וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הידיים של בלאט רעדו בפסקי זמן מכריעים. מהרגע הראשון הבנו שזה גדול עליו"

ברנדן הייווד, ששיחק בקליבלנד תחת המאמן הישראלי, העלה זכרונות: "השחקנים לא כיבדו אותו כי הוא פחד להעיר ללברון. הופתענו שהמשיך לעונה שנייה"

מערכת וואלה!

ברנדן הייוורד, ששיחק בקליבלנד בעונה הראשונה של דיוויד בלאט על הקווים, נזכר בקדנציה הסוערת של המאמן הישראלי וטוען: השחקנים ידעו שזה לא יעבוד כבר בימים הראשונים.

"מהרגע הראשון הבנו שהוא לא מתאים. הוא פשוט לא היה בנוי לזה, ולא האמנו שישאירו אותו לעונה שנייה בקבוצה", סיפר הייוורד אמש (חמישי) ברדיו SiriusXM. "לא האמנו שהוא יכול להצעיד את קליבלנד לאליפות כי הוא פחד להתעמת עם לברון באסיפות וידאו, וזה פגע בנו. אפילו השחקנים הצעירים התחילו לשים לב לזה. בשלב מסוים ג'יימס ג'ונס, אחד השחקנים הותיקים בקבוצה, ניגש אליו ואמר לו 'קואץ', אנחנו שמים לב שאתה לא מעיר ללברון באסיפות וידאו גם כשרואים בבירור טעויות שהוא עושה. אתה פשוט מדלג למהלך הבא. אנחנו רואים את זה, וזה גורם לשחקנים לא לכבד אותך'. השחקנים חשבו לעצמם, 'אם הוא מאפשר ללברון לעשות מה שהוא רוצה, אז למה שאנחנו לא נעשה מה שאנחנו רוצים'?"

ברנדן הייווד עם לברון ג'יימס במדי קליבלנד קאבלירס. AP
"הוא פחד מלברון, וזה פגע בנו". הייוורד עם ג'יימס/AP

הייווד, שלא היסס לבקר את בלאט מיד אחרי שפוטר מתפקידו בינואר 2016 (כשהקאבס מובילים את המזרח במאזן 11:30), טוען שבלאט פשוט לא הצליח לרכוש את אמונם של השחקנים. "כשראיתי כמה הוא מתקשה להתמודד עם לברון, ידעתי שהוא ייכשל. כמאמן, לא כל השחקנים צריכים לחבב אותך. בדרך כלל רק שחקנים בודדים אוהבים אותך, אבל תמיד יהיו את אלה שיחכו לך בפינה כי הם לא מקבלים מספיק דקות לטעמם. אבל כולם צריכים לכבד אותך. את ריק קרלייל לא כולם אהבו בדאלאס, אבל כולם כיבדו אותו. אני לא חושב שבלאט הרוויח את המקום הזה".

עוד בוואלה!

טיירון לו עדיין לא מבין למה פוטר מקליבלנד וטוען: קיבלתי מבלאט קבוצה מבולגנת

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט, מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"הוא היה סופר-מתוח בפסקי זמן, פשוט העביר את הלוח ללארי דרו"/GettyImages

לטענת הייווד, ה"היסטריה" של בלאט באה לידי ביטוי לא רק ביחסו ללברון, אלא גם ברגעי מאני טיים. "בכל פעם שהיה פסק זמן מכריע והיה צריך לשרטט מהלך, הוא היה סופר-מתוח. הידיים שלו רעדו, אז הוא פשוט העביר את הלוח ללארי דרו (עוזר המאמן). כשאתה רואה דברים כאלה אתה פשוט מבין: הוא לא מוכן לאתגר הזה. זה לא באשמתו, אגב - הוא האמין שהוא מגיע לקבוצה שהולכת להיבנות מחדש, עם קיירי אירווינג, דיון ווייטרס וטריסטן תומפסון. פתאום ברגע אחד זו הפכה להיות קבוצה של לברון ג'יימס וקווין לאב, והמטרה היא אך ורק זכייה באליפות. אני חושב שהיה עליו יותר מדי עומס בשלב יותר מדי מוקדם בקריירת ה-NBA. אבל ידענו מהרגע הראשון שזה גדול עליו".

הייווד, שפרש ב-2015 זמן קצר אחרי שהועבר בטרייד מקליבלנד לפורטלנד, היה בזמנו אחד השחקנים הותיקים בקבוצה. הסנטר שיחק ב-NBA ב-14 עונות במהלכן השלים 816 הופעות בעונה הרגילה ו-53 משחקים בפלייאוף. אצל בלאט הוא שותף ב-22 משחקים בלבד וקיבל קצת יותר מחמש דקות בממוצע. בפלייאוף הוא כלל לא שותף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully