וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גווארדיולה הפך למאמן הכי מצליח נגד ריאל: "הוא מפתיע בכל פעם מחדש"

מאמן סיטי הגיע ל-10 ניצחונות על הבלאנקוס במאה ה-21, וסיפר בסיום על ההכנה המיוחדת. דה בראונה מודה: ההרכב שלו בלבל גם אותנו

אצטדיון סן סירו אחרי ביטול המשחק בין אינטר לסמפדוריה, צילום: רויטרס

בווידאו: משחקי הליגה האיטלקית ייערכו ללא קהל בעקבות בהלת הקורונה

מנצ'סטר סיטי השיגה אמש (רביעי) את אחד מניצחונותיה הגדולים ביותר העונה לאחר שגברה 1:2 בסנטיאגו ברנבאו על ריאל מדריד. הסיטיזנס פיגרו 1:0 אך ידעו להפוך את התוצאה בעזרת שערים של גבריאל ז'סוס (79) וקווין דה בראונה (83, פנדל) והפכו לקבוצה השנייה ב-11 השנים האחרונות שמשיגה ניצחון חוץ על ריאל מדריד לאחר פיגור.

בנוסף, מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה הפך למאמן שניצח הכי הרבה פעמים את ריאל מדריד במאה ה-21 עם עשרה ניצחונות. בכך עבר מאמן הסיטי את ארנסטו ואלוורדה ודייגו סימאונה שמחזיקים כל אחד בתשעה ניצחונות על הבלאנקוס. בנוסף, הפך פפ למאמן השני בכל הזמנים שמשיג שני ניצחונות חוץ על ריאל מדריד, והראשון לעשות זאת בשני מועדונים שונים.

"היינו עדיפים", אמר גווארדיולה בסיום, "ספגנו שער בדקות בהן היינו יותר טובים ואחר כך כבשנו בדקות בהן הם היו עדיפים. הגענו לכאן במטרה לנצח ועשינו זאת. יחד עם זאת, צריך לזכור שמדובר רק בחצי הראשון של ההתמודדות ושאם יש קבוצה שיכולה לבצע מהפך זו ריאל מדריד".

גווארדיולה סיפר שבמהלך 10 ימי המנוחה של סיטי לפני המשחק, הוא צפה במספר דו ספרתי של משחקים של ריאל ועשה הכנה מדוקדקת למדי. "צפיתי בכמה שיותר משחקים, כמה שהצלחתי. זה עזר לי להכיר אותם הרבה יותר. את פדריק ואלוורדה, למשל, לא הכרתי עד העונה. לכן הרגשתי צורך להכיר אותם לעומק, זו חובתי כלפי השחקנים".

מאמן מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה. רויטרס
"אם יש קבוצה שמסוגלת לבצע מהפך זו ריאל מדריד". פפ גווארדיולה/רויטרס

כובש השער הראשון גבריאל ז'סוס התייחס לתפקודו הלא שגרתי כשחקן כנף: "בתקופה שלי בפלמייראס שיחקתי כשחקן כנף, ואז נהפכתי לחלוץ", אמר הברזילאי. "אני עולה על המגרש כדי לעזור לחברים שלי, זה לא משנה אם אני צריך לרוץ קדימה או אחורה - אני צריך לעזור לקבוצה. אנחנו לומדים הרבה. אנחנו חייבים לשחק בעמדות לא מוכרות לפעמים".

קווין דה בראונה: "זו הייתה התחלה נהדרת. התקשינו במשך 15 הדקות הראשונות אבל לפעמים צריך לעבור את הסערה. התחלנו את המחצית השנייה בצורה טובה מאוד. השער שלהם הגיע בתזמון רע מאוד מבחינתנו, דווקא כששלטנו. התגובה שלנו הייתה נהדרת. השער של גבריאל ז'סוס היה יפהפה."

על העבודה עם גווארדיולה אמר הבלגי: "בארבע שנים שאני עובד עם פפ הוא מידי פעם מפתיע אותנו. יש שחקנים שלפעמים מקבלים תדריך לגבי המשימות שלהם במשחק סמוך לשריקת הפתיחה. אנחנו רק בחצי הדרך. הגומלין בבית ייערך עוד שלושה שבועות והוא חשוב מאוד, אבל עכשיו נתרכז בגמר גביע הליגה נגד אסטון וילה ביום ראשון".

דה בראונה הודה שההרכב של גווארדיולה, שהרים גבות כשהחליט לא לפתוח עם סרחיו אגוארו וראחים סטרלינג, הפתיע גם את השחקנים. במסגרת האלתור של פפ, שיחק דה בראונה בעמדה לא מוכרת, כמעין קשר אחורי. "אנחנו כבר ארבע שנים עם פפ, ועדיין הוא מצליח להפתיע אותנו בכל פעם מחדש. היו הרבה הפתעות בסגל, בהרכב, ואפילו אנחנו השחקנים - לפעמים אנחנו לא יודעים מה אנחנו צריכים לעשות עד שריקת הפתיחה".

דה בראונה הוסיף ש"חלק מהשינויים היום היו טובים, אבל היו גם רגעים פחות טובים במשחק". אגב, באנגליה שיבחו את גווארדיולה על "ההברקה" אבל היה גם מי שטען שבהרכב הטוב ביותר - עם אגוארו וסטרלינג, זה היה מסתיים בניצחון בתוצאה גבוהה יותר. "כולם יגידו שפפ גאון, אבל אני מאמין שבהרכב חזק יותר זה היה מסתיים אחרת. לא בטוח כמה שחקני סיטי הבינו מה הוא רוצה מהם", אמר ג'ו הארט ששימש על תקן פרשן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully