וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהאמשיק, דרך שיק ועד ביקור חוזר בגלזגו: הכירו את היריבות

סלובקיה, צ'כיה וסקוטלנד הן לא הנבחרות הכי אטרקטיביות שיש, אבל גם כך מחזיקות בסגלים מרשימים וחזקים. היכרות עם היריבות

פטריק שיק שחקן נבחרת צ'כיה. רויטרס
אולי השם הכי נוצץ בסגל הצ'כי. פטריק שיק/רויטרס

צ'כיה

השתתפויות במונדיאל: 1 (1996)

השתתפויות ביורו: 8

דירוג פיפ"א: 45

האצטדיון: לצ'כיה אין בית קבוע, כשהמגרש הכי מזוהה איתה הוא ג'נרלי ארנה של ספרטה פראג ובו 18,887 מקומות. פרט לכך, הנבחרת מקיימת משחקים רשמיים גם באצטדיונה הביתי של ויקטוריה פלזן (11,700 מקומות).

המאמן: ירוסלב שילהבי בן ה-58 הוא האיש שהוביל את צ'כיה ליורו שמיני ברציפות וידריך את הקבוצה באליפות אירופה הקרובה, אחרי שבעברו שיחק בסלביה פראג ורשם ארבע הופעות במדים הלאומיים כשחקן. השיא שלו כמאמן היה אליפות עם סלובן ליברץ (2012) ועם סלביה פראג (2017).

השחקנים: הקפטן ולדימיר דארידה הוא השחקן הכי ותיק בנבחרת הצ'כית שעברה חילופי דורות לאחר פרישתם של פטר צ'ך ותומאש רוזיצקי. בין השמות הבולטים נמצאים גם השוער תומאש ואצליק (סביליה) הקשרים לדיסלב קרייצ'י (בולוניה) ותומאש סוצ'ק (ווסטהאם) והחלוץ פטריק שיק (ר.ב. לייפציג).

מפגשי עבר: הצ'כים ישחקו מול ישראל לראשונה במשחק רשמי. המפגשים הקודמים היו ידידותיים, כשהצ'כים ניצחו 1:4 בפראג באפריל 2000 עם צמד של פאבל נדבד וניצחו 1:2 גם בגראץ במאי 2012 עם שער מכריע של דויד לפאטה בדקה ה-90.

שחקן נבחרת סלובקיה מארק האמשיק. רויטרס
שיאן ההופעות והשערים של נבחרת סלובקיה. האמשיק/רויטרס

סלובקיה (הוגרלה בנפרד מצ'כיה רק ממוק' יורו 1996)

השתתפויות ביורו: 1 (2016)

השתתפויות במונדיאל: 1 (2010)

דירוג פיפ"א: 32

האצטדיון: הסלובקים משתמשים בשני אצטדיונים במשחקי הבית שלהם: הראשון הוא טהלנה פולה בברטיסלבה, שמכיל 22,500 מקומות ונפתח מחדש רק ב-2019. האצטדיון השני הוא אנטון מלאטינסקי בטרנבה, שם נכנסים 19,200 צופים.

המאמן: פאבל הפאל הצ'כי בן ה-50. הפאל זכור לרובנו בעיקר מהקריירה שלו כקשר התקפי, שלקחה אותו בשיאו לבאייר לברקוזן, שם שיחק שלוש שנים בין 1995-1992 ואפילו זכה עם הקבוצה בגביע. משם הוא עבר לטנריפה ואז חזר לליגה הצ'כית. כמאמן הפאל עבר באופבה, זלין, באניק אוסטרבה, ניטרה, מלאדה בולסלב, ז'ילינה, גאגלבי לובין, סניצה, הנבחרת הצעירה של סלובקיה, ספרטה פראג והוא מאמן את הבוגרת של סלובקיה מאז 2018.

השחקנים: הכוכב הבולט של הסלובקים הוא כמובן הקפטן מארק האמשיק, שהוא גם שיאן ההופעות בנבחרת עם 120 כאלה ומלך שערי הנבחרת בכל הזמנים עם 25 כיבושים. האמשיק בן ה-32 שיחק בנאפולי ברוב הקריירה שלו ועכשיו משחק בליגה הסינית. שחקן בולט נוסף הוא מילאן שקריניאר מאינטר וגם שוער ניוקאסל מרטין דוברבקה. בסגל הסלובקי ניתן למצוא גם את סטניסלב לובוטקה מנאפולי ואת יוראי קוצקה בן ה-33 מפארמה, כמו גם את רוברט מאק מקוניאספור, ששיחק בעבר עם קשר נבחרת ישראל אייל גולסה בפאוק סלוניקי. גם אונדריי דודה, שמושאל מהרטה ברלין לנוריץ', משחק בקישור הסלובקי. שחקן סלובקי איכותי נוסף הוא לאסלו בנס בן ה-22 מבורוסיה מנשנגלדבאך וכמובן מירוסלב סטוך מפאוק סלוניקי. מרטין שקרטל, תומאש הובוצ'אן ואדם נמץ כבר פרשו מהנבחרת.

מפגשי עבר: סלובקיה פגשה את ישראל ארבע פעמים ועדיין לא הפסידה. המשחק הראשון בארץ באוקטובר 1994 הסתיים ב-2:2 במסגרת מוקדמות היורו, ובגומלין ניצחו הסלובקים 0:1, בדיוק כפי שעשו במשחק ידידות ב-1999. המשחק האחרון היה לפני שש שנים, כשמאור בוזגלו רק צימק בהפסד הביתי של ישראל 3:1 במשחק הכנה.

ג'יימס פורסט שחקן נבחרת סקוטלנד כובש לפני ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
ושוב איתכם. נאתכו מול פורסט/רויטרס

סקוטלנד

השתתפויות ביורו: 2 (1992 ו-1996)

השתתפויות במונדיאל: 8 (האחרונה ב-1998)

דירוג פיפ"א: מקום 53

האצטדיון: הבית של סקוטלנד, מאז ומתמיד, הוא אצטדיון האמפדן פארק בגלזגו ובו כ-52 אלף מקומות. חצי מהאצטדיון נותר ריק בכל המשחקים האחרונים, אבל זה לא מונע מהאווירה להיות חמה וביתית, כפי שהרגישו כבר שחקני נבחרת ישראל בביקור בליגת האומות בשנה שעברה. בפלייאוף הוא כבר אמור להתמלא.

המאמן: סטיב קלארק, שחקן העבר של צ'לסי שגם רשם שש הופעות בנבחרת סקוטלנד, קיבל את התפקיד לפני כחצי שנה, אחרי שנתיים מוצלחות בהן הוביל את קילמרנוק הצנועה למקום החמישי ולמקום השלישי, ונבחר למאמן השנה בארצו. את הבכורה צלח קלארק בן ה-56 עם 1:2 ביתי על קפריסין, אלא שאז הגיע רצף של ארבעה הפסדים שסתם את הגולל על סיכויי ההעפלה האוטומטית ליורו. את הקמפיין סיימה קפריסין עם שלושה ניצחונות על יריבות נחותות: סן מרינו, קפריסין בחוץ וקזחסטן.

השחקנים: הקפטן אנדי רוברטסון, המגן השמאלי של ליברפול ואחד הטובים בעולם בתפקידו, הוא השם הבכיר ביותר בסגל ואחריו נמצא קירן טירני מארסנל, אבל שחקני נבחרת ישראל ודאי לא יכולים לשכוח את ג'יימס פורסט שחגג עליהם עם שלושער במשחק המכריע בליגת האומות. סלטיק, קבוצתם של ניר ביטון וחאתם עבד אלחמיד, היא הקבוצה המיוצגת ביותר ושולחת גם את קאלום מקגרגור וריאן כריסטי, כשבקישור נמצא לצדם ג'ון מקגין שחווה תקופה נהדרת בנבחרת (שבעה שערים ושני בישולים בקמפיין) ובאסטון וילה.

מפגשי עבר: חמש פעמים שיחקה ישראל מול סקוטלנד וניצחה רק במשחק הביתי בליגת האומות - 1:2 בחיפה הודות למהפך תוצרת דור פרץ (שער בכורה) וקירן טירני (גול עצמי). פרט לכך היו ארבעה ניצחונות סקוטים, כשבשני הביקורים בהאמפדן פארק ספגה הנבחרת שלישיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully