וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייט: קטי ספיצ'קוב העפילה לטוקיו אחרי שנוי דריהן הסתפקה בארד, צוברי רביעי

29.2.2020 / 1:58

דריהן, שהיתה חייבת לזכות באליפות העולם כדי לקחת מידי ספיצ'קוב את המקום באולימפיאדה, צפויה לערער על העונש שספגה בשיוט המדליות, איגוד השייט ישתכנע שספיצ'קוב ביצעה מהלך לא כשר נגד יריבתה? אצל הגברים: שחר צוברי נותר מחוץ לפודיום

איגוד השייט

בווידאו: קטי ספיצ'קוב עם נחיתתה בארץ אחרי אליפות העולם הקודמת

המשלחת הישראלית לאליפות העולם בגלישת רוח הנערכת בסורנטו שבאוסטרליה עברה לילה דרמטי, בסיומו נקבע שקטי ספיצ'קוב תהיה זו שתצטרף לשחר צוברי ותייצג את ישראל במשחקים האולימפיים הקיץ. נוי דריהן, שהגיעה לשיוט המדליות הלילה (בין שישי לשבת) כשהיא מדורגת שנייה בידיעה שרק תואר אלופת העולם יספיק לה כדי לקחת מידי ספיצ'קוב את הכרטיס לטוקיו, סיימה רק תשיעית את המקצה הגורלי, מה שהציב אותה במקום השלישי הכללי, עם מדליית הארד היוקרתית באליפות העולם, אך ללא מקום באולימפיאדה.

דריהן סיימה עם 52 נקודות שליליות, אחת יותר מהצרפתיה שארלין פיקו שבמקום השני ו-10 יותר מאלופת העולם הטרייה ליליאן דה חאוס. ספיצ'קוב עצמה סיימה חמישית את שיוט המדליות, מה שהציב אותה במקום השישי הכללי.

אך הסיפור הגדול היה בזינוק לשיוט המדליות. דריהן וספיצ'קוב היו צמודות במים על קו הזינוק ולדברי גורמים בסביבת דריהן, ספיצ'קוב נקטה בסוג של חסימה עם יריית הזינוק על מנת שלדריהן לא יהיה סיכוי לזכות במדלית הזהב. בצילומי הוידאו רואים שרוב הבנות יוצאות לדרך ושתי הישראליות תקועות מאחור במשך מספר שניות, אולי בשל ויכוח ביניהן, וכעת יצטרכו באיגוד השייט להחליט האם ספיצ'קוב נקטה במהלך בלתי כשר כדי לפגוע בדריהן.

נוי דריהן עם לי קורזיץ. איגוד השייט, אתר רשמי
נוי דריהן עם לי קורזיץ הלילה/אתר רשמי, איגוד השייט

יש לציין כי לפני האליפות וגם לקראת שיוט המדליות קיימו יושב ראש האיגוד גילי אמיר והמנהל המקצועי אלי צוקרמן שיחות עם הגולשים בנבחרת הגברים ובנבחרת הנשים בהן הבהירו כי לא יקבלו מהלכים במים שמטרתם לפגוע בגולש אחר ובסיכוייו למדליה. ספיצ'קוב ומאמנה פייר לוקה לא נכחו בשיחות האלה מאחר שהם מתאמנים בנפרד מהנבחרת שמתאמנת תחת לי קורזיץ, אבל סביר להניח שבאיגוד שוחחו גם איתם.

חשוב להדגיש שלמרות שנאמר ערב האליפות שרק מדליית זהב של אחת הגולשות הישראליות האחרות תמנע מספיצ'קוב את הנסיעה לטוקיו, עדיין המילה האחרונה היא של האיגוד ומעניין האם ראשיו יחליטו אחרת בעקבות האליפות המדהימה של דריהן ובעיקר עקב מה שקרה על קו הזינוק.

גולשת הרוח קטי ספיצ'קוב. איגוד השייט, אתר רשמי
הכרטיס יישלל ממנה? קטי ספיצ'קוב/אתר רשמי, איגוד השייט

אצל הגברים, שחר צוברי שהבטיח עוד לפני שיוט המדליות את מקומו במשלחת הישראלית לטוקיו מאחר שתום ראובני איבד סיכוי לעקוף אותו בדירוג, היה קרוב להשיג מדליית ארד משלו, אך הסתפק בסופו של דבר במקום הרביעי הכללי, אחרי שסיים את היום האחרון בסורנטו במקום השישי ועלה ל-62 נקודות שליליות, לעומת 56 של הצרפתי תומא גויאר. ראובני בן ה-21 סיים עשירי ואחרון את שיוט המדליות, וירד למקום העשירי הכללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully