81 במשחק הדחה, לאור כל הפרקים הקודמים בעלילה - היא החלטה רעה. הרי כדי להגדיר החלטה ככזו לא צריך להבין בכדורגל יותר ממאמן בן 52 שעובד עם שחקניו המדוברים יום יום באימונים. אבל זו לא חוכמה, לכתוב שההחלטה הייתה כזו. החוכמה היא ללמוד את הסיפור, לנסות להבין את כל המשתנים, מה המטען המקצועי והריגשי שבין המאמן לחלוץ ובעיקר מה חלקה של ההנהלה (עצום) בכל העסק הזה. אני, בניגוד לאלה שמיהרו לקרוא להחלטה "רעה", גאה להשוויץ שאני מכיר כמעט את כל הפרקים בתיק שועה. מלפני ההתחלה ועד אחרי הסוף. יודע מה עובר על בלבול, כמה קשה לו, מה באשמתו ומה לא, עד כמה הוא לא מחזיק משועה מקצועית, עד כמה שאם זה תלוי בו באמת כמובן שהחלוץ הסורר לא היה לובש ירוק כבר מזמן. אני יודע עד כמה הבוס שחר והבן שלו רוצים שהטאלנט ישחק, עד כמה שזה אוכל אותם כשהוא לא, אפילו אחרי ניצחונות זה אוכל אותם. כולם הבינו כבר שבלבול הימר על עצמו, ומה שאסור לשכוח אף פעם - המאמן הזה שיפר את הקבוצה הזו באלפי אחוזים. אני מבין כמה קשה לבלבול להתמודד עם הלחצים שמופעלים עליו, עד כמה הסיפור הזה הוא כאילו מקצועי אבל ברור ששום דבר לא מקצועי לגמרי. ובגלל זה, אחרי למידת כל התיק שוב והבנת הנפשות הפועלות, ואחרי שניצלתי את כל הלילה כדי להתקרר ולא להתלהם, אני יכול לקבוע בשקט ובשלווה:

ההחלטה של מרקו בלבול אמש היא החלטה רעה.

לא רק בשקלול כל הגורמים ביחד - גם בזכות כל גורם בפני עצמו. זה טיפשי עבור מכבי חיפה, אבל הרבה הרבה הרבה יותר עבור מרקו בלבול. זו החלטה רעה בעוצמתה כמו לשחק בלאק ג'ק עם קלפים פתוחים ויש לך 18 והדילר מציג 17 ואתה בכל זאת מבקש עוד קלף. כמו לטוס לחופשה בסין. היא כל כך לא טובה, שאין לי מנוס אלא לקבוע שלא מרקו בלבול לקח אותה.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה: הפלייאוף יכריע את עתידו של בלבול, בסביבת שועה זועמים

לכתבה המלאה
מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה עם ברק בכר מאמן הפועל באר שבע, פלייר תגובות. יוסי ציפקיס
כך נראית השתלטות מרחוק. בלבול וברק בכר/יוסי ציפקיס

כנראה שכמו ב"להיות ג'ון מלקוביץ'", קיים באיזה משרד פתח קטן בקיר מאחורי מגירות מתכת, ודרכו אתה יכול להיכנס לתודעה של מרקו בלבול לרבע שעה. במקרה המשרד הזה נמצא באיזה קניון בחולון, ובמקרה אתמול בערב ברק בכר אולי ערך קניות כדי להצטייד בפני הקורונה. וכנראה שכמו בסרט הוא בטעות משך את המגירות וגילה את המחילה ונכנס בטעות לתוך מוחו של מרקו בלבול. והנה, פתאום הוא מנהל משחק מול האקסית שלו, אותה הוא מכיר כל כך טוב. והוא, כמו כולנו, מכיר את עניין שועה. יודע מה הבוס של מכבי חיפה חושב, יודע מה ההשלכות, יודע מה המעמד הנוכחי. אפשר לשער שבכר רוצה לאמן את הירוקים, את הקבוצה אותה אהד כילד. והנה, ההזדמנות המושלמת - לא צריך לחתור ולא לפזר רמזים בנושא. לרבע שעה הוא נמצא בתוך התודעה של בלבול, הוא יכול להשפיע עליה, הוא מקבל את ההחלטות.

הוא יודע שכששועה לא נכנס הבוסים קוצפים, גם בניצחון; הוא יודע כמה הקהל רוצה תואר, אפילו אם משני; הוא יודע שהתסריט הכי גרוע שיכול להיות, הרבה יותר מהדחה, זו הדחה פלוס לא להכניס את שועה במצב הזה. אז הוא הכניס את סלליך. ועד שאני חושף את הפרודיה בפניכם עכשיו, אף אחד לא ידע שזה הוא. אם ראיתם את בלבול מתראיין בסיום הייתם עוד יותר מאמינים לתזה - נשבע לכם שנראה היה שבלבול אפילו לא האמין שהוא, בלבול, עשה את החילוף הזה. הוא בטח ידע שזה לא הגיוני, בלתי סביר, אבל לתרץ בשידור חי "ברק בכר נכנס לתודעה שלי דרך פתח קטן בקיר מאחורי מגירות מתכת במשרד שבתוך קניון בחולון והכניס עבורי את סלליך ולא את שועה" זה יותר מדי. עד כדי כך הוא לא היה מחובר, שהמשפט שיצא לו מהפה זה "לא נקבור את עצמנו". בלבול, הרגע עשית את זה לעצמך. סליחה, הרגע בכר עשה את זה לך.

מתבקש עכשיו לומר שזהו, בלבול חרץ את דינו שלו, ורק אליפות תציל אותו. אבל לא בטוח שאפילו זה מה שיספיק. כנראה שבשביל לקבל חוזה חדש במכבי חיפה הפתרון היחיד של מרקו בלבול הוא לגלות איזה פתח מאחורי מגירות מתכת מוביל לתודעה של יעקב שחר. האמת, אחרי מה שקרה אתמול, מן הסביר שהמוח של הבוס כל כך פקוק, צפוף ועצבני, שבשום משרד בעולם אין פתח שמוביל לשם ואין מחילה.

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר במחנה האימונים. אתר רשמי מכבי חיפה, אתר רשמי
ושמישהו ינסה להיכנס לתודעה שלו. שחר/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי חיפה

עוד כותרות

* בן שהר כבש שער והקדיש אותו לסביו שנפטר וזה היה מרגש וחשוב לזכור שהרבה מתחת לרגש בן שהר הוא החלוץ הכי טוב והכי יעיל של באר שבע מאז שהיא חזרה לתודעה הארצית. מגיע לו.

* לבנות סביב ז'וסואה את העונה הבאה זה משהו שכבר נכתב בטורים אלו אבל ראוי לחזק את הברגים אז חיזקנו.

* הפועל באר שבע כולה לא טובה הרבה זמן וזה משפיע על כולם כולל על השחקן הכי טוב בשורותיה, ואין לו תירוצים, וזה גם עליו, אבל אם מיגל ויטור משחק במכבי תל אביב או במכבי חיפה אוי ויי כמה שהוא שחקן טוב.

* אבוקסיס הפריז בכמה שהמשחק של באר שבע היה טוב - הוא לא. ואם אי אפשר לקרוא לזה החנה את האוטובוס אז במינימום הוא החנה אותו ברוורס. אבל אפשר להבין את השמחה שלו. להפוך משחק כזה, גם בלי יכולת גדולה, אחרי התוצאה במשחק הקודם - זה לזכותו.

* ולזכות סאן מנחם.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully