וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מודאגים: "אליפות זה לא רק לנצח, צריך גם שיזכרו משחקים"

1.3.2020 / 6:35

במועדון מודים שהיכולת מדאיגה, איביץ' ידבר עם שחקניו בניסיון להבין את נפילת המתח, אחד מהם בכל זאת התעקש ואמר: "ביום שבו ליברפול מפסידה, גם למכבי תל אביב מותר לנצח עם אפס יכולת". בלקמן יהיה כשיר לפתיחת הפלייאוף

צילום: ברני ארדוב

עיקרי הדברים

- איביץ' מוטרד מהיכולת הרעה בניצחון על מכבי נתניה ויקיים שיחות עם שחקניו כדי להבין את פשר הרמה הנמוכה.

- לצד הביקורת העצמית של מרבית השחקנים, היה גם מי שאמר: "ביום בו ליברפול מפסידה, גם למכבי תל אביב מותר לנצח ביכולת אפס".

- למרות ההתנהגות המכוערת כלפי דני עמוס, אוהדי מכבי תל אביב אחראים לניצחון בנתניה.

- איביץ' מצא פיצוי לרוב תוצאות התיקו העונה.

- אילון אלמוג יהיה כשיר למשחק הבא. בלקמן נשמר למנוע סיכונים.

- אלמוג, שניצח את המשחק, נזכר איך היה קרוב להימכר לבית"ר ירושלים.

seperator

1. איביץ' רוצה להבין משחקניו למה הם נראו כך

מאמן מכבי תל אביב ולדאן איביץ' מתכוון לקיים השבוע שיחות קבוצתיות ואישיות עם שחקניו כדי להבין מהם מדוע הקבוצה נראתה כל כך רע אתמול (שבת). המאמן שהיה מוטרד מאוד מהיכולת של השחקנים רוצה לרדת לשורש העניין ולנסות להבין מדוע מכבי תל אביב הציגה את משחקה הגרוע מתחילת העונה. איביץ' לא מקבל, למשל, את השער המהיר של אילון אלמוג כסיבה לנפילה הגדולה ביכולת. "שער כזה בדקה הרביעית צריך לתת לנו ביטחון ולא לגרום לנו להיראות כך", אמר המאמן. "שער כזה לא צריך לגרום לנו להיעלם".

עוד בוואלה!

ולאדן איביץ' כעוס: "היינו חלשים, ככה לא נוכל לזכות בכלום". נתניה עקצה: "בונקר מכובד"

לכתבה המלאה
ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יירד לשורש העניין. איביץ'/ברני ארדוב

2. רקורד כמעט זהה לעונה שעברה, אבל היכולת נמוכה

מכבי תל אביב סיימה אמש את הליגה הסדירה עם ניצחון חוץ על מכבי נתניה 0:1 ועם יכולת ירודה במיוחד. השחקנים של ולדאן איביץ' מסיימים 26 מחזורים עם רקורד כמעט זהה לזה שהיה להם בעונה שעברה, שהיתה כמעט מופלאה. אשתקד מכבי תל אביב רשמה עם סיום הליגה הסדירה 20 ניצחונות ו-6 תוצאות תיקו בעוד שהעונה היא מסתפקת רק ב-19 ניצחונות ו-7 תוצאות תיקו. 66 נקודות היו לה בעונה שעברה בתום שני הסיבובים שלפני הפלייאוף העליון, העונה יש לה 64 נקודות בנקודת הזמן הזו, אבל ההבדל הוא הרבה יותר משתי נקודות בטבלה. במשחקים רבים העונה מכבי תל אביב לא הלהיבה, אבל אמש, בנתניה, זה כבר היה מעייף, רע, מסורבל, לא מדויק.

איביץ' הודה בסיום כי זה היה המשחק הרע ביותר של מכבי תל אביב העונה. גם השחקנים לא הרגישו בנוח עם מה שהביאו לדשא. "ברור שאנחנו רוצים להיראות הרבה יותר טוב ולעשות אליפות שיזכרו לחיוב", אמר אמש אחד משחקני הקבוצה. "גם לנו לא נעים לסיים משחק ולשמוע כמה אנחנו לא טובים. לקחת אליפות זה לא רק לנצח או לשמור על שער נקי. צריך גם שיזכרו משחקים ושערים ומשחק כזה הוא בטח לא משהו שזוכרים כשלוקחים אליפות". אבל לצד הביקורת העצמית הגבוהה מצד איביץ' וחלק מהשחקנים, היו גם כאלה אמש שביקשו להכניס דברים לפרופורציות. "ביום שבו ליברפול מפסידה, גם למכבי תל אביב מותר לנצח עם אפס יכולת", אמר אמש שחקן בקבוצה. "תפסנו יום רע של כל השחקנים, אבל ביום כזה גרוע לנצח בחוץ את מכבי נתניה, מלמד על הכוח והעוצמות שיש לקבוצה".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אנריק סאבוריט. ברני ארדוב
"גם לנו לא נעים לסיים משחק ולשמוע כמה אנחנו לא טובים"/ברני ארדוב

3. על הקללות לעמוס ציון 0. על העידוד לקבוצה ציון 10

לחלק מאוהדי מכבי תל אביב שהקניט את דני עמוס לאורך רוב דקות המשחק, לא מגיעות מלים טובות. אם אדם מדבר על מה שמפריע לו ומבקש לחדול מקללות על רקע הומופובי, זה כנראה חשוב לו ולא היתה שום סיבה לחלק מאוהדי מכבי תל אביב לרדת לחייו של השוער היריב.

עם זאת, בזמן ששחקני מכבי תל אביב לא הופיעו למשחק אתמול, אוהדי מכבי תל אביב היו שם עם עידוד בלתי פוסק לאורך כל 90 הדקות. כשהם לא התעסקו עם עמוס, דחפו הצהובים את השחקנים שלהם לניצחון. אמנם הם לא מילאו את כל היציע המערבי, אבל 4,000 כאלה בכל זאת החזיקו את הקבוצה ומנעו הפסד אתמול. "הם נתנו לנו את הכוח לנצח את המשחק הזה", דיבר איביץ' על האוהדים בסיום. "אם לא האוהדים לא היינו מנצחים את המשחק הזה".

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
הניעו את הקבוצה לניצחון. אוהדי מכבי תל אביב/דני מרון

4. פיצוי על כל תוצאות התיקו

יש לאיביץ' משפט עליו הוא חוזר כמעט אחרי כל משחק. "היינו ראויים לניצחון", הוא אומר כדי להמחיש לציבור שהוא חושב שהקבוצה שלו היתה טובה יותר ולכן הגיעו לה שלוש הנקודות. אמש הוא היה מספיק ישר כדי לומר שהתוצאה משקרת. "לפעמים הכדורגל הוא לא מציאותי. אם הגיע ניצחון למישהי הערב זה למכבי נתניה ולא לנו ואני יכול לומר זאת בפעם הראשונה העונה, כי בהרבה מאוד משחקים בהם סיימנו בתיקו, הגיע לנו לנצח. מול מכבי נתניה בסיבוב הקודם הבקענו ארבעה שערים וכולם נפסלו והגיע לנו יותר מתיקו. בבאר שבע סיימנו רק בתיקו והגיע לנו לנצח ובדיוק אותו הדבר קרה לנו לא מזמן מול הפועל חיפה. אנחנו קיבלנו היום שלוש נקודות כחלק מהפיצוי שמגיע לנו על כל המשחקים בהם קיבלנו רק נקודות בודדות למרות שהגיעו לנו כל השלוש".

5. בלקמן אמור להיות כשיר לפלייאוף. הפציעה של אלמוג אינה חמורה

ניק בלקמן נשאר אתמול מחוץ לסגל אחרי שהתלונן בתום האימון המסכם שלשום על כאבים. איביץ' החליט לא לקחת איתו סיכון מחשש כי אם הוא ישחק, מכבי תל אביב עלולה להפסיד אותו לחלק ממשחקי הפלייאוף. ההערכה היא שבלקמן יהיה כשיר למשחק מול הפועל חיפה במחזור הקרוב. גם אילון אלמוג אמור להיות כשיר למשחק הקרוב. החלוץ שכבש את השער אמנם ביקש להתחלף ונשכב על הדשא עד שהוחלף ברוסלן ברסקי, אבל במכבי תל אביב עידכנו אמש כי מדובר רק בהתכווצות קלה של השרירים. מי שכבר היה אתמול בין ה-19 שיצאו לבית המלון לפני המשחק הוא דור פרץ, אבל בעצה אחת בינו לבין המאמן, הוחלט כי הוא לא יתלבש למשחק ויחכה למשחק הבא.

ניק בלקמן שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
יחזור בשבוע הבא. בלקמן/לירון מולדובן

6. אלמוג: "לא רגיל לשחק חלוץ מטרה, אבל ניתן לי הצ'אנס"

"אני מאוד שמח שנשארתי בסוף במכבי תל אביב. זה הבית שלי וזה מה שרציתי", כך סיפר אמש אילון אלמוג אחרי שהיה חתום על הניצחון בזכות השער הנהדר שכבש בדקה הרביעית. "בית"ר ירושלים רצתה אותי בעונה שעברה והיתה מוכנה לשלם הרבה. אני לא התעסקתי בזה והשארתי את העניינים לאחרים. לשמחתי יצא הדבר הכי טוב ושמחתי להישאר. בגלל כל הפציעות בשבוע שעבר, ניתן לי הצ'אנס לשחק כחלוץ מטרה. זה לא התפקיד הרגיל שלי, אבל אני מקבל כל החלטה של המאמן ואני שמח שגם כבשתי".

אילון אלמוג מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נשאר בבית, כפי שרצה. אלמוג/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully