וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל פרידמן: "קטי ספיצ'קוב הפריעה וחסמה. נוי דריהן צריכה להיות בטוקיו"

29.2.2020 / 11:40

מדליסט הזהב מאתונה 2004 שצפה בסרטון הזינוק של שתי השייטות באליפות העולם עומד לצד נוי דריהן. יו"ר האיגוד עם ספיצ'קוב: "לא ראינו משהו לא תקין בהתנהלותה של קטי"

איגוד השייט

בווידאו: קטי ספיצ'קוב עם נחיתתה בארץ אחרי אליפות העולם הקודמת

גל פרידמן, הספורטאי האולימפי הגדול בתולדות ישראל והיחיד שזכה במדליית זהב, טוען כי נוי דריהן היא זו שצריכה לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו אחרי הדרמה שהתחוללה הלילה (בין שישי לשבת) באליפות העולם באוסטרליה.

כזכור, קטי ספיצ'קוב היא זו שהעפילה למשחקים האולימפיים בטוקיו, אחרי שנוי דריהן "הסתפקה" במדליית ארד בתחרות. דריהן הייתה חייבת לזכות באליפות העולם כדי לקחת מידי ספיצ'קוב את המקום באולימפיאדה, וטענה שספיצ'קוב חסמה אותה בצורה לא חוקית.

עוד בנושא
קטי ספיצ'קוב העפילה לטוקיו אחרי שנוי דריהן הסתפקה בארד
נוי דריהן: "אני בטוחה שהוועדה תבחר בי לייצג את ישראל"

פרידמן ראה את סרטון הזינוק של שתי הגולשות משיוט המדליות באליפות העולם באוסטרליה מהלילה ואמר לוואלה! ספורט: "במסמך הראשי של המבחנים האולימפיים שהוצא על ידי איגוד השייט לגולשים ערב התחרות, נמסר להם כי מי שיעבור על הקוד האתי ויפגע בסיכויים של האחר למדליה, יישא בתוצאות. קטי עשתה מהלך של חסימה לנוי כדי להפריע לה לזנק. היא הפריעה לנוי להביא מדלית זהב לישראל מאליפות העולם ולכן היא לא יכולה להיות הנציגה בטוקיו".

פרידמן הוסיף הבוקר: "את העבירה האתית הראשונה, קטי עשתה עם המאמן שלה ואני סבור שהאיגוד היה צריך לפסול בשל כך את הניקוד ולאפס אותו ערב התחרות כך שלקטי לא יהיה יתרון על נוי או הגולשות האחרות. כעת לאחר מה שקרה באליפות אין לי ספק שהאיגוד צריך לשלוח את נוי לאולימפיאדה".

צפו בזינוק השנוי במחלוקת

גל פרידמן. ניר פקין
עומד לצד נוי דריהן. גל פרידמן/ניר פקין
המסמך שהוציא איגוד השייט ערב אליפות העולם. צילום מסך, צילום מסך
יש לדריהן קייס? מתוך המסמך שהוציא איגוד השייט ערב אליפות העולם/צילום מסך, צילום מסך

בהתאם למסמך ששלח איגוד השייט לגולשים ולגולשות לפני האליפות נכתב כי האיגוד ימליץ לפסול מועמד במקרה של "חריגה ואי עמידה בקוד האתי ו/או חריגה ערכית תוך תשומת לב יתרה לאירוע של הפרעה לחברי נבחרת ישראל אחרים".

אלי צוקרמן המנהל המקצועי של איגוד השייט: "סיימנו את אליפות העולם עם תוצאות מרשימות, בראשן מדליית הארד של נוי דריהן. תחרויות המבחן לקביעת הנציגים האולימפיים הסתיימו. הייתי נוכח לאורך כל התחרות, הספורטאים התנהגו בצורה ספורטיבית וערכית ואני שולל כל טענה להתנהגות לא ספורטיבית. קטי ספיצ'קוב הפליגה בצורה חוקית לגמרי וזכתה בנצחון במבחנים האולימפיים בצורה חוקית ומכובדת. אצלנו מנצחים ומפסידים בים. נוי עשתה אליפות עולם מדהימה והשיגה הישג שיא. כל הכבוד!"

יו"ר איגוד השייט גילי אמיר: "לנוי מגיע כל הכבוד על תחרות מדהימה. נכחתי בסירה יחד עם אלי צוקרמן בזמן הזינוק לשיוט המדליות ולא ראינו משהו לא תקין בהתנהלותה של קטי. בהמשך, הערעור של נוי נגד קטי נדחה על ידי ועדת התחרות. אם נוי תרצה לערער על תוצאת המבחנים לטוקיו היא תוכל לעשות זאת בארץ מול הערכאה השיפוטית של איגוד השייט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully