וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן שביצע תנועות אנטישמיות בארגנטינה עלול להישלח למאסר

ארנלדו גונסאלס, שביצע תנועה של חבישת כיפה אחרי שהורחק, עלול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח. בארגנטינה זועמים: "בושה גדולה, מדובר בפשע לכל דבר"

מתוך יוטיוב

בווידאו: ארנלדו גונסאלס והתקרית האנטישמית

ארנלדו גונסאלס, שחקנה של נואבה צ'יקגו מהליגה השנייה בארגנטינה שגרם לסערה במדינה אחרי שהיה מעורב בתקרית אנטישמית כשביצע תנועה מגונה ותנועה של חבישת כיפה לאחר שהורחק עלול להישלח לכלא.

בארגנטינה טוענים שהשחקן, שזעם לאחר שהורחק מול אטלנטה (מזוהה עם הקהילה היהודית במדינה), היה מעורב בתקריות שונות ואלימות בעבר וננקטו נגדו הליכים משמעתיים. בעקבות זאת, וכן בשל העובדה שהוא ביצע עבירה אנטישמית שהעונש בגינה בארגנטינה הוא עד שלוש שנות מאסר, הוא עלול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח, לא פחות.

בנוסף, משרד המשפטים בבירה בואנוס איירס הודיע כי יחקור את המקרה, כשבנוסף כל מי שהרגיש שהוא נפגע מהמקרה, כולל יהודים כמובן שצפו במשחק בטלוויזיה או באצטדיון ונפגעו מהתנועות, יוכלו להגיש תלונה נגד השחקן.

ארנלדו גונסאלס שחקן כדורגל ארגנטינאי. צילום מסך, צילום מסך
תנועה של כיפה. האקט האנטישמי של גונסאלס/צילום מסך, צילום מסך

"בתור אוהד של צ'יקגו, אני מתבייש בתנועות שביצע גונסאלס ואני מקווה שהוא ייענש", אמר יו"ר החוג למלחמה בגזענות ואנטישמיות בכדורגל המקומי, כשגם אטלנטה מתכוונת לפתוח בהליכים משמעתיים נגד השחקן היריב. "הוא התנצל? הוא צריך להתנצל בפני כל האנשים שראו את המקרה", אמר סגן נשיא אטלנטה, אלחנדרו קורץ. "אם הוא חושב שהוא יכול לעשות תנועות כאלו, להתנצל ולקוות שהכל יישכח, טעות גדולה בידיו. אם שואלים אותי, מדובר בפשע לכל דבר, ואני מקווה שזה יטופל. זו הייתה בושה גדולה, כל כך הרבה אנשים נאלצו לחזות בתנועות שלו כשהם בביתם, לרבות נשים שחגגו את יום האישה הבינלאומי".

התקרית התרחשה במשחק בין אטלנטה שמוליכה את ליגת המשנה בארגנטינה לנואבה צ'יקגו האחרונה למשחק קצוות שהיה שקול. בסביבות הדקה ה-70 שחקן מקומי ביצע עבירה גסה על שחקן אורח ובמגרש התפתחה מהומה. בשלוש הדקות הבאות נשלפו שלושה כרטיסים אדומים והמורחק הראשון היה ארנלדו גונסאלס מנואבה צ'יקגו. כשהקשר העצבני ירד מהמגרש הוא הצביע על איבר מינו וביצע עם ידו תנועה של כיפה.

אטלנטה מייצגת את שכונת וייה קרספו העמידה בבואנוס איירס, שבאופן מסורתי נחשבת ל"ביתה" של הקהילה היהודית בבירה. האוהדים של הקבוצה שומעים באופן קבוע עלבונות אנטישמיים מאוהדים אחרים, אבל הפעם זה היה שחקן והוא נקלט במצלמות הטלוויזיה.

seperator

"אני רוצה להתנצל בפני אטלנטה ובפני הקהילה היהודית על מה שקרה היום", אמר השחקן לאחר התקרית. "רק עכשיו ראיתי את הווידאו והאמת היא שאני נבוך ממעשיי. זה לא אני ומעולם לא הגבתי ככה. זה היה ברגע של רתיחה, אחרי שהורחקתי ושמעתי עלבונות מהיציע. יחד עם זאת, לא הייתי צריך להגיב כך ואני מתנצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully