וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניגה נגד אוהדי באיירן מינכן: "אני מתבייש, אלה הפנים המכוערות של הכדורגל"

מנכ"ל באיירן הגיב בזעם על השלט שתלו אוהדי הקבוצה שגרם להפסקת המשחק מול הופנהיים ל-20 דקות: "אלה אויבי הכדורגל". מנואל נוייר החליט: לא אמשיך לשחק כמחאה

עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

בווידאו: השחקנים הבולטים בכדורגל העולמי שמסיימים חוזה בקיץ

סצינות לא שגרתיות נרשמו הערב (שבת) בליגה הגרמנית, במשחק שבו באיירן מינכן הביסה 0:6 את הופנהיים. מוליכת הבונדסליגה כבשה שלושה שערים ב-15 הדקות הראשונות במשחק החוץ שלה והבטיחה ניצחון קליל מוקדם מאוד, אבל רגעי הדרמה במשחק היו לקראת הסיום, כשהמשחק הופסק ל-20 (!) דקות בגלל שלטים פוגעניים שתלו אוהדי באיירן ביציע.

קרל היינץ רומניגה עם דיטמאר הופ, הבעלים של הופנהיים. GettyImages
רומניגה עם הופ בסיום/GettyImages
קרל היינץ רומניגה עם דיטמאר הופ, הבעלים של הופנהיים. GettyImages
סולידריות בסיום. רומניגה והופ/GettyImages

הבווארים אומנם הצליחו לפתוח פער של 4 נקודות בפסגה בזכות הניצחון, אבל במשך דקות ארוכות היה קיים חשש שהמשחק יבוטל או יופסק בעקבות שלט שתלו אוהדי הקבוצה בדקה ה-79 כנגד הבעלים של הופנהיים, דיטמר הופ. שחקני באיירן מינכן היו אלה שקיבלו את ההחלטה להפסיק את המשחק, בעצה אחת עם ראשי המועדון, בעקבות השלט שקרא: "הכל נשאר אותו דבר: ההתאחדות שוב שוברת את המילה שלה, הופ נשאר בן ז**ה".

השופט הורה לשחקנים לרדת למנהרה, וכמה משחקני באיירן וראשי המועדון פנו לאוהדים ודרשו מהם להוריד את השלט. כאמור, אחרי 20 דקות ללא משחק, השחקנים חזרו לדשא והמשחק חודש - אבל כאות מחאה השחקנים התמסרו זה עם זה, בלי לנסות לסכן את השער, בסצינות כמעט חסרות תקדים - מחאה משותפת של שחקנים נגד אוהדים. אחרי שריקת הסיום אנשי באיירן מינכן הביעו סולידריות עם דיטמר הופ, כשעמדו לצדו ומחאו כפיים לרוב ביציעים שכן עודדו.

אוהדי באיירן מינכן. רויטרס
השלט שעורר סערה/רויטרס
שחקני באיירן מינכן בתחינה לקהל להוריד את השלט נגד הבעלים של הופנהיים. רויטרס
סאליהמידז'יץ' מנסה להרגיע/רויטרס

הופ עורר זעם בקרב חובבי הכדורגל בגרמניה בשנים האחרונות, כשאוהדים רבים במדינה התנגדו להשקעות הגדולות שלו בהופנהיים ובדרך שבה הוביל את הקבוצה מהליגות הנמוכות אל הבונדסליגה. זו לא הפעם הראשונה שבה אוהדים בגרמניה יוצאים נגד הופ, שלכאורה מייצג את הכסף הגדול ואת "קניית ההצלחה". רק בתחילת החודש נתלה שלט דומה על ידי אוהדי דורטמונד, שנקנסה עליו ב-50 אלף יורו.

"אני מתבייש מאוד בהתנהגות של האנשים האלה", אמר קרל היינץ רומניגה, מנכ"ל המועדון, על השלטים, "זה בלתי נסלח. אלה הפנים המכוערות של הכדורגל. התנצלתי בפני דיטמר הופ. צילמנו את הכל, והאנשים האלה ישלמו את המחיר, נהיה איתם נוקשים. הרשינו יותר מדי. מהיום נדרשת חשיבה מחדש. עלינו לעשות הכל על מנת להילחם בזה". לדבריו, "האנשים האלה הם אויבי הכדורגל. הם תמיד אומרים, המועדון הזה שייך לנו. לא, זה לא המועדון שלכם. אנחנו בבאיירן מינכן לא רוצים שום קשר לאנשים כאלה".

שחקני באיירן מינכן עם הבעלים של הופנהיים, מנואל נוייר עם דיטמאר הופ. רויטרס
נוייר מתנצל בפני הופ/רויטרס
שחקני הופנהיים, באיירן מינכן, מתמסרים כמחאה. רויטרס
מתמסרים כדי להעביר את הזמן כמחאה. שחקני שתי הקבוצות/רויטרס
שחקני באיירן מינכן בתחינה לקהל להוריד את השלט נגד הבעלים של הופנהיים. GettyImages
דורש שיפסיקו. תיאדו/GettyImages
שחקני באיירן מינכן בתחינה לקהל להוריד את השלט נגד הבעלים של הופנהיים. רויטרס
המומים וכועסים. אנשי באיירן/רויטרס
פליפה קוטיניו מנואל נוייר באיירן מינכן. רויטרס
יורדים מהמגרש. שחקני באיירן/רויטרס

קפטן הופנהיים סיפר אחרי המשחק ששוער באיירן מינכן החליט שהוא לא ממשיך לשחק בעקבות השלט: "מנואל נוייר החליט לא להמשיך כמחאה", אמר. מאמן באיירן מינכן האנזי פליק, שהיה בעבר מאמן הופנהיים, הוסיף: "אני מאוכזב מאוד, כל מה שהקבוצה עשתה נמחק. דברים כאלה מותירים אותך כועס ומבולבל. עדיף שאוהדים יתמכו בשחקנים שלהם. להתנהגות כזאת אין קשר לכדורגל. אנשים כאלה צריכים להישאר בבית".

אחד מארגוני האוהדים של באיירן מינכן הגיב לסערה: "אתם לא חייבים לעמוד מאחורי כל מילה, אבל לא הייתה לנו ברירה אחרת, כי זו הדרך היחידה לקבל את תשומת הלב הנדרשת. אם אתם רוצים להפריע למשחקי כדורגל בכל פעם שנאמר משהו מעליב, לא תוכלו יותר להשלים משחק של 90 דקות. התגובה היום הייתה מוגזמת ואבסורדית. הכדורגל נשאר מלוכלך, והאוהדים ממשיכים למרוד - כנגד עונשים קולקטיביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully