וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן מסכם: בית"ר ירושלים נכנסת לפלייאוף העליון ברגשות מעורבים

2.3.2020 / 8:20

מצד אחד שער ניצחון בתוספת הזמן, מצד שני יכולת מאכזבת וחוסר יציבות. עדיין אין הבנות עם רוני לוי לעונה הבאה, הפלייאוף יהווה מבחן עבור חלק מהשחקנים. וגם: השמחה של אורי מגבו

צילום: דני מרון

1.

בבית"ר ירושלים סיימו את משחק הרדיוס בטרנר אמש (ראשון) ברגשות מעורבים. לאורך כל המשחק הייתה אכזבה גדולה מהיכולת של הקבוצה, בטח ובטח לפני רבע גמר גביע המדינה מול מכבי פתח תקוה ביום חמישי, אך שער הניצחון בתוספת הזמן והגדלת הפער מהפועל באר שבע ל-5 נקודות גרמו להרבה חיוכים. במועדון ניסו להתנחם בקלישאות של "גם משחקים כאלה צריך לדעת לנצח" ואפילו הזכירו את היכולת של מכבי תל אביב בניצחון על מכבי נתניה.

אם יש מישהו שיצא מהמשחק על גג העולם זה אורי מגבו. עם סיום המשחק יצא פוש של האתר הרשמי של המועדון עם הכותרת "צבא האמת של מגבו" - שמו של דף פייסבוק הומוריסטי על השחקן. המגן הוא לא שחקן "סקסי", כי אם אחד מאותם הפועלים שחורים שסותמים חורים ולא רואים הרבה נחת. כשהקבוצה מפסידה והוא משחק הקללות זורמות בעיקר לשחקנים מסוגו, אך לפחות בשני רגעים העונה, בגמר גביע הטוטו ואתמול, הוא היה מאושר. גם השחקנים העריכו את זה, ולא במקרה כל הפרגון לו זכה בסיום. כשמקס גרצ'קין מרים בימין ומגבו נוגח שער ניצחון בטרנר, זה באמת רגע יוצא דופן.

אורי מגבו שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
סוף סוף קצת נחת. מגבו/דני מרון

2.

הקבוצה של רוני לוי ניצחה אך עשתה זאת במשחק חלש, כאשר חוסר היציבות המקצועית שלה בולט לאורך כל העונה. הכניסה של אלירן עטר למשבצת הכוכב שהייתה כל כך חסרה (שלושת השערים שכבש הם אולי גם השערים היפים ביותר של בית"ר העונה) והחזרה של עידן ורד הוסיפו ברק, אך בשורה התחתונה, ברמת כדורגל יציב וטוב, בית"ר רחוקה מלהרשים והמאמן לא מסתיר את האכזבה שלו. "להניע כדור אתם לא מניעים, ללחוץ אתם לא לוחצים, אי אפשר לא לעשות כלום", אמר לשחקניו עם תום המחצית הראשונה, וזה מסכם את הכל.

אפשר לפרגן ללוי או לבקר אותו, אך דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו - הוא לא מחפש לספר לעצמו סיפורים. כמעט כל הקבוצות שאימן לאורך הקריירה, אטרקטיביות יותר או פחות, היו בעלות אופי ועמידה מאוד ברורה על המגרש. בית"ר הזו עדיין לא דומה לקבוצות איכותיות שהעמיד בעבר, ולא בטוח שהסגל הזה בכלל יכול לעמוד ברף הזה.

אשר לעתידו של המאמן, הצדדים ימשיכו לשוחח. עדיין אין הבנות כספיות ואין הסכמות סופיות. עצם העובדה שהדברים עדיין נמרחים, חודשיים אחרי הצהרת חוגג כי יישב עם לוי, לא נותנים שקט, כאשר אבי נמני ויוסי בניון מטפלים מול הבעלים בעניין. ובכל זאת, ישנה נקודה הרבה יותר חשובה מהפן הכספי והיא רצון הדדי של שני הצדדים - אלה דברים שיצטרכו להתקבל באופן סופי רק לאחר שיחה כנה בין הצדדים בנוגע לרף הציפיות והדרך המקצועית בעונה הבאה.

לא פחות גדול משאלת רוני לוי, היא שאלת הסגל. אם תיבנה בבית"ר קבוצה חזקה בעונה הבאה כפי שמשה חוגג מצהיר, כל שחקן ושחקן בסגל צריך לקחת את הפלייאוף העליון כמבחן, אפשרות לשפר יכולת ולהוכיח שהוא ראוי להיות חלק מקבוצה חזקה. אחרת, יבוא מישהו אחר על המשבצת שלו. איתמר ניצן ואופיר קריאף אמורים לחתום בקרוב על חוזים חדשים.

עוד בוואלה!

רוני לוי הודה אחרי הניצחון של בית"ר ירושלים: "התוצאה לא משקפת"

לכתבה המלאה
מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי. דני מרון
לאט לאט. רוני לוי/דני מרון

3.

לקראת המשחק ביום חמישי בגביע יחזרו לסגל אנטואן קונטה ושי קונסטנטין, בעוד דיוגו ורדאסקה המוצהב ייעדר. טל בן חיים פצוע ולא ברור אם יהיה כשיר ואילו אור זהבי הוחלף אמש בשל כאבים בקרסול. על כן, לא מן הנמנע כי אופיר קריאף יפתח כבלם לצידו של קונטה. רוני לוי אמר לקראת המשחק: "מבחינתי זה כמו גמר גביע. זאת קבוצה טובה, מאמן מנוסה, קבוצה של מקום 1 בליגה השניה, שווה לקבוצה בליגת העל, אנחנו יודעים שאנחנו לקראת משימה מאוד קשה ומאוד מסוכנת וככה אני רואה את זה. בסופו של יום בקבוצות גדולות כמו בית"ר המטרה היא לזכות בתארים ואם אפשר לעשות משהו דרך גביע המדינה ננסה לעשות את זה, אבל אני קודם כל חושב על המשחק הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully