וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסתכלתי על היציע ולא היה שם אף אחד": ערב מדכדך בארנה הנטושה

איי התנועה נותרו מיותמים, עודד קטש לחץ יד בניגוד להמלצות הממשלה, שלווין מאק לא הבין איך זה קורה לו, והחבר מהקולג' עדיין מחכה לקלאסיקו. הפועל ירושלים עשתה עוד צעד לעבר הפיינל פור הביתי בליגת האלופות, אבל כבר לא בטוחה שהוא בכלל יתקיים

צילום: לירון מולדובן עריכה: טל רזניק

"במהלך החימום למשחק, הסתכלתי לעבר היציע ולא היה שם אף אחד", הפטיר ג'יימס פלדין וקימט למשפט אחד את המחזה הסוריאליסטי שנגלה אמש (רביעי) בארנה.

במשך 14 שבועות עמלה הפועל ירושלים על השגת יתרון הביתיות בליגת האלופות. היא ביקרה בשבע מדינות שונות, קלעה 1,254 נקודות, ניצחה ב-11 משחקים והחתימה שלושה שחקנים חדשים תוך כדי תנועה, כדי לסיים במקום הראשון ולעמוד בפני סיטואציה נדירה: הידיעה שאם רק תשמור על המאזן המושלם באולמה, היא תזכה בתואר האירופי.

וכל זה קרס בגלל נגיף אחד, שמקורו בסין ומי יודע עד לאן יגיע. לפתע, כ-20 דקות לפני פתיחת המשחק, איי התנועה בדרך דוד בנבנישתי נותרו מיותמים ממכוניות חונות; ההפנינג המיוחד שהוכן לילדים, עם פינות יצירה, מתנפחים ומכונות וידאו, קופל ונארז בזריזות; אחרוני האוהדים התפנו מבית הקפה בחוץ, אליו הגיעו כדי להעביר את הדקות בתקווה שיתחולל נס ויתאפשר להם להיכנס; ואפילו השמירה המוקפדת בכניסה למתחם ה-VIP הייתה רופפת מתמיד, כי מישהו צריך לטפל במזון הרב שהוכן לאורחים שהיו אמורים להגיע.

ברחבי היציעים התקבצו כמה עשרות אנשים: עיתונאים, עובדי המועדון, קרובי משפחה של השחקנים ואנשי הצוות, וכמובן שני הקמעות. האחד, בבגדי אריה ובתפקיד הקמע הרשמי; והאחר, עם כובע מצחייה לראשו, שמו אורי אלון. בשורה הראשונה התיישב אלכס, חברו מהקולג' של שלווין מאק, שהגיע לביקור בישראל ושאג בחיוך "הפועל אולה!" בכל פעם שצופה מזדמן ניסה להעיר את הנוכחים משנתם.

"'של' סיפר לי על הקהל המיוחד שיש כאן, והבטיח לי אווירה מטורפת, אבל לפעמים קורים דברים שלא תלויים בנו", ניסה אלכס להתנחם. "אבל הבנתי שביום ראשון יש כאן משחק עוד יותר חם, נגד מכבי תל אביב. הוא מתקיים, נכון?".

שחקני הפועל ירושלים, פריסטרי. ברני ארדוב
ערב השיא הפך לשיא הדכדוך. הארנה הריקה בשריקת הפתיחה/ברני ארדוב

ובכן, בכלל לא בטוח. לאור הגבלת התאספותם של 5,000 צופים, מתרבים הקולות שקוראים לדחות את הקלאסיקו, שמלכתחילה בא בתזמון לא נוח עבור שתי המשתתפות. ירושלים נמצאת בתווך שבין שני המשחקים בסדרה מול פריסטרי, וביום רביעי תתארח באתונה; ומכבי, אחרי שתחזור ממשחק החוץ ביום שישי בבלגרד, עוד עשויה לפגוש בחמישי הבא את באסקוניה (מי יודע איך, ובעיקר היכן).

"רק שלשום ראיתי את מילאנו משחק נגד ריאל מדריד ללא קהל", סיפר מאק על האקסית הטרייה מהיורוליג, "ולא חשבתי שלמחרת אני אעמוד בפני אותה סיטואציה. סיפרו לנו על זה רק שעה לפני המשחק. אני שמח שלפחות האנשים הקרובים אלינו נכנסו, אבל אנחנו רוצים לקבל בחזרה את האוהדים שלנו. זה לא שאנחנו לא מכירים את הסיטואציה: כולנו מתאמנים מול יציעים ריקים בכל יום, ומשחקים בקיץ באולמות ריקים, אבל התקשינו למצוא את האנרגיה. אין לנו שליטה על הדברים האלה, ואנחנו צריכים להישאר מקצוענים ולתפקד".

בתום הניצחון 78:91 על פריסטרי, התעלם המאמן עודד קטש מהמלצת ראש הממשלה להימנע מלחיצות ידיים, ובירך לשלום במסדרון את חניכו לשעבר מהפועל אילת, ויריבו כיום, דיאנדרה קיין. בשבוע הבא הם ייפגשו באתונה, ואם האדומים ידלגו מעל המשוכה היוונית, תתעורר בפניהם הבעיה האמיתית.

בסדרת רבע הגמר, אם וכאשר, תשחק ירושלים מול סן פאבלו בורגוס מספרד או דינמו ססארי מאיטליה, שעל פי הנחיות משרד הבריאות כלל לא יורשו להיכנס לישראל; הגעה של הישראלים למשחק חוץ באחת המדינות הללו, תחייב אותם להיכנס לבידוד של שבועיים לכשישובו הביתה. ומעל כל ה"אם" ו"אם" ו"אם" הללו מרחפת השאלה המטרידה באמת - האם ייתכן שהמסע המופלא ייעצר בביטול העונה, עקב הסכנות הבריאותיות האורבות. "אני חי עם החשש שהעונה תתבטל", הודה קטש והסגיר את הפחד הגדול ביותר שמקנן בליבם של האוהדים האדומים.

היחיד שניסה להמשיך ולתפקד כאילו דבר לא קרה היה הכרוז מתנאל בראשי. אחרי כל שלשה גדולה או הטבעה מהדהדת, הוא כרז בדרכו הקבועה וניסה להלהיב את המעטים שעל הפרקט וביציע. "יאללה הפועל, איפה אתם?", שאל במהלך מומנטום. "איפה? בבידוד", צחק אחד העיתונאים.

עוד בוואלה!

אחרי הניצחון, עודד קטש מודה: "אני חי עם החשש שהעונה תתבטל"

לכתבה המלאה
שחקן הפועל ירושלים ג'ייקובן בראון עם שלווין מאק ועם נמרוד לוי. ברני ארדוב
המסע ייגמר מוקדם מהצפוי? שחקני ירושלים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully